Aak1 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Heisan! På'n igjen da! Nå har jeg sett Last Exile! Den var utrolig bra! Da trenger jeg ENDA en ny anime (må ha d, bare må ha d) Denne gangen er jeg sugen på Last Exile anime stil. Aldså en anime som har nogen lunde lik sjanger. Hvet dere om andre som dere syns er så sinnsykt bra, som går under drama/action, men som er ulik Last Exile så bare nevn dem og! Og om serien er litt trist har ikke det noe å si. Liker at det er litt triste innslag. Og en liten innlending eller forklarelse til de anime seriene dere nevner hadde vert fint! Alle forslag er jeg takknemmelig for! By the way: Hva er mecha anime? Greets! Endret 13. april 2006 av Aak1 Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 mh? Ingen forslag? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Samurai Champloo har ein fot i samme sjangeren Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Samurai Champloo har ein fot i samme sjangeren 5915328[/snapback] Kan du vere så snill å si litt om serien? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Samurai Champloo er en samurai-serie, men er litt spesiell. Musikken er bl.a noe som stiller den i en liten særklasse, den bruker moderne rap-musikk og o.a der man hadde forventet seg enten jpop eller klassisk japansk musikk. Den er veldig ulik Last Exile da, de har vel egentlig veldig lite å gjøre med hverandre mht sjanger, setting og historie. Men det er en meget god serie. Mecha-anime er anime med store roboter, type Gundam/Neon Genesis Evangelion. Hvis jeg kan få foreslå en mecha-serie som jeg personlig liker veldig godt (smaken er dog som baken, men den er veldig god synes jeg), så kan du ta en titt på RahXephon. Mange vil påstå at den har stjålet fra Evangelion, men jeg synes RahXephon hadde en del elementer som Evangelion ikke hadde. Eksempelvis. Mye mer voksne characters, og ikke så forferdelig mentalt ustabile. Historien likner på noen punkter, men er forskjellig på andre. RahXephon handler om en gutt som bor i Tokyo, og livet og omgivelsene hans virker ganske normale og dagligdagse. Helt til byen en dag blir angrepet av ukjente styrker. På himmelen får han se merkelige maskiner slåss mot inntrengerene. Senere møter han en dame som tar ham med til et merkelig rom der han finner en stor organisk mecha. Etter dette blir livet hans snudd fullstendig på hodet... Endret 13. april 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Samurai Champloo er en samurai-serie, men er litt spesiell. Musikken er bl.a noe som stiller den i en liten særklasse, den bruker moderne rap-musikk og o.a der man hadde forventet seg enten jpop eller klassisk japansk musikk. Den er veldig ulik Last Exile da, de har vel egentlig veldig lite å gjøre med hverandre mht sjanger, setting og historie. Men det er en meget god serie. Mecha-anime er anime med store roboter, type Gundam/Neon Genesis Evangelion. Hvis jeg kan få foreslå en mecha-serie som jeg personlig liker veldig godt (smaken er dog som baken, men den er veldig god synes jeg), så kan du ta en titt på RahXephon. Mange vil påstå at den har stjålet fra Evangelion, men jeg synes RahXephon hadde en del elementer som Evangelion ikke hadde. Eksempelvis. Mye mer voksne characters, og ikke så forferdelig mentalt ustabile. Historien likner på noen punkter, men er forskjellig på andre. RahXephon handler om en gutt som bor i Tokyo, og livet og omgivelsene hans virker ganske normale og dagligdagse. Helt til byen en dag blir angrepet av ukjente styrker. På himmelen får han se merkelige maskiner slåss mot inntrengerene. Senere møter han en dame som tar ham med til et merkelig rom der han finner en stor organisk mecha. Etter dette blir livet hans snudd fullstendig på hodet... 5917036[/snapback] mh! ja ventet på ditt svar! Denne hørtes ganske interessang ut! Takk! Skal sjekke ut denne! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 RahXephon handler om en gutt som bor i Tokyo, og livet og omgivelsene hans virker ganske normale og dagligdagse. Helt til byen en dag blir angrepet av ukjente styrker. På himmelen får han se merkelige maskiner slåss mot inntrengerene. Senere møter han en dame som tar ham med til et merkelig rom der han finner en stor organisk mecha. Etter dette blir livet hans snudd fullstendig på hodet... 5917036[/snapback] Har du skrevet det der selv? Det ga meg en helt enorm lyst til å se på det Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jo, jeg komponerte dette forsåvidt selv, basert på de første par-tre episodene av serien, hehe. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 samme sjanger som last exile ey? vel.. disse skule være animeserier du vil like veldig godt: Full Metal Alchemist I denne fantasiverdene som FMA foregår i er teknologinivået ca på nivå med Last Exile (bare uten mengden med flygende fartøyer). Men den store forskjellen er at en "vitenskap" som er kjent som alkemi er ganske så bredt utover hele verdenen og brukes både på godt og ondt. Alkemi som de brukes her gjør at med å bruke vitenskapelige symboler og naturens egne forunderlie lover kan en alkemist gjøre hva som helst om til noe annet med samme masse. Edward og Alfonse er to brødre og sønner av en berømt alkemist. Disse utvikler en stor interesse for alkemi og det er en av deres største hobbier som barn. Når de er ca 10-11 år så skjer det en forferdelig ulykke hvor Edward mister ene foten sin og andre armen sin og Alfonse mister hele kroppen sin. Edward klarer å redde broren sin med å feste sjelen hans til en gammel rustning. Så er historien i gang og disse er da på utkikk etter "The Philosophers stone" som vistnok kan gi dem det de mistet tilbake. Historien som utvikler seg er noe av det beste jeg har noensinne har sett og hele eventyret er rett og slett fantastisk. En anime som jeg anbefaler på det sterkeste. Det var den jeg gadd å skrive på her er noen andre jeg ville anbefale at du ser: HunterXHunter Trigun Bleach Wolfs Rain Cowboy Bebop Tenchi Muyo OVA's (ikke Tenchi in toky, Tenchi Gxp eller Tenchi Universe) Og siden du likte Last Exile så godt tror jeg nok også du vil like en animefilm som heter Steamboy. Litt i samme stilen Lenke til kommentar
Imho Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Støtter jcr.nan 100 %. Full Metal Alchemist er den beste anime serien jeg noen gang har sett, hvis ikke du har sett denne slageren er sannelig på tide Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Huff.. Etter oppfordring har jeg begynt å lukte på rahXephon og Wolf's rain. Må bare si at det er helt fantastiske serier. Anbefales, dog de er svært forskjellige. Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Heisan! På'n igjen da! Nå har jeg sett Last Exile! Den var utrolig bra! Da trenger jeg ENDA en ny anime (må ha d, bare må ha d) Denne gangen er jeg sugen på Last Exile anime stil. Aldså en anime som har nogen lunde lik sjanger. Hvet dere om andre som dere syns er så sinnsykt bra, som går under drama/action, men som er ulik Last Exile så bare nevn dem og! Og om serien er litt trist har ikke det noe å si. Liker at det er litt triste innslag. Og en liten innlending eller forklarelse til de anime seriene dere nevner hadde vert fint! Alle forslag er jeg takknemmelig for! By the way: Hva er mecha anime? Greets! 5912685[/snapback] Vil si du kan ta en liten tur innom : Fate Stay Night, Chrono Crusade, Kiba. Kanskje det faller i smak? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jepp, RahXephon er en meget bra serie, liker den egentlig bedre enn NGE med tanke på slutten (NGE sin ending er jo bare... O.o). Forresten, er egentlig Wolf's Rain noe særlig? Så en trailer for den, men fikk liksom ikke så veldig inntrykk av hvordan serien er. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Wolfs rain er bra lixoooom! anbefales.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Wolf's Rain er laget av det samme studioet som lagde RahXephon. Merket noen likheter på visse punkter faktisk. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Jeg så de første episodene av Wolf's Rain og RX, jeg begynnte på Wofl's Rain! Ja! Wolf's Rain er DRIT bra! har kommet til episode 16 nå! Veldig bra anime! etter jeg er ferdig meg den begynner jeg vel på RX Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 O.o dubble! Har hørt en del liker en serie som er kalt "Kiba" Kan noen fortelle meg litt om den? Det hadde vert fint. Jeg forbinder kiba med en hund elr ulv. Siden en i Wofl's Rain heter Kiba og i naruto er det en som heter Kiba som er hund aktig. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Og at kiba faktisk betyr klo? Synes WR tok seg enormt opp rundt ep 15. noen av de ensifrede episodene ga jeg nesten opp. BTW: Det er nok av sider på internett der du kan lese om animeer. f.eks: animenfo, anidb, ann encyclopedia etc etc.. Endret 27. april 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Edit: Feilpost Endret 29. april 2006 av Wollis Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 RahXephon handler om en gutt som bor i Tokyo, og livet og omgivelsene hans virker ganske normale og dagligdagse. Helt til byen en dag blir angrepet av ukjente styrker. På himmelen får han se merkelige maskiner slåss mot inntrengerene. Senere møter han en dame som tar ham med til et merkelig rom der han finner en stor organisk mecha. Etter dette blir livet hans snudd fullstendig på hodet... 5917036[/snapback] Har du skrevet det der selv? Det ga meg en helt enorm lyst til å se på det 5925478[/snapback] Da har jeg endelig sett RahXephon, så alt i dag. Ble helt rivd med, helt utrolig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå