Kamikaze1 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har et stort chieftec kabinett med mye plass og tenker å sette inn en vifte som skal kjøle ned harddiskene. Jeg bruker to "rom" som hver har en 60GB WD og en 120GB WD SE. Det ser ut til å være liten plass til en vifte i disse "rommene" så jeg tenkte jeg skulle plassere en vifte et sted i kabinettet så den kjøler ned harddiskene. Hvil denne funke? Og hvor i kabinettet, og hvordan skal jeg plassere den? Takk for all hjelp! _________________ Disclaimer: My nick has nothing to do with terrorism and I am not in any way affiliated with terrorist activity. [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-09-29 19:10 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 ehh... skal du montere en x-boks i pcen?? Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 19:04, skrev shebban:ehh... skal du montere en x-boks i pcen?? Oops. _________________ Disclaimer: My nick has nothing to do with terrorism and I am not in any way affiliated with terrorist activity. [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-09-29 19:11 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 prøv den linken!!! Jeg får opp en x-boks iallefall!! Lenke til kommentar
shebban Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 humm... nå fungerer den fint!! Når jeg trykka første gangen kom det opp en x-boks. sorry.. Lenke til kommentar
daho Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Ja den vil passe, i det store chieftechen er det plass til 4x 80mm vifter, 1x92mm vifte. Det beste er at de blåser på diskene, at de suger forran. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 kan hende eg e litt forvirra, men dei har no drevkjølera på Microplex Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 19:27, skrev daho:Ja den vil passe, i det store chieftechen er det plass til 4x 80mm vifter, 1x92mm vifte. Det beste er at de blåser på diskene, at de suger forran. Jeg skal altså plassere den bak i kabinettet ved åpningen? Hvordan vet jeg at den er riktig vei? "kan hende eg e litt forvirra, men dei har no drevkjølera på Microplex" Ja, men jeg skal bestille kabler til diskene også og hvis jeg bestiller alt på flexi-data så slipper jeg porto pga at jeg bor i Bergen. :smile: Og det holder sikkert med en kabinettvifte? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 I mitt Chieftec fulltower kjøler jeg lett mine to 10k rpm scsi-disker med slike vifter på kun 5 volt. Tut og kjør! Lenke til kommentar
normal Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 er ikke plass til 92mm vifte i chieftec? Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 20:36, skrev normal:er ikke plass til 92mm vifte i chieftec? Det spørs hvilket chieftech kabinett, i dragon serien er det 3 modeller (da tenker jeg ikke på fargen)Den ene har vifteplass i siden, det andre har bare 2 vifteplasser (2 bak og 2 i front)det siste har det samme som eneren men er med plexi glass. Den første og siste har ikke plass til 92mm, men den mellomste har det. Dette ble litt mye, burde kanskje bruke avsnitt :smile: Lenke til kommentar
daho Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Jeg skal altså plassere den bak i kabinettet ved åpningen? Hvordan vet jeg at den er riktig vei? Diskene er vell forran i kabinettet, sett viftene sammen med diskene, det er piler på vifter som viser hvilken vei de blåser og snurrer Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 21:42, skrev ~Dj.Diablo~: Quote: Den 2002-09-29 20:36, skrev normal: er ikke plass til 92mm vifte i chieftec? Det spørs hvilket chieftech kabinett, i dragon serien er det 3 modeller (da tenker jeg ikke på fargen)Den ene har vifteplass i siden, det andre har bare 2 vifteplasser (2 bak og 2 i front)det siste har det samme som eneren men er med plexi glass. Den første og siste har ikke plass til 92mm, men den mellomste har det. Dette ble litt mye, burde kanskje bruke avsnitt :smile: Mitt kabinett er et DA-01B-D Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort. Bak er det plass til to vifter og bak er det tre "rom" til harddisker. Jeg antar at man kan plassere en vifte bak hver av disse. Da vil det altså være plass til tre vifter foran! Hører mitt da til den mellomste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå