fenris1979 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Heisann kjøpte ett Kodak EasyShare C340 og en 512 mb SDkort (Lexar) nå i februar og eg har hatt litt problemer med at når bildene skal overføres fra brikken til pc kortleser) så får eg beskjed om at filen ikke kan åpnes (drawing failed) og som dere kan skjønne så er det ganske frustrerende når du har bilder som du vil ha kopiert til pcen. er det noen her som kan fortelle meg hva eg bør gjøre nå ? prøvte en gang å formatere kortet mens det var i kameraet, og da virket det en stund men etter noen uker så er det tilbake til det samme. er det brikka som har tatt ferien eller kameraet ?? det interne minne i kameraet er det ingen problem med. har eg rett til å få bytta den brikka inn mot eg som virker ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 ... eg har hatt litt problemer med at når bildene skal overføres fra brikken til pc kortleser) ...5912924[/snapback] Forstår jeg det riktig at du prøver å kopiere fra minnebrikken mens den står i en kortleser koblet til PCen når rpoblemet oppstår? Det er ikke sikkert at det minnekortet som feiler - men derimot kortleseren. Ta med kortet til en kamerat som har en annen kortleser og se om du kan lese kortet der. Enkelte kombinasjoner av kort og kortlesere går ikke godt sammen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Når det oppstår problemer med minnekort, kan man normalt få byttet det uten problemer. Har du kjøpt i butikk, er det bare å få det byttet der og da (eller de finner ut at det er kortleseren din det er noe feil med)... har du kjøpt i en nettbutikk må du nok sende inn kortet først, men å få nytt tilbake bør ikke ta mye lenger tid enn postgang to veier. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 takk for at dere svarte eg får samme feilen hvis eg prøver å se på bildene i kameraet så eg tror ikke det er kortleseren som er ødelagt men da får eg satse på å bytte den brikka i butikken da altså ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ja, synd det er påske og alt er stengt helt til Tirsdag da. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 ja men det er det ikke noe vi kan gjøre noe med dette er faktisk første påsken på 5 år som eg har fri. men det er jo bare å smøre seg med tålmodighet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Man er desverre ikke garantert mot feil, selv hvis man kjøper dyre kort. Heldigvis skjer slike ganske tidlig på minnekort, så er kortet flere måneder gammelt, så kan man stole på det. Det gjelder nok også kort fra TwinMOS, som man er så skeptisk til her på forumet. Det blir nok en påskeferie med god, gammeldags analogfilm på deg i år, fenris1979. Håper du har et anstendig analogkamera liggende i en skuff. Hvis ikke så blir det engangskamera, men minner er jo minner. De kan ikke slettes fra den store harddisken under topplokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå