Gå til innhold

*LØST* Trøbbel med formatering

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å formatere harddisken for å legge inn xp på nytt. Putta inn cd`n og gikk inn i bios for å sette den til å starte fra cd. Installasjonsprogrammet starter, men finner visstnok ingen harddisk... Har lest litt her, er visst flere som har slitt med dette.. Løsningen er visstnok å lage en disk med filer/driver for s-ata men der har jeg litt problemer.. Har ikke diskettstasjon!!

Så hva gjør jeg?

Endret av torvald-tåke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sliti litt med sånne problemer selv i dag når jeg har formatert 2 PCer. På begge var løsningen å la kun den harddisken som OS skal på være koplet til, og ingen andre.

På den ene fikk jeg beskjed at harddisken ikke hadde riktig partisjon.

Den andre fant ingen. Når den ikke fant noen så var løsningen å la den stå som Master og ha DVD-romen som Slave. (Kortet hadde kun 1 IDE kanal som ikke var på egen kontroller)

Lenke til kommentar
Har bare 1 harddisk på min maskin.. Der s-ata.. Har forstått det sånn at det er fler her som har slitt med den type disker..

5917267[/snapback]

Når du har Ide og sata på kortet ditt, så er det en nødvendighet at man må i Biosen og justere en del ting når det gjelder controllere som skal aktiveres/deaktiveres

i hvilket Mode de skal operere og i hvilket kombinationer.

Derfor man må alltid bruke manualen som utgangspunkt.

Så hvis du går i Bios og surfe litt der,,ikke forandre før du ser det du er ute etter,

se da etter alt som heter On bord??? kontroller, On bord Serial-Ata., Ide configuration osv ,Boot device Configuration både på Main og Advanced og på andre faner, etter som Bios presenterer seg, og forandre ting der (skriv gjerne ned)etterpå reboot og rett i Bios Igjen . Da skal du se din harddisk som Windows skal installere seg på. Hvis du ser ikke disken så kan ikke windows finne det heller.

Så det er bare å prøve.

Men manualen er viktig hjelpe middel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...