Gå til innhold

2*1gb eller 4*512 brikker?

-Alex-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selger helt likt sett for å kjøpe 2GB sett nå, etter mye tenking frem og tilbake.

Det er rett og slett flere fordeler med 2stk brikker enn 4stk.

Avhengig av HK og CPU kan du bli tvunget til å kjøre minnet i 333MHz med mer enn 2stk brikker.

Command rate MÅ settes fra 1T til 2T med mer enn 2stk brikker.

Oppgraderingsmulighetene er bedre med 2 ledige slots enn ingen.

Lenke til kommentar
Avhengig av HK og CPU kan du bli tvunget til å kjøre minnet i 333MHz med mer enn 2stk brikker.

5912658[/snapback]

Er dette noe man må sette selv? Har kjørt med 4x512 i 6 måneder nå, men jeg har aldri skiftet på noen instillinger.

Lenke til kommentar

5912658[/snapback]

Er dette noe man må sette selv? Har kjørt med 4x512 i 6 måneder nå, men jeg har aldri skiftet på noen instillinger.

5912922[/snapback]

Setter seg ofte i 333MHz om det står på auto, du kan sjekke med Cpuz hva det står på hos deg nå.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde kjøpe disse brikkene og selge 512 brikkene mine? Er det noen merkbar forskjell på 4*512 eller 2*1 gb brikker da?  :dontgetit:

5913497[/snapback]

Hvor merkbart det blir er omdiskutert med tanke på command rate 1T eller 2T og det kommer ofte til stykket at det er minimal forskjell (selv merket jeg litt forskjell med 1T vs 2T på forrige maskinen men ikke på den jeg har nå så det virker som det avhenger av resten av hardware).

Om du blir tvunget til å kjøre i 333MHz så blir det nok mye mer merkbart.

Edit: overklokker du?

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...