Gå til innhold

1 simpsons ep = 1mill dollar + 1/2år

Anbefalte innlegg

Hørte på tv at det tok et halvt år, og en million dollar å lage 1 episode av simpsons. Noen som vet om dette faktisk stemmer?

Hørte det på Voice forresten. Det programmet der han fyren og hu dama snakker om div ting.

Jeg fatter ikke hvordan det kan ta så lang tid, må vel være noe tull mellom de ansatte og rettslige problemer inne i bildet. :hmm:

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, det kan kanskje ta 1/2 år fra en episode blir planlagt til den er ferdigstillt, men det tar ikke 1/2 år med arbeid pr episode, det kan jeg love deg. 1 million dollar pr episode er dog nok ikke urealistisk..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg tipper de mente 1/2 årsverk. Så dersom 10 mennesker jobber i selve produksjonen tar det to uker.

5913606[/snapback]

Nja, vil tippe de mente 1/2 år fra tanken om en episode til de har det ferdige produktet i hånda. Først har man manusforfatterene, så tegningen av storyboards,så opptak av stemmer, så selve tegningen og til slutt siste fintouch med lyd/klipping etc.

Men, mens èn episode er til f.eks tegning, så er jo manusforfatterene klare til å skrive en ny episode, så det er vel mer eller mindre konstant jobbing for de fleste hele tiden (bortsett fra stemme-folka).

Vil tro det er mer enn et halvt årsverk innvolvert i èn episode?

Lenke til kommentar

1 million dollar må jo sies å være et røverkjøp med tanke på hvor umåtelig populær serien er. Vi kan jo sammenligne kostnadene til Simpsons med kostnadene til f.eks Friends hvor hver av skuespillerne fikk 1 million dollar per episode alene. Eller hva med Jerry Seinfeld som fikk fem millioner dollar per episode av Seinfeld?

Neidu, Simpsons er billig å lage. :)

Lenke til kommentar

ok. stemmer jo dette. Da er jo 1 mill ikke så mye i det hele tatt, med tanke på hvor populær serien er. Rart at "stemmene" bare får 100k pr episode.

Jerry seinfeld fikk 5 mill?! Det er jo skandale. kunne klart meg resten av litvet mitt med 5 mill dollar. 25 min jobb for seinfeld.

Endret av asad
Lenke til kommentar
25 min jobb for seinfeld.

5914433[/snapback]

Uhm, han skrev, co-produserte og spilte i kanskje tidenes mest populære sit-com. Tror han brukte litt mer enn 25 minutter på en episode. :roll:

Jeg mener dessuten han er verdt hver eneste dollar, mannen er genial. :love:

Lenke til kommentar
25 min jobb for seinfeld.

5914433[/snapback]

Uhm, han skrev, co-produserte og spilte i kanskje tidenes mest populære sit-com. Tror han brukte litt mer enn 25 minutter på en episode. :roll:

Jeg mener dessuten han er verdt hver eneste dollar, mannen er genial. :love:

5914461[/snapback]

Jada, er klar over dette. Men du skjønner hva jeg mente. Jævlig fet serie ja, ser på det hver dag rundt midanatt.

Lenke til kommentar

Det er sant at de koster 1 mill dollar å lage ..

men det tar mellom 6 og 8 måneder å lage 1 episode (fra start til ferdig produkt+ noen måneder før den kommer på lufta)

(det er MANGE lag som jobber samtidig)

Til sammenligning bruker southpark 2 uker på å lage en epsiode :p

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Det er sant at de koster 1 mill dollar å lage ..

men det tar mellom 6 og 8 måneder å lage 1 episode (fra start til ferdig produkt+ noen måneder før den kommer på lufta)

(det er MANGE lag som jobber samtidig)

Til sammenligning bruker southpark 2 uker på å lage en epsiode :p

5915572[/snapback]

lol. det er det jeg kaller effektivitet^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...