rønning Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei! Jeg har en "liten" sak, nærmere bestem denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...6-65005399.html Men jeg har et stort problem, den går varm hele tiden. Jeg trenger ikke kjøre spesielt tunge spill/programmer før den går varm og rett og slett slår seg av... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre, er litt slitsomt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei!Jeg har en "liten" sak, nærmere bestem denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...6-65005399.html Men jeg har et stort problem, den går varm hele tiden. Jeg trenger ikke kjøre spesielt tunge spill/programmer før den går varm og rett og slett slår seg av... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre, er litt slitsomt. 5913328[/snapback] Har den vært sånn hele tiden? Jeg syntes uansett ikke det er rart denne maskinen støyer mye med en Pentium4 prosessor på 3,4 Ghz... Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Har vel stort sett vært sånn hele tiden ja. Noe som kan ha skjedd mener du? Den bråker noe voldsomt ja, men det er jo noe jeg rett og slett må finne meg i, mener litt mer irriterende at den slår seg av til stadighet.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Jeg ser at det er en speedstep-prosessor. Såvidt jeg har skjønt skal da prosessorens hastighet øke i takt med hvor tunge oppgaver den blir satt til å gjøre. Dermed burde det ikke være noe varmeproblem ved vanlig bruk? Har selv laptop med en 2.8Ghz pentium 4-prosessor, men uten speedstep. Den går stadig vekk varm, dessverre. Ville på ingen måte anbefale noen å kjøpe en laptop med p4-prosessor. Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kan være flere ting som gjør den så varm, men uansett så skal ikke pc`en slå seg av pga varme med mindre det er en fysisk feil på pc`en. Kan hjelpe å løfte bakre del av pc`en opp 2-3 cm ekstra så viften(e) under får bedre drag. Men mitt forslag er å levere den til reparasjon, HP gir stort sett bare 1 års garanti på sine produkter. Men de krangler aldri på feil under 5 år lenger! .. Men du kan regne med 2-3 uker uten pc da, pga den må sendes til Infocare på Kongsvinger. Håper det løser seg for deg! Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Greier nok ikke så lang tid uten min kjære nei det med å løfte pcn opp hjelper, men er liksom litt primitivt. Det er egentlig ikke noe problem så lenge jeg bare sitter og surfer på internett eller programmerer eller noe sånt, men det skal ikke akkurat veldig tunge spill til før den tar kvelden... NFS Most Wanted er hvertfall en hard påkjenning... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er ikke noe feil med denne maskinen men har en prosessor som krever mye strøm og utvikler mye varme " derfor konstant viftestøy" Siden den har vært sånn siden du fikk den, så er det nok svært lite å gjøre men den kan selvsagt ha fylt seg opp med støv, og trenger en rens... Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Da må du ha fått en pc med feil, fordi jeg har en helt lik. og selv om jeg kjører tunge oppgaver så blir den ikke så varm at den slår seg av, men det at den slår seg av er et tegn på at den når kritisk høye tempraturer og slår seg da av automatisk for ikke å skade cpu eller hovedkort. Så dette ville jeg tatt opp med HP, jeg kan kjøre NFS Most Wanted og BF2 i flere timer i strekk jeg uten problem, men så pleier jegå ta en liten pause innimellom for å løfte opp pcen slik at den får mere luft. Men det er ikke nødvendig bare noe jeg gjør. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=461822&hl= Ingen programmer oppe og CPU temp viser 72 grader Lenke til kommentar
nercix Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har akkurat samme problem på min laptop ... Den har dog bare PM740. Toler nesten ingenting. Har snakket med Acer Support (eller hva man kan kalle det man gjør med en svenske som ikke vil forstå norsk) og den skal inn etter påske. Får ikke lest av CPU temp, men HD temp viser ved "load" (OpenOffice Writer, Firefox, Clue og MSN) 59 C. Kjører jeg litt mer da skrur den seg av momentant (Uten advarsel, arbeidet mitt = borte). Spill kan ikke kjøres i det hele tatt. Du får ta å sende den inn. Er ikke slik den skal fungere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er ikke noe feil med denne maskinen men har en prosessor som krever mye strøm og utvikler mye varme " derfor konstant viftestøy"5913561[/snapback] Nå er det vel heller det at den slår seg av som er problemet her, ikke støy. Det er faktisk kun du som har trukket fram støy som et problem, ikke den som har maskinen. Maskinen må til InfoCare i Oslo for service, ikke Kongsvinger slik som sa her tidligere. Og normal servicetid er ca. 10 arbeidsdager inkludert frakt frem og tilbake mellom kunden og InfoCare. Er maskinen under ett år gammel tar man det på garanti, og er den over ett år gammel kan man enkelt ta en reklamasjon med butikken. De tar det uansett videre med HP. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Pcn er kjøpt gjennom jobben til pappa, og er såvist over et år, så garantien har vel gått ut, men tror jeg skal sende en mail til HP-kundesenter eller noe og høre hva de mener... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Pcn er kjøpt gjennom jobben til pappa, og er såvist over et år, så garantien har vel gått ut, men tror jeg skal sende en mail til HP-kundesenter eller noe og høre hva de mener... 5915803[/snapback] Hvis det er en Hjemme-PC på avbetaling gjennom jobben har du 3 års garanti. Ellers så kan du slå på tråden til 810 62 070 og snakke med support på tirsdag Hvis du vil at vi skal bruke minst mulig tid, bør du følge den lista her før du ringer: * Re-installer OS med originale plater. * Oppdater BIOS til siste versjon tilgjengelig fra www.hp.com * Kjør en HDD Self Test som du finner under Tools i BIOS. * Hent ned Prime95 og kjør en "Torture Test". Dersom maskinen ikke klarer den uten å skru seg av er det en klar feil med den. La testen kjøre 3-4 timer om nødvendig. Lenke til kommentar
Strongbad Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Forbrukerloven sier da vitterlig at "etthvert produkt ment til å vare lengre enn 5 år har 5 års garanti" Skal en butikk si at dem har "garanti" på en vare må denne være bedre en garantien i forbrukerloven. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Forbrukerloven sier da vitterlig at "etthvert produkt ment til å vare lengre enn 5 år har 5 års garanti"5917800[/snapback] Forbrukerkjøpsloven, som jeg tror du mener, sier at ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett. Loven nevner ikke garanti med ett eneste ord. Dersom det er en maskin kjøpt på avbetaling vi avtale om hjemme-PC gjennom jobben, har den i hvertfall på HP sine maskiner 3 års garanti da det ikke er Forbrukerkjøpsloven som gjelder for disse avtalene, men Kjøpsloven. Siden Kjøpsloven ikke gir mer enn 2 års reklamasjonsrett, gir de fleste en 3 års garanti på disse avtalene. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Husk at støv og lignende partikler som dekker for vifteinngangen fort kan gjøre at temperaturen kan øke dramatisk. Slik var det å min bærbar og temperaturen var dramatisk samtidig som laptopen var glodvarm. Har du sjekket for dette? Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Husk at støv og lignende partikler som dekker for vifteinngangen fort kan gjøre at temperaturen kan øke dramatisk. Slik var det å min bærbar og temperaturen var dramatisk samtidig som laptopen var glodvarm.Har du sjekket for dette? 5946567[/snapback] Mister man ikke garantien da? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Et tips: støvsuger. Ikke bruk "luft på boks" for å fjerne støvet, da blåser du det bare inn i laptopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå