LonelyOne Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Bilen sto en stund med lite bensin så fikk kondens. Men etter det har, med full tank, kan jeg kjøre langt uten problemer. Men så kan den plutselig stoppe, oftest så starter den med engang igjen, men noen ganger har den vært skikkelig lei å starte. Den går som ei klokke, men kan plutselig stoppe, og tror derfor det ikke er kondens. Har tenkt tanken på å tømme hele tanken for å se om det er vann i tanken. Men syntes det hele er ganske rart siden det ikke er noe mønster i det hele tatt for hvorfor den plutselig stopper. Har aldri hatt noen problemer med bilen før. Takker for alle svar og hjelp... Endret 13. april 2006 av LonelyOne Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Åssen er jordinga på den? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har du den typen med to bensinpumper? Lenke til kommentar
LonelyOne Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Jordinga skal være bra den... vet ik helt om d e en lr to pumper.... Men kom liksom så plutselig så lurer på om d kan være noe elektrisk, den stopper så plutselig også, e ik no fusking lr noe sånt... Lenke til kommentar
Norton Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Bilen sto en stund med lite bensin så fikk kondens. Men etter det har, med full tank, kan jeg kjøre langt uten problemer. Men så kan den plutselig stoppe, oftest så starter den med engang igjen, men noen ganger har den vært skikkelig lei å starte. Den går som ei klokke, men kan plutselig stoppe, og tror derfor det ikke er kondens. Har tenkt tanken på å tømme hele tanken for å se om det er vann i tanken. Men syntes det hele er ganske rart siden det ikke er noe mønster i det hele tatt for hvorfor den plutselig stopper. Har aldri hatt noen problemer med bilen før. Takker for alle svar og hjelp... 5913339[/snapback] Har selv en MB 230e 86 mod som ahr hatt samme problemet. Sjekk bensinpumpereleet, og evt hovedstrømreleet(strømtoppreleet). Begge releene finner du festet helt inne ved torpedoveggen h.s i motorrommet bak batteriet. De er festet bak ett svart plastdeksel som beskytter hjernen til bilen. Bensinpumpereleet er på min 86 mod svart av farge, hovedstrømreleet er mindre av størrelse og står rett ved siden av(Har en sikring montert på toppen). Feil eller "fjusk" ved bensinpumpereleet gjør at hjernen til bilen skrur av tenningen øyeblikkelig! Feil ved hovedstrømsreleet gjør at bilen ikke kan startes, eller stopper øyeblikkelig! Kan vær litt lurt og sjekke disse releene. Min MB ble "som ny" etter at jeg skiftet bensinpumpereleet! Lykke til!! NB! Bensinpumpereleet er litt dyrt, ca 2500 kr.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå