engekri Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvilke(t) progammer bruker dere når dere scanner? Jeg sitter her med et eller annet greier som fuglte med Canonscanneren min. Jeg liker ikke dette da jeg synes det er tungvint og dårlig. Vil gjerne slippe å gå via et annet program. Jeg skal scanne ca 200 bilder og da hadde det vært greit med et program som gjør mest mulig av jobben for meg. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Photoshop med en predefinert action sekvens er nok best. Men den tyngste jobben vil jo uansett være at du manuelt må legge på nytt bilde og scanne på nytt. Skal man ha et system som er litt mer inteligent tror jeg man må opp i litt dyrer systemer. Men når et bilde er scannet og du skal kjøper levels, unsharpen mask, crop og save så kan alt det lages til en action som du kan legge en shortcut key på. Spesielt effektivt er det hvis alle bildene er i samme størrelse og format. Da blir prosessen slik: File - import - twain/canonscanner (filen kommer inn i Photoshop) Shift + F1 (hvis det er shortcut keyen du gav action din) (action kjører, lagrer filen og lukker den) Repeter prosessen. AKIRA Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det er mange som bruker VueScan, også på forumet. Dette skal være et meget bra program som støtter de fleste scannere (og det kan du prøve gratis først!), og som da gir deg samme grensesnitt. Ser veldig brukervennlig og bra ut, støtter de fleste avanserte funksjoner scanneren din måtte ha. Jeg ble ikke helt overbevist da jeg testet den så vidt, men skal prøve litt til... Den skal være kjent for å gi veldig bra fargegjengivelse, bedre enn original software. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Her lukter det bump av gammel post! Men for all del programmet så veldig ok ut. Skal prøve det ut litt når jeg får litt bedre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå