HaraBer Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Når eg skal ta ut signalet frå pc´n min til tv´n då trenger eg ein ledning for det. Den ledninga skal gå frå skjermkortet og til pc´n På pc´n er det frå s-video (gul). Innholder den også lyd eller må eg ha det i tillegg Og inn på tv´n kar skal eg koble det til . For det kan vel koblast til forskjelige plasser. skart eller i front på tv´n Har eit skjermkort som heiter. Det kommer kun opp "sis 315" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 På pc´n er det frå s-video (gul). Innholder den også lyd eller må eg ha det i tillegg S-Video fører ikkje lyd, du må derfor ha ein eigen kabel frå lydkortet til TVen. Og inn på tv´n kar skal eg koble det til . For det kan vel koblast til forskjelige plasser. skart eller i front på tv´n Kor du koplar den til er vel egentleg det samme, blir mindre sjenanse av å putte den i ein Scart-kontakt. Lenke til kommentar
HaraBer Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 lyden frå pc´n skal den ut frå skjerm kortet den også . eller skal den ut frå hovedkortet Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Da må du bruke lydutgangene på hovedkortet eller lydkortet ditt - det er umulig å få lyd gjennom skjemkortet. Lenke til kommentar
HaraBer Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 her ser du pc´n min frå baksida og lurte på om det hjelper lit skal ha ein kabel frå den vedsida av den blå som no går til skjermen . for å få bildet men det kortet som eg har nederst kan eg bruke det til å få lyd eller er det ikkje noko brukandes Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Den gule pluggen er ikke s-video, men kompositt, som er et vesentlig dårligere signal. Du har lyst til å bruke den sorte pluggen, som overfører s-video istedenfor, forutsatt at du har en slik inngang på tv-apparatet. Heller ikke denne overfører lyd. Vær for øvrig obs om du kobler til en tv som får signal fra kabel-tv, da dette kan være uheldig om du ikke bruker galvanisk skille på kabel-tv ledningen. edit: Det ser til at kortet nederst har digitalutgang, har du surroundreciever ? isf kan du bruke disse utgangene med heldig resultat. Endret 13. april 2006 av wowbagger Lenke til kommentar
HaraBer Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Er det ein slik kabel som vist på bilde eg trenger då? lyd.bmp Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Er det ein slik kabel som vist på bilde eg trenger då? 5914979[/snapback] Det stemmer, putt S-Video inn i skjermkortet der den passer og minijackpluggen i høgtalarutgangen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har en kamerat som koblet PC'n til TV'n via S-Video. Det funket fett det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå