misery Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har en maskin her som jeg skal bruke som en liten server for hjemmenettverket. Maskinen har en Pentium 233 Mhz MMX prosessor, hovedkortet er av type ATX og den har en socket 7 slot. Problemet kommer når jeg skrur på maskinen. Strømmen går på, harddisken går på, lysene på tastaturet blinker. Alt er som normalt, men jeg får ikke bilde på skjermen. Jeg har prøvd med to forskjellige skjermkort, jeg har også prøvd 2 forskjellige RAM brikker og testet uten harddisk og floppy. Jeg mistenker at det er hovedkortet det er noe galt med. Det har oppført seg slik før, men da fikk jeg bilde etter at jeg hadde prøvd å starte maskinen omtrent 30 ganger. Lenke til kommentar
Moonbiter Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Har du sjekket at at kontrast og lysstyrke innstillingene på skjermen din ikke er skrudd helt ned? Lenke til kommentar
misery Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Det er ikke det som er problemet. Jeg har bare en skjerm (den jeg leser på nå) Lenke til kommentar
Crowe Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har samme problemet. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Reparerte nettopp en pc med samme symtomet. Der var det prosessoren som hadde avgått ved døden (PIII 600MHz). Feilen kan selfølgelig ligge i andre komponenter også. Koble fra floppy og ide-kabler, ta ut alle kort untatt skjermkortet og start PC-en. Hvis den da starter, kobler du til en og en enhet til maskinen nekter å starte. Har du flere Ram brikker kan du også prøve en og en for å se om PC-en starter opp. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Får du ikke et lite pip en gang? Har du prøvd å resette BIOS? Hvis du har et AGP-kort kan du jo prøve et PCI, for å være sikker på at det ikke er slotten det er feil med. Er skjermkortet et PCI, så prøv det i en av de andre PCI-slottene. Lenke til kommentar
Crowe Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Dette hjalp ikke meg!! Sikkert prossessoren eller Hovedkortet da! får sette den inn til reparering. Lenke til kommentar
Crowe Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Men, Hva gjordu du når du reparterte den?? byttet prossessoren eller noe annet? Lenke til kommentar
misery Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 19:49, jhbamse skrev:Reparerte nettopp en pc med samme symtomet. Der var det prosessoren som hadde avgått ved døden (PIII 600MHz). Feilen kan selfølgelig ligge i andre komponenter også. Koble fra floppy og ide-kabler, ta ut alle kort untatt skjermkortet og start PC-en. Hvis den da starter, kobler du til en og en enhet til maskinen nekter å starte. Har du flere Ram brikker kan du også prøve en og en for å se om PC-en starter opp. Jeg har testet med to forskjellige RAM brikker. Jeg vet garantert at en av dem virker (fordi den sitter i denne PC-en) Det å koble ut floppy og IDE kabler har jeg også testet. Quote: Får du ikke et lite pip en gang? Har du prøvd å resette BIOS? Hvis du har et AGP-kort kan du jo prøve et PCI, for å være sikker på at det ikke er slotten det er feil med. Er skjermkortet et PCI, så prøv det i en av de andre PCI-slottene. Jeg hører ikke noe fra pc speakeren heller, men jeg vet at den virker, for jeg prøvde å starte uten RAM brikker. Hovedkortet har ikke en AGP slot. Jeg har testet flere forskjellige PCI slots. Det har også prøvd å resette BIOS, uten hell. En på #computerhelp på Undernet anbefalte meg forresten å gjøre det samme. Det ser ut som at hovedkortet må byttes ut. Jeg får se omkring på QXL og liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå