Gå til innhold

Me, meg selv og mine bilder


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært spesielt aktiv i denne delen av forumet før, så det tenker jeg å gjøre noe med. Dette virker jo som et flott sted for tilbakemelding og eksprimentering.

 

Jeg har alltid vært interessert i foto. Det hele fikk imidlertid en liten dytt når jeg fikk et digitalkamera i konfirmasjonsgave; nemlig et Olympus C-860L med 1,3MP! Etter hvert kjøpte jeg meg et Canon S60, og det har vært en god følgesvenn siden da. Riktignok er det et relativt billig kompaktkamera, men med sine muligheter for å ta bilder med fullverdige manuelle justeringsmuligheter og støtte for å ta bilder i .raw formatet er det riktig så funksjonelt. Tilhørende uv-hus ble også kjøpt inn, slik at kameraet også kunne brukes på dypet. Håper selvfølgelig å kunne tusle over i den digitale speilrefleksens verden etter hvert, men en slik overgang koster jo skjorta.

 

Vedlagt er noen av de bildene jeg har blitt mest fornøyd med de siste årene. Bedre presenterte versjoner av bildene (og en god del andre bilder) er å finne på min Foto.no profil. :)

post-26550-1144900959_thumb.jpg

post-26550-1144900981_thumb.jpg

post-26550-1144901001_thumb.jpg

post-26550-1144901033_thumb.jpg

post-26550-1144901045_thumb.jpg

post-26550-1144901068_thumb.jpg

post-26550-1144901087_thumb.jpg

post-26550-1144901102_thumb.jpg

post-26550-1144901127_thumb.jpg

post-26550-1144901157_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig flotte bilder!

 

Du viser samtidig at selv med beskjedent utstyr (unnskyld), kan man ta virkelig gode bilder.

Man (meg inkludert) har så lett for å fokusere på megapiksler og pirke på detaljer, for å få et kamera som er "godt nok".

 

En tankevekker for de som er på evig jakt etter det "beste kamera"?

Lenke til kommentar
Det siste, er det tatt i månelys? Skikkelig kul setting i allefall.

5913599[/snapback]

 

Det er tatt på en molo i Kabelvåg i Lofoten når månen var så full som bare den kan bli. Det var en meget fotogen natt.

 

Takk for hyggelige kommentarer, setter stor pris på det. :)

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til de andre her; veldig fine bilder! :thumbup: Men et lite tips: Hvis du ønsker konstruktive tilbakemeldinger, IKKE legg ut så mange bilder om gangen. Nå er det lett for å bli sånn som det her; "bilde nr 4 bla, bla, bla... eller var det bilde nr 5?, nei bilde nr 6 var det visst, eller...?" Litt tungvint forklart kanskje, men håper jeg fikk frem hva jeg mener? :) Personlig synes jeg det holder med 4 bilder om gangen...

Lenke til kommentar

Synes du viser flere sider som fotograf. En som tar opplevelses og dokumentasjonsbilder, og en som tenker kunstfoto. Det er som kunstfotograf du viser de sterkeste sidene. Du har et godt bilde for gode og spennende motiv. Synes du har en tendens til å croppe for mye slik at det blir unaturlig. Et vanlig 35mm format representerer egentlig et brukbart forhold mellom høyde og bredde. Høydeformat bør ha gode detaljer i alle delene av bildet, slik som du har i (på vei hjem), eller vise et utsnitt i høyden som fremhever motivet perspektivmessig.

Du får også dette til bra.

Synes selv at bilder ofte blir mislykket i et høydeformat, nettopp fordi vi selv ser i breddeformat. Et godt unntak fra dette er portretter, mennesket er jo langt og høyt, og ikke kort og bredt.

Et eksempel på dårlige bilder i høydeformat er ofte landskap. En ser jo landskap på avstand og i bredden.

Jeg skal la være å gå i detalj på bildene, du oser av talent.

Lenke til kommentar

Høydeformat er definitivt noe av det jeg synes er vanskeligst å få til. Som du sier har bilder i dette formatet ofte en tendens til å miste litt vel med detaljer i bredden. Hyggelig du synes jeg hadde fått det til med noen av bildene. :)

 

Flotte bilder!

 

Jeg synes jeg husker å ha sett bildet av kattungen på devianArt? Tror det ble daily deviation eller noe  :hmm:

 

:)

5914039[/snapback]

 

Jaggu. Isåfall er det lagt ut uten min tillatelse. :hmm:

Lenke til kommentar
Flotte bilder!

Jeg synes jeg husker å ha sett bildet av kattungen på devianArt? Tror det ble daily deviation eller noe  :hmm:

 

:)

Jaggu. Isåfall er det lagt ut uten min tillatelse. :hmm:

5914432[/snapback]

 

 

 

mulig jeg husker feil, men synes at jeg har sett det et eller annet sted på nettet :hmm:

Endret av ÜberNabben
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at bildet av jenten er et bilde med kunstneriske ambisjoner, men selv syntes jeg mest den skyggeleken var mest spennende. Det bildet har flere flotte komposisjons-effekter.

Edit: Forøvrig enig i at det ble litt mange bilder. Det er noe jeg også har syndet med, men det er jo så mye man ønsker å vise frem.

Likevel hadde du vært mer tjent med å imponere oss over flere omganger med disse bildene. Håper ikke du er tom for gode innslag nå :cry:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Heisan. Masse flotte bilder og vanskelig å kommentere alle som flere har sagt.

 

Har jo min favoritt, nemlig tiger'n................bra bilde. :w00t:

 

Tarebildet var også veldig bra. Kanskje fra Lofoten? Uv-bilder er det ikke så mange av her............keep up the good work. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...