fredonor Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har vært plaget av blåskjermsproblemer en stund. Jeg har brukt memtest, og den kom til 385 feil, men jeg mistenker at det kan være feil på minneslottene på hovedkortet, og ikke minnet. Finnes det noen måte å få bekreftet eller avkreftet dette på? (Jeg vet selvfølgelig om den åpenbare metoden med å sette inn minnet i en annen pc osv, men jeg har ikke den muligheten akkurat nå...) Anyone? Og god påske forresten Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Prøv andre posisjoner av minnebrikkene på hovedkortet, eller prøv med éi brikke om gangen. God påske til deg også! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Prøv også å sette ned hastigheten på brikkene (f.eks fra DDR400 til DDR333), og dersom du har tweaket timingsene: Sett de tilbake til standard. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Sier memtest at det er minnet det er feil med så er det som regel det. Har slitt med det motsatte, plutselige restart og låsing av maskina, memtest ga ingen feil etter 21 timer så da var det hovedkortet som var ustabilt grunnet maks støttet minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå