Gå til innhold

Hvilke fugler er mest på vingene?

Anbefalte innlegg

Illustrert Vitenskap:

Verdens mest luftbårne fugl er trolig den tropiske sotternen. Når en ungfugl forlater hekkeplassen, regner man ikke med at den setter føttene på fast grunn igjen før den opptil ti år senere skal hekke selv. Ternen kan også sove mens den flyr.

Er dette sant?

Jeg prøvde å søke på Sotterne på Internett, men ingen treff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De forbannede måkene flyr jo rundt om kring hele tiden, skriker og skiter. Av normale fugler som ikke lever sitt liv flytende på luftstrømmer, vil jeg tro dem er blant de som tilbringer mest tid i luften.

Av flyvedyktige fugler må det være byduene som er latest av dem. De går jo og sugger på bakken hele dagen, kurrende mens de pikker på smuler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg hørte om en fugl som aldri var på bakken. den oppbevarte til og med eggene i luften og ungene lærte med en gang å fly.

6054248[/snapback]

og egga klekka med en gang de kom ut før de traff bakken?

Eller flyr fuglemor med egga under vingene?

Lenke til kommentar
fuglen holder eggene under vingene.

Leste alt i en bok (Husker ikke hva den heter)

Den sover i luften og flyr over vannet for og fanger fisk slik. Den lander ikke på vannet.

6062452[/snapback]

[sarkasme] Jeg har lest den boka jeg også.. Mener den het "1001 fantastiske dyr" av Dan Brown.. [/sarkasme]

Lenke til kommentar
De forbannede måkene flyr jo rundt om kring hele tiden, skriker og skiter. Av normale fugler som ikke lever sitt liv flytende på luftstrømmer, vil jeg tro dem er blant de som tilbringer mest tid i luften.

5922778[/snapback]

:!: Hater dem som pesten selv.

Btw så oppholder dem seg til havs etter hekkingen er over, der sitter de og dupper til det er vårmønstring igjen.

Edit: Måkenytt bra lesestoff :thumbup:

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...