loggon Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 De er begge plassert i sikring skapet med direkte ledning mellom Lyse bredbånd til Router D-Link 4300 og videre til SMC switch 1000, får ikke kontakt med enheter som kobbles opp til switch. Noen som har erfaring med oppsettet ? eventuelt hva (porter)som må åpnes i routeren. Swichen virker når jeg kobbler den til i stua dvs. Lyse bredbånd til Router D-Link 4300 til nettpunkt i stua og SMC switch 1000, problemet er at jeg vil gjærne bruke den til å gi 1000 link i hele huset og må dermed plasseres direkte til Router D-Link 4300, det nytter heller ikke å bytte om til Switch og Router da Lyse boksen krever router. Ps! forsøkte med en Netgear100 Switch og den fungerer direkte i Router D-Link 4300 mens SMC switch 1000 må kobbles opp mellom flere nettpunkter ?. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har du prøvd med både straight og krysset kabel? Lenke til kommentar
loggon Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Har du prøvd med både straight og krysset kabel? 5914371[/snapback] Har forsøkt det! får lys i switchen som indikerer kontakt med pc men det forsvinner etter kort tid og slik holder den på. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Altså: Når D-link'n står i sikringsskapet og SMC'n i stua med PC'n tilkoblet SMC'n så virker PC'n mot internet. Når D-link'n og SMC'n står i sikringsskapet så virker ikke PC'n i stua mot internet. Hva skjer hvis du hopper over SMC'n og kobler PC'n i stua via samme kabelen til D-link'n i sikringsskapet? Hva skjer hvis du flytter PC'n til sikringsskapet og kobler den mot SMC'n med en annen kabel, virker det da? Kan det være feil på kabelen fra sikringsskapet og til stua. Trenger du mer enn 4 tilkoblinger i huset? Kan du kutte ut SMC'n? ...mens SMC switch 1000 må kobbles opp mellom flere nettpunkter...Hva mener du her? Lenke til kommentar
loggon Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 [ [*]Når D-link'n står i sikringsskapet og SMC'n i stua med PC'n tilkoblet SMC'n så virker PC'n mot internet. Ja [*]Når D-link'n og SMC'n står i sikringsskapet så virker ikke PC'n i stua mot internet. Ja, det er ingen dedikert aktivitetet i display på SMCèn kunn mot D-linkèn. Hva skjer hvis du hopper over SMC'n og kobler PC'n i stua via samme kabelen til D-link'n i sikringsskapet?Da fungerer internett! Hva skjer hvis du flytter PC'n til sikringsskapet og kobler den mot SMC'n med en annen kabel, virker det da?Forsøkte med en ekstern kabel (som virker), det er null forbedring. Kan det være feil på kabelen fra sikringsskapet og til stua.Testet og funnet ok! Trenger du mer enn 4 tilkoblinger i huset? Kan du kutte ut SMC'n? Planen var å oppgradere fra 100 til 1000 nettverk på 3 Pcèr xbox Denon reciver alle støtter ikke 1000mbps merkelig at Netgear 100mbps fungerer da får jeg bruke den da. ...mens SMC switch 1000 må kobbles opp mellom flere nettpunkter...Hva mener du her?dvs. tar jeg den med i stua /soverom så kommer jeg på nett ved å plugge SMCèn i veggutaket og videre til Pc. 5916688[/snapback] Lenke til kommentar
kense Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hva er modellbetegnelsen på SMC switchen? Har du prøvd å endre innstillinger i Dlinken under lan og dhcp. Siste utvei er vel en sånn en: https://prisguiden.no/product.php?product_id=15953 Har lest en del har problemer med soho SMC switcher og routere, blir varme.. Isolert i ett sikringsskap gjør vel heller ikke saken noe bedre... Du kan prøve å skru av dekselet og se om den funker da stabilt da(kanskje garantien ryker og ps, berøringsfare). Da vil du se om det er ett varmeproblem. Viss det er de er det bare å borre noen hull i dekselet slik at det blir god luftflyt gjennom switchen. Kan og montere kjøleribbe på gigabit chippen. Men det kan godt hende det er andre kompneneter i switchen som blir varme. Det er forøvrig mye nettverksutstyr som sliter med stabiliteten kun grunnet for dårlig luftsirkulasjon eller kjøling i kabinettet. Har selv hatt trådløst utstyr som har feilet mye som etter jeg ordnet med luftflyten ble dønn stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå