Big_JT Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Henter for tiden ut data fra databasen min med følgende setning: $sql = 'SELECT * FROM `dykkelogg`'; Men listen over det som kommer ut begynner å bli lang, så jeg tenkte jeg kunne hente ut 10 og 10 av resultatet. (Og lage noen knapper el i php skriptet mitt som blar 10 frem eller tilbake) Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne en måte å få hentet ut data på med begrensningen fra ID 11 til 20, 31 til 40 osv. Sikkert noe enkelt alla: $sql = 'SELECT * FROM `dykkelogg` WHERE `ID` ett eller annet'; Men klarer ikke å vri hodet mitt rundt dette problemet i kveld. Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 SELECT * FROM `dykkelogg` LIMIT 0,10; Dette gir ut de 10 første radene SELECT * FROM `dykkelogg` LIMIT 10,10; Dette gir ut rad 11-20 Håper det var dette du var ut etter. God natt og lykke til. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Ah, genialt! Ikke så veldig stø i MySQL enda, men det kommer seg! Da var det bare å endre lit på PHP koden så skal dette bli kjempebra! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Ah, genialt! Ikke så veldig stø i MySQL enda, men det kommer seg! Da var det bare å endre lit på PHP koden så skal dette bli kjempebra! 5913815[/snapback] Men det er antagelig mye mere effektivt å hente hele listen og gjøre begrensingen i PHP. Ja med mindre det er millioner av dykk der da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå