Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kritikk på mal til skoleavis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gidder du og ta noen bilder og lagre i .jpg eller noe slikt, slik at vanlige dødelige og kan se? (Vet det ikke er samme som .pub, men slik at vi ser malen, gjerne med dummytekst).

5920623[/snapback]

Det kan jeg gjøre vettu, trodde bare de fleste hadde Office-pakken :dontgetit:
Lenke til kommentar

Synes egentlig det så gaske greit ut, selv om fargene får det til å se litt kjederlig ut. Det bilde av hun jenta foran dataen på det siste bilde får man også en veldig amatør-lærer-har-satt-inn-bildet-feeling av. Ellers synes jeg det ser ryddig og fint ut :)

Lenke til kommentar

Kunne kanskje ha ordnet noe mer snappy logo? :)

Synes ikke du burde bruke monospacefont i overskriftene, tror det hadde sett bedre ut med en vanlig en.

Se litt på orddelinga i "saker av interesse". Om du absolutt må bryte, så bryt hele ordet.

Avsnittene synes jeg ikke er godt nok markerte. Bruk enten innrykk eller et opprom. Å bare bytte linje markerer ikke noe avsnitt.

Tror også du kan tenke over marginer litt mer. Ikke sett teksten heeelt ut i kanten, det ser bare ekkelt ut.

Side #2 synes jeg ser rotete ut. Bildene har forskjellig størrelse og i særdeleshet virker overskrifta "leder:" malplassert.

Brytninga rundt bildet på #7 fortoner seg for meg som katastrofal. Ikke ha litt tekst på venstresida og litt på høyresida. Synes du burde dele opp i spalter hvis du skal gjøre det slik.

Jeg har ikke så veldig stor greie på avislayouter, men jeg vil tro at det er lurere å tilpasse layouten til artikkelen enn omvendt. Sikter da til at du har angitt hvor mange ord de forskjellige artiklene bør inneholde.

Nå har jeg aldri gitt kritikk på avislayouter før, kun på websider, så det er mulig det er mange flere ting jeg kunne ha tatt opp. Vet ikke hvor ambisiøst dette prosjektet er, men tror i det hele tatt at du kunne ha jobbet mer med å få avisen til å se mer ryddig ut.

Mye bra, mye å jobbe mer med :)

Lenke til kommentar
Synes egentlig det så gaske greit ut, selv om fargene får det til å se litt kjederlig ut. Det bilde av hun jenta foran dataen på det siste bilde får man også en veldig amatør-lærer-har-satt-inn-bildet-feeling av. Ellers synes jeg det ser ryddig og fint ut : )

5921729[/snapback]

Vet det ser kjedelig ut, men det må være i svart hvitt. Er enig i det om den PCen :p

Kunne kanskje ha ordnet noe mer snappy logo? : )

Synes ikke du burde bruke monospacefont i overskriftene, tror det hadde sett bedre ut med en vanlig en.

Se litt på orddelinga i "saker av interesse". Om du absolutt må bryte, så bryt hele ordet.

Avsnittene synes jeg ikke er godt nok markerte. Bruk enten innrykk eller et opprom. Å bare bytte linje markerer ikke noe avsnitt.

Tror også du kan tenke over marginer litt mer. Ikke sett teksten heeelt ut i kanten, det ser bare ekkelt ut.

Side #2 synes jeg ser rotete ut. Bildene har forskjellig størrelse og i særdeleshet virker overskrifta "leder:" malplassert.

Brytninga rundt bildet på #7 fortoner seg for meg som katastrofal. Ikke ha litt tekst på venstresida og litt på høyresida. Synes du burde dele opp i spalter hvis du skal gjøre det slik.

Jeg har ikke så veldig stor greie på avislayouter, men jeg vil tro at det er lurere å tilpasse layouten til artikkelen enn omvendt. Sikter da til at du har angitt hvor mange ord de forskjellige artiklene bør inneholde.

Nå har jeg aldri gitt kritikk på avislayouter før, kun på websider, så det er mulig det er mange flere ting jeg kunne ha tatt opp. Vet ikke hvor ambisiøst dette prosjektet er, men tror i det hele tatt at du kunne ha jobbet mer med å få avisen til å se mer ryddig ut.

Mye bra, mye å jobbe mer med :)

5922288[/snapback]

Logo har jeg tenkt på mange ganger, men har aldri fått til noe :blush:

Orddelinga der er det MS som står for, men har fikset det nå ;)

Markeringen stusset jeg også på, men fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det på en bra måte

Må vel ta nye bilder ja, de er bare hentet fra blink :tease:

Leder er fikset nå ;)

Brytningen rundt det bildet vet jeg at er fuck'd, men det ordner seg når jeg får et vanlig bilde der :)

Det er ikke jeg som har satt antall ord, det er bare ferdig tekst fra MS. Malen tilpasses til artiklene ja, men dette er bare en mal som skal gjøre det lettere og sette inn :) Vi bruker og ha mange helsides artikler, så slutt resultatet bruker og se ganske forskjellig ut i forhold til malen.

Skal jobbe mer med den ja, dette er bare utkast 0.5 :)

Takk for responsen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...