Zindex Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Illustrert Vitenskap: Verdens mest luftbårne fugl er trolig den tropiske sotternen. Når en ungfugl forlater hekkeplassen, regner man ikke med at den setter føttene på fast grunn igjen før den opptil ti år senere skal hekke selv. Ternen kan også sove mens den flyr. Er dette sant? Jeg prøvde å søke på Sotterne på Internett, men ingen treff. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ja det er sant ja... Har sett et program om denne fuglen... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 "Sotterne" "Sooty Tern" "Sterna fuscata" Lenke til kommentar
Zindex Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 3-10 år før den setter føttene på fastland igjen: http://en.wikipedia.org/wiki/Sooty_tern Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 De forbannede måkene flyr jo rundt om kring hele tiden, skriker og skiter. Av normale fugler som ikke lever sitt liv flytende på luftstrømmer, vil jeg tro dem er blant de som tilbringer mest tid i luften. Av flyvedyktige fugler må det være byduene som er latest av dem. De går jo og sugger på bakken hele dagen, kurrende mens de pikker på smuler. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg hørte om en fugl som aldri var på bakken. den oppbevarte til og med eggene i luften og ungene lærte med en gang å fly. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvor finner den fulgen mat hen? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg hørte om en fugl som aldri var på bakken. den oppbevarte til og med eggene i luften og ungene lærte med en gang å fly. 6054248[/snapback] Og hvor hørte du dette da, lille venn? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg hørte om en fugl som aldri var på bakken. den oppbevarte til og med eggene i luften og ungene lærte med en gang å fly. 6054248[/snapback] og egga klekka med en gang de kom ut før de traff bakken? Eller flyr fuglemor med egga under vingene? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Albatrosser er fortsatt tøffest. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Det må da være ekstremt knotete å spise, sove og parre seg i luften da... Det må jo nesten bli som å ha sex å løpe samtidig. Sykt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tviler på at fugler lever hele livet i luften. Hva skulle de ha igjen for det? Nei, folk som bruker seriøse forum til å spre slike løgner og vandrehistorier, burde fått en solid advarsel... Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 fuglen holder eggene under vingene. Leste alt i en bok (Husker ikke hva den heter) Den sover i luften og flyr over vannet for og fanger fisk slik. Den lander ikke på vannet. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 fuglen holder eggene under vingene. Leste alt i en bok (Husker ikke hva den heter) Den sover i luften og flyr over vannet for og fanger fisk slik. Den lander ikke på vannet. 6062452[/snapback] [sarkasme] Jeg har lest den boka jeg også.. Mener den het "1001 fantastiske dyr" av Dan Brown.. [/sarkasme] Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hva er det fuglen prøver på da? Sette verdensrekord i å ikke berøre bakken over x antall generasjoner? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det finnes fugler som lever stort sett hele sitt voksne liv i luften, og ja, de sover på vingene. Men jeg har aldri hørt om en fugl som oppdrar unger i luften. Så det blir noen interessante landinger Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) De forbannede måkene flyr jo rundt om kring hele tiden, skriker og skiter. Av normale fugler som ikke lever sitt liv flytende på luftstrømmer, vil jeg tro dem er blant de som tilbringer mest tid i luften. 5922778[/snapback] :!: Hater dem som pesten selv. Btw så oppholder dem seg til havs etter hekkingen er over, der sitter de og dupper til det er vårmønstring igjen. Edit: Måkenytt bra lesestoff Endret 18. mai 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå