Gå til innhold

Windows XP og aktivering over nett ?

Anbefalte innlegg

Hello og god Påske :)

Kan dette stemme ?

Sitat fra VG-nett Debatt:

"Jeg måtte ta en tlf til MS i går da jeg hadde formatert en maskin for en kunde. Forsøkte å aktivere på nett, men det gikk ikke. Dette synes jeg var rart da denne produkt-koden var aldri brukt før.

Når jeg kom frem til MS forteller dem meg at det nå er helt totalt slutt på aktivering av OEM på internett, fra nå av MÅ man ringe for å aktivere. Vedkommende jeg pratet med i går hadde veldig forståelse for mitt lille raseriutbrudd på denne nye "regelen" og han var langt ifra happy selv. Mer arbeid for dem (totalt unødvendig) og mange unødvendige tlf jeg må gjøre da jeg formaterer og installerer win på maskiner flere ganger i uken.

sitat slutt

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=124...20ikke%20lenger!

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gratis å ringe.

Måtte reaktive min i natt, fikk beskjed at jeg hadde byttet for mye hardware?

Det gikk fint å ringe, eneste minus er at tallene kommer utrolig fort når man skal taste dem inn.

Har også før ikke kunnet aktivert automatisk over telefon, så pratet da med en operatør. Ikke noe problem det heller.

Lenke til kommentar
de skal messom gjøre det så ekstremt tungvindt å...

5914451[/snapback]

Men det er det jo kun for oss som formaterer mye. Vanlige folk installerer kun en gang, og aldri igjen (ikke før neste PC kjøp). Og som regel fungerer det å aktivere via nettet første gangen.

Lenke til kommentar
de skal messom gjøre det så ekstremt tungvindt å...

5914451[/snapback]

Men det er det jo kun for oss som formaterer mye. Vanlige folk installerer kun en gang, og aldri igjen (ikke før neste PC kjøp). Og som regel fungerer det å aktivere via nettet første gangen.

5915416[/snapback]

Første 25 gangene vil jeg tro. Etter egen erfaring. Men, jeg skjønte ikke helt hva du skrev i sted. Du ringte å snakket med operatør, fikk serialnummeret, også etter du re-installerte xp igjen, så kunne du aktivere vanlig over nettet igjen?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er omtrent som "folk flest". Jeg har en bærbar med OEM lisens. Den har jeg hatt i et års tid og har aldri reinstallert XP, har heller ingen planer om det.

Den andre maskinen er et selvbygg med retail lisens. jeg har måttet ty til telefonen to ganger grunnet omfattende HW oppgraderinger. Jeg synes ikke det er så tungvint.

Lenke til kommentar
Du har hatt en bærbar, som du ikke har re-formatert på et år.. :dontgetit:

Formaterer ca hver 3 måned jeg. Værste er at jeg kun har maks 20 programmer på dataen, kanskje en 5 spill. Og den blir drit-treig etter 2-3 måneder.

5915475[/snapback]

For ett slit. Hater å formatere, det tar så lang tid å få alt riktig igjen. Jeg formaterte for første gang på ett år, selv med bytte av både Skjermkort, CPU osv. Eneste grunn var at jeg hadde fått noe driver problemer. eller var den ikke så treg, selv om ett nytt system er en del raskere.

Lenke til kommentar

Syns det er fantastisk at folk som har betalt(dyrt) for XP blir straffa for noe de som ikke gidder å betale har gjort. Er det samme med film og musikk også. Der har du "big business" på sitt beste :(

*klemme sin pirat-kopierte samling av aktiverings-løse OS, DRM-frie musikk og CSS-frie DVD'r*

ang. formatering: Fomatere en gang hver 1-2 mnd. og da er jeg tilbake til 100% fullt brukbar pc og alt er "sånn jeg liker det" på under 1 time. nøye planlegging/tweaking :w00t:

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Du har hatt en bærbar, som du ikke har re-formatert på et år.. :dontgetit:

Formaterer ca hver 3 måned jeg. Værste er at jeg kun har maks 20 programmer på dataen, kanskje en 5 spill. Og den blir drit-treig etter 2-3 måneder.

5915475[/snapback]

Ja, den er ikke formatert siden den var ny. Det vil si at Windows partisjonen ikke er formatert. Jeg har Vista på en annen partisjon, og den formateres iblant.

XP funker bra på maskinen, og jeg har ikke noen grunn til å reinstallere XP. Jeg har ikke så veldig mange programmer på maskinen, og den brukes mest til surfing og foto/lyd/video.

Lenke til kommentar

Jeg legger inn windows en gang og akiverer og legger inn alle oppdateringer, så tar jeg et image og begynner derfra om en trenger en clean install. Orker ikke mer av dette aktivering meg her og der.

Først er det nøkkelen under selve installasjonen. Så er det aktiveringen. Så må en validere for å bruke den vanlige updaten. Microsoft gjør som de vil fordi folk er en gjeng sauer som gjør akkurat som de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...