Gå til innhold

Overklokking av Pentium D 930

Anbefalte innlegg

hei!

har dette oppsette:

Intel pentium D 930

Asus i975X premium

2 GB PC6400/800

Powercolor X1800XT(650/1550)

raptor 36.6 GB

WD S-ATA 300 250 GB

Thermaltake Purepower 680 W

Har stock kjøler akkurat nå.. Men lurer då på kor langt eg kjeme opp utan at prosessoren tar skade? Romtempen ligger på 25-27 grader heime...

vil hjerne ha gode resultatar og evt. andre kjølere

vil bli opplyst om temp, Vcore, FSB, program, og evt. andre opplysningar

P.S. skal ikkje ha vannkjøling

Edit: 21/04- har skrifta CPU kjøler til Zalman 7700-CU

Edit: 22.mai: Sjå siste innlegg.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk! klokka han til 3,4 Ghz. skal prøve meir i morgon. viss noko blir ødelagd, trur dokke at eg kan sende inn og få nye ting? bør eg stille på vcore for 3,6  eller 3.8?

5943478[/snapback]

Nei med overklokking bryter du desverre garanti. :whistle:

Vcore ville jeg vært litt forsiktig med dersom du er nybegynner. se hvor langt du klarer å klokke på stock vcore før du begynner å øke den.

Lenke til kommentar

Garantien forsvinner vel bare ved øking av spenning?

Men selv hadde jeg en p4 2,4ghz. Den klokket jeg i dass slik at det kom artifacts hele tiden. Sendte den opp å fikk ny. Hehe. Det er jo litt stygt da.. Men men.

Så bare klokk i vei du. Pleier ikke gå galt med de. Har selv kjørt i over 2 volt i en p4 prescott cpu med vannkjøling. Fungerer den og!

Lenke til kommentar

for sei det slik, så er eg berre 14 år gammal og er SVÆRT interesert i overklokking, så det er vel foreldra mine som betalr dataen.

så eg kan ikkje overklokke i det uendelege. men har klokka ned nå... kanskje eg skal prøve 3,6...

eg må vere sikker på at den ikkje blir ødelagd på grunn av overklokkinga... så trenger hjelp...

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Klokka til 3,8 Ghz og systemet klikka! Men det gjekk bra! trudde først at det var ute med maskina, men alt funga.

Men tilbake til spørsmålet mitt: har klokka den til 3,6 Ghz, men etter 3 sek med 2xsuper pime 2004 restarta maskina! ka må eg gjere?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Klokka til 3,8 Ghz og systemet klikka! Men det gjekk bra! trudde først at det var ute med maskina, men alt funga.

Men tilbake til spørsmålet mitt: har klokka den til 3,6 Ghz, men etter 3 sek med 2xsuper pime 2004 restarta maskina! ka må eg gjere?

5960931[/snapback]

Regner med du kjører 3,6Ghz med stock kjøler. Og dersom den restarter når du primer da, prøv å still vcore litt opp. Ikke mye. Så prøv igjen :)

Lenke til kommentar
Hei igjen!

5960931[/snapback]

Regner med du kjører 3,6Ghz med stock kjøler. Og dersom den restarter når du primer da, prøv å still vcore litt opp. Ikke mye. Så prøv igjen :)

5967752[/snapback]

faktisk så har eg Zalman 7700-Cu. Eg veit prøvde 3,8 ghz med 1,4875V, men den var ikkje stabil nok for å få bra poeng i 3dmark05. er det nokon som har prøvd høgare volt på 3,8 ghz?

Lenke til kommentar

På min PentiumD 820 (2.8GHz) måtte jeg skru opp FSB Termination Voltage til 1.4V for å få noe spesielt høy frekvens på CPU. Kan da kjøre 3.737GHz bein stabilt (24 timer med 2xPrime95 (en på hver kjerne)). Kan klokke høyere også, men blir da en del mere støy grunnet behov for mere kjøling.

Lenke til kommentar
På min PentiumD 820 (2.8GHz) måtte jeg skru opp FSB Termination Voltage til 1.4V for å få noe spesielt høy frekvens på CPU. Kan da kjøre 3.737GHz bein stabilt (24 timer med 2xPrime95 (en på hver kjerne)). Kan klokke høyere også, men blir da en del mere støy grunnet behov for mere kjøling.

5968039[/snapback]

hva er FSB Termination Voltage?

Hva er volten på CPUen din då?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...