Gå til innhold

NRK anmeldt for blasfemi!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303502

Dette er helt sprøtt. Å anmelde NRK for å ha vist en black metal musikkvideo på TV må være noe av det mest idiotiske jeg noen gang har hørt. Vi har yttringsfrihet i Norge, og hvis vi vil lage en video der det er en som skal forestille Jesus som ligger opp ned på korset, så må vi få lov til det uten å bli anmeldt.

Hjelpe meg, hva blir dette landet til? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe poeng å diskutere dette under humor? Men kanskje såpeboksen, den er til for slike korte kommentarer.

Uansett er det bra at blasfemiparagrafen prøves. Er vi heldig så får vi hele paragrafen fjernet snart. Vi har ikke bruk for paragrafer som begrenser ytringsfriheten.

Noe annet som er modent for revurdering er lisensen som går til NRK. Når NRK er noe man er tvunget til å betale for, så bør man også få lov til å nekte å betale for ting man absolutt ikke ønsker skal vises på TV. Og det er jo selvsagt et problem, så det er på tide å vurdere å endre måten NRK finansieres på.

Lenke til kommentar
Altså..

Um, teit?

Det finnes jo uendelig mye dritt på tv her i Norge, så hvorfor skal han bli opphengt i en musikkvideo av Dimmu Borgir?

Det er jo bare en musikkvideo!

Hva med alle filmene og seriene der vi får se

voldtekt, drap osv, som går på tv?

5914106[/snapback]

Men det har jo ikke med den blasfemi paragrafen.

Lenke til kommentar

Hysterisk bra! :D

For det første: Hva fanken får en prest til å sitte oppe midt på natten og se på metal-svisj?

For det andre: Denne presten bør skamme seg. Politiet har mer enn nok å gjøre hvis ikke allslags kristne fanatikere skal anmelde i hytt og pine for enhver handling de oppfatter som blasfemisk.

EDIT: VIL HA NRK2! >_<

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Dimmu er blackmetal ja :)

5914185[/snapback]

Næh. Mer som gotisk trendy powermetal sell-out.

Har ingenting med ekte blackmetal å gjøre. Kun et image.

At NRK viser Dimmu Borgir er omtrent like provoserende som å vise Sputnik på Da Capo.

S,

5914480[/snapback]

Er det ikke metall med blanding av elektronisk musikk?

Er slik jeg tenker det er når jeg hører på det. :hmm:

Men, jeg synes det faktisk er positivt at han anmelder det, kanskje vi endelig blir kvitt blasmefiparagrafen i grunnloven.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Definisjonen på black metal er satanistisk metall.

5914220[/snapback]

nei, den er:

* Tremolo picking (slå så fort du klarer)

* Blast beats (tatt fra death metalen)

* Ofte med satanistiske, misantropiske, okkulte, hederske tekster. De angriper mest kristendommen, jødedommen og islam siden de alle er basert på ca. samme ting. (og hva er mer morsomt enn å si drit om religioner flere millioner tydeligvis elsker? :D )

* Enten brøling (ikke growl, tror egentlig de prøver å høre mest mulig sint ut), eller skrik/hyling (tror de prøver å høre ut som de amputerer foten sin med en rusten sag)

* gitarlyden er "tynn", "flat", og den prøver ikke å høres tung ut men mer som et instrument for å lage stemning

* KALD atmosfære. Musikken var/er laget for å få nakkehårene til å fryse til is ved hjelp av bare gitar, tromme, bass (noen putter synth også med).

nok ot.

Jeg personlig synes det er bra at det settes fokus på denne paragrafen som ikke har noe der å gjøre i et sivilisert samfunn hvor ytringsfrihet er sterkt. Må folk gjemme seg bak en lov, klarer de ikke å tåle litt motgang?

dessuten hvorfor skal bare de som er "korrekt" få lov til å lage musikk? Jeg synes det er verre å høre på musikk/lese tekster til sanger som handler om å voldta en død unge enn at de sier at jesus bedrev med hor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...