Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei har bestilt nye deler til PCen men er litt usikker på Hvilket skjermkort jeg skel velge. Valgene står mellom XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 XXX og Sapphire Radeon X1900XTX 512MB GDDR3

Skal for det meste spille Source baserte spill ( Der Radeon kortet vist skal ha en fordel) og Bf2 og noen andre FPS spill :p Takker for alle svar

Go Påske :)

Endret av evilduck91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 20" lcd skjerm eller større, velg ati x1900xtx. Hvis du har en skjerm som ikke takler 1680x1050 eller 1600x1200, vil du merke minimalt med forskjell mellom kortene. Jeg har hørt rykter at ati kommer ikke med sine r600 før juletida, så det hadde ikke vært så dumt å henge blant de spilll gutta. Personlig vil jeg vente til sommeren, nvidia skulle jo komme med g80 gfx. Håper det ikke blir papirlansering.

Lenke til kommentar
Har du 20" lcd skjerm eller større, velg ati x1900xtx. Hvis du har en skjerm som ikke takler 1680x1050 eller 1600x1200, vil du merke minimalt med forskjell mellom kortene. Jeg har hørt rykter at ati kommer ikke med sine r600 før juletida, så det hadde ikke vært så dumt å henge blant de spilll gutta. Personlig vil jeg vente til sommeren, nvidia skulle jo komme med g80 gfx. Håper det ikke blir papirlansering.

5913615[/snapback]

Er en 17 tommer skjem jeg bruker og vet ikke hvor lenge jeg klarer meg med mitt Nvidia ti 4800 SE :cry:

Lenke til kommentar

Kjøp deg et 7900gt, holder masse til en 17" skjerm. Ikke vits å betale så mye når du ikke får utnyttet potensialet til de nye kortene. 7900gt klokker som en gud også hvis du gir det litt ekstra spenning. x1800xt 512mb kortene koster ikke så mye lenger. Man kan lett modde til xt pe versjon som også gir mye for penga. Vil du virkelig ha et toppkort?

Ps: Ditt nåværende gfx mot 7900gt. Du kommer til å bli overrasket hvor mye bedre 7900gt er, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Kjøp deg et 7900gt, holder masse til en 17" skjerm. Ikke vits å betale så mye når du ikke får utnyttet potensialet til de nye kortene. 7900gt klokker som en gud også hvis du gir det litt ekstra spenning. x1800xt 512mb kortene koster ikke så mye lenger. Man kan lett modde til xt pe versjon som også gir mye for penga. Vil du virkelig ha et toppkort?

Ps: Ditt nåværende gfx mot 7900gt. Du kommer til å bli overrasket hvor mye bedre 7900gt er, hehe.

5913630[/snapback]

har aldri vert bori å klokke før :blush: men du mener at vist jeg kjøper xfx 7900 GT vil jeg få like bra resultat på en 17" som vist jeg hadde hat GTX ?

Lenke til kommentar

Hehe, der stiller du et vanskelig spørsmål. Vrient å svare egentlig. Med gtx vil du selvfølgelig klare å spille med full eyecandy på skjemren din med mindre fps drops. Men når kommer over 50 fps, kan ikke øynene registrere raskere bevegelser. Mange gamere mener at de ser forskjell mellom 50 og 60. Personlig merker jeg ikke sånt. Du vil spare en god del på å kjøpe et 7900gt, men hvis du vil sikre deg den beste spillopplevelsen kan du kjøpe et 7900gtx. Som sagt, det vil ikke bli så mye forskjell på skjermen din.

Skall du oppå den høye prisklassen kan du allikevel velge asus x1900xtx kortet som er på ukenstilbud på psdata. Men igjen, skjermen din vil ikke utnytte power som kortene har å tilby.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

har selv 17" skjerm, og har funnet ut etter lesing av en del tester at når maks oppløsning er 1280*1024 så klarer 7900GT oppløsningen med max eyecandy i for eks bf2 uten problemer.

Bruk heller pengene du sparte på ei ny spillemus med regulerbar dpi. razor for eksempel.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
har selv 17" skjerm, og har funnet ut etter lesing av en del tester at når maks oppløsning er 1280*1024 så klarer 7900GT oppløsningen med max eyecandy i for eks bf2 uten problemer.

Bruk heller pengene du sparte på ei ny spillemus med regulerbar dpi. razor for eksempel.

5913855[/snapback]

Sitter her med Logitech Mx518 så har god nok spillemus :D

Lenke til kommentar
http://www.techimo.com/forum/t166150.html

Les der

7900gt har nyere teknologi, den har en pixel shader pipeline ekstra. Gs ghl kortet har samme minne som 7900gt på 1.4ns. 7800gt kortene er ikke beregnet for 512mb ram. Men hvis man kun ser på spill ytelse, vil de kortene ligge på samme nivå, inntil man klokker 7900gt.

5913861[/snapback]

Da bestiller jeg 7900gt :) takk for Hjelpen samye :)

Lenke til kommentar

Det kortet der er på lik linje som 7900gt. Bare litt bedre i høyere oppløsning, noe som du ikke kan bruke. Gå for 7900gt du, de ekstra kronene er ikke vits å sløse bort.

Edit: Også var det et master kort, dvs et slikt kort må du ha får å kjøre crossfire. x1800xtx 512 skal bli solgt til lavere pris enn 3600kr.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...