Gå til innhold

Hvor vanlig er det med feil på Lite-On brennere?


Hidden

Anbefalte innlegg

Jeg spør delvis fordi ingen svarte på min forrige melding om Lite-On problemer.

 

Har prøvd alt mellom himmel og jord, minst 3 forskjellige CD merker, 4 forskjellige brenneprogram, 3-4 OS re-installs (Intel chipset og hele bøljan blå), ACPI og Standard PC, med og uten SP 3, har gjort hele røkla.

 

Det feiler på 70-90% fullført brenning 9,5 av 10 ganger.

 

Brennern har egen IDE port og kabel.

 

Nå skal den gå i retur da jeg er drittlei, og jeg har mistet tilliten til merket Lite-On. Det siste jeg vil høre er "bruk et annet brenneprogram" for jeg har brukt Nero 5 både med og uten update, Musicmatch Windows Mediaplayer 9 med Roxio brenner plugin pluss et annet jeg har glemt navnet på. De alle har en ting felles: CD´ene blir feilbrent.

 

Mitt system:

 

P4 2.0 Northwood

512MB DDR PC2100 Apacer

80GB WDC 7200rpm HD

Asus P4B266 motherboard (med og uten BIOS default)

Midiman Audiophile 2496 med nyeste driver

Abit Siluro GF4 Ti4200 med 40 drivern fra Nvidia

2x Cnet Fast Ethernet, satt til full duplex 100mb

Enermax 350w PSU med adjustable fan speed (middels)

 

Pointet er at brennern gikk perfekt i starten, ingen feilbrente CD´er. Den står øverst i kabinettet, er 1 brønnplass mellom den og HD´en. Skulle ikke tro at det overheater da?

 

Så jeg tror det er en mekanisk feil eller noe, siden den stort sett alltidd feiler mellom 70 og 90%, stort sett mellom 80 og 90%. I går lyktes det meg å brenne en CD-RW 100% uten feil, og jeg var nær å svime av.

 

Jeg vil gjerne ha svar fra andre som har lignende problem med sin Lite-On eller vet om noen. Dette er ikke på noen måte et korstog mot Lite-On merket, men neste gang vil jeg velge noe annet, for å være helt ærlig. Plextor eller Yamaha.

 

Retursak er det uansett, nå er den ubrukelig til annet enn å spille av musikk og brenne data CD´er (data CD´er ser av en eller annen grunn ut til å brennes uten problem av noe slag..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt 5 stk (12x 32x, 32x, 40x, 40x til 5 forskjelige PC'er) Alle har fungert helt som de skal.

 

Returprosenten til databutikken.com ligger på 0,4% som er svært bra. Serveren til itbutikken.no er nede for øyeblikket så jeg fikk ikke sjekkket det der.

 

Sen den inn! Du har tydeligvis fått en defekt en.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 18:27, skrev Simen1:

Jeg har kjøpt 5 stk (12x 32x, 32x, 40x, 40x til 5 forskjelige PC'er) Alle har fungert helt som de skal.


 

Vet du om den 12x lite-on'en greide mer enn 4x rw. Skal nemmelig greie 10x rw, men ingen av de 12x brennerne jeg har hatt greier det. I tillegg får jeg den ikke til å kjøre på udma 33. I bios-en står det pio mode 4. Kan riktignok sette den på dma i Windows, men tror ikke dette er udma 33.

 

Edit:

Anngående topic: Foreslår at du spør på dette forumet.

 

[ Denne Melding var redigert av: BiosFlasher på 2002-09-30 15:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 15:45, skrev BiosFlasher:
Quote:

Den 2002-09-29 18:27, skrev Simen1:

Jeg har kjøpt 5 stk (12x 32x, 32x, 40x, 40x til 5 forskjelige PC'er) Alle har fungert helt som de skal.


Vet du om den 12x lite-on'en greide mer enn 4x rw. Skal nemmelig greie 10x rw, men ingen av de 12x brennerne jeg har hatt greier det. I tillegg får jeg den ikke til å kjøre på udma 33. I bios-en står det pio mode 4. Kan riktignok sette den på dma i Windows, men tror ikke dette er udma 33.

Min LiteOn 12x går heller ikke i UDMA33 modus. Modellen jeg har heter LiteOn LTR-12101B og står på "Multi Word DMA mode 2". Hvilken modus den står i betyr ikke noe for ytelsen siden den likevel bare kan brenne på 12x. (1,8MB/s) og lese på 40x (6MB/s).

 

For å få den til å brenne CDRW på 10x må du ha 10x CDRW-plater. (De er merket med HiSpeed CDRW) Da går det fint.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 15:42, skrev Kjetil Lura:

Hidden

Om du får samme feilen om du brenner 2x 4x 12x osv, Eller er det når du brenner på max du ikke kan fullføre en brenning. Var bare det eg lurte på.


 

Hei, samme hvilken hastighet jeg brenner på, det skjer alltid i det samme området. Jeg tror det er et eller annet som hindrer armen med laserpickupen å komme frem eller noe. Er nesten dønn sikker på at det er en mekanisk feil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 19:32, skrev jhbamse:

Har du prøvd flere cd-merker?

Enkelte brennere kan ha problemer med noen merker.


Får du samme feilen om du brenner cden som Track_at_once eller Disk_at_once?

Etter det du sier kan det virke som om feilen oppstår når brenneren sakl brenne lead-in og lead-out.



 

Hei, jeg har prøvd Memorex CD-RW (high-speed), Lite-On´s CD-RW som fulgte med og Proview Multispeed CD-r, alle feilet (men funket i starten).

 

Track og disc at once gjør ingen forskjell. Kan det være lead-out den brenner feil når det skjer i 70-90% området?

 

Jeg skal sjekke litt til uansett, skader jo ikke. En retursak tar fler uker..

 

OPPDATERING:

Prøvde igjen, uppdaterte til nyeste ver. av Nero, disc at once og forhåndssjekk av max speed. Feilbrenning, 100% på andre forsøk, så feilbrenning igjen på 3dje. Den går tilbake til butikken uansett fall, håper de ikke har fått inn et parti med brennere med svake komponenter et eller annet sted (har opplevd det før, når jeg kjøpte MS Sidewinder FF, måtte bytte 2-3 ganger p.g.a. av at det var en serie med samme feil..)

 

[ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-09-30 23:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...