Gå til innhold

Problemer med norske tegn i XMBC via Samba server

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt pussig problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Altså, jeg har en Xbox som kjører Xbox Mediacenter (husker ikke hvilken versjon, men en CVS fra en eller annen gang i mars), og denne Xboxen bruker jeg hyppig til å spille MP3. All min MP3 ligger på en linuxmaskin som kjører Slackware 10.2 og Samba, men av en eller annen grunn så nekter XBMC å åpne mapper eller sanger som har norske tegn i seg. Filnavnet/mappenavnet vises, men de norske tegnene er byttet ut med en firkant. Altså får jeg på ingen måte spilt av filer eller åpnet mapper som har norske tegn i seg når jeg via XBMC prøver å åpne filer med norske tegn som ligger på en linuxmaskin.

Jeg har også en Windows XP-maskin i nettverket, og der er det ingen problemer med å åpner filer med norske tegn via XBMC. Det er heller ingen problemer med å åpne filer med norske tegn som ligger lokalt på Xboxens harddisk. Linuxmaskinen er satt opp med norsk tegnsett, og har ingen problemer med norske tegn ellers på linuxmaskinen - bortsett fra når når filer med norske tegn skal åpnes i XBMC. Og det er heller ingen problemer med dette når det kommer til å åpne filer med norske tegn på XP-maskinen fra linuxmaskinen...

Jeg regner da med det er Samba som er problemet, men har ingen aning hvordan jeg skal løse dette. All hjelp tas i mot med åpne armer :)

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...