JohanStendal Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Du har jo garanti da. 5937524[/snapback] går den ikke ut vis man ødelleger noe med esd? Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Har tenkt til å kjøpe AMD atholn x2 3800+ og lurer på om man må kjøpe sånn kjølepastating sammen med den? eller følger det med? vis ikke, kan noen linke til en bra en? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det ligger et lag ferdig under boxed kjøleren. Skal du bruke en annen kjøler bør du kjøpe med Artic Silver 5, koster drøye 50-lappen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du har jo garanti da. 5937524[/snapback] går den ikke ut vis man ødelleger noe med esd? 5937646[/snapback] Uten at jeg er noen ekspert på tolkning av lover og regler, vil jeg påstå at det burde være fullt mulig å få det på garantien. Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Du har jo garanti da. 5937524[/snapback] går den ikke ut vis man ødelleger noe med esd? 5937646[/snapback] Uten at jeg er noen ekspert på tolkning av lover og regler, vil jeg påstå at det burde være fullt mulig å få det på garantien. 5939276[/snapback] vis det er sånn så blir jeg glad! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Her er svar som jeg fikk fra henholdsvis Netshop og komplett: Netshop: "Egentlig ikke, men det er vel vanskelig og bevise og jeg regner med at den vil bli erstattet som defekt dersom den ikke virker. Har sett enkelte som har kortsluttet deler og disse har ikke vært lette og få erstattet. (fysisk skade)" Komplett: "Nei dessverre, det er derfor der selges antistatiske armlenker o.l." Som Netshop er inne på er det sannsynlig å tro at det vil bli erstattet som defekt, da det vil bli vanskelig å bevise at det er statisk elektrisitet som er synderen hvis kortet er uten synlige skader. Har sendt en mail til forbrukerrådet for å høre hva de sier, syns det er merkelig at garantien ikke dekker dette. Statisk elektrisitet er jo ikke noe som kjøper har kontroll over, greit at man kan ta forholdsregler men man vil aldri være 100% sikret. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Når jeg bygde min første Pc kortsluttet jeg HK (A8N SLi-Deluxe) helt! Jeg sende det inn til Netshop igjen og de byttet det selvom de viste JEG hadde kortsluttet det siden jeg skrudde Hk rett på Kabinett veggen uten de kobber greiene i mellom. I ettertid har jeg send inn 2 andre defekte produkter, man får på garantien med en gang, hvertfal hos Netshop. DET er god service! Endret 19. april 2006 av mossing91 Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Netshop er bra ja! også selger de den cpu'en jeg skal ha 800 kr billigere enn koplett takk til de som kom med tipset med å blande handlelisten inn i kjedene etter hvor delene var billigst! fandt ut at det var mange hundrelapper å spare på dette, og at komplett ikke akkurat var "billigst uannsett" som jeg har hørt fra en eller annen.... Endret 20. april 2006 av JohanStendal Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Her er svaret som jeg fikk fra forbrukerportalen: "Hei, Hva som dekkes av garantien avhenger av innholdet i garantien. Garantibestemmelsene er imidlertid mindre interessante så lenge du kan gjøre bruk av forbrukerkjøpsloven. Spørsmålet etter loven vil være om statisk elektrisitet er et "forhold på forbrukerens side" som gjør at man ikke kan gjøre et mangelskrav gjeldende. Det er vanskelig å gi et generelt svar på spørsmålet, fordi også andre forhold kan spille inn i mangelsvurderingen. I FTU sak 20040589 anførte innklaget forgjeves at statisk elektrisitet var årsak til feilen. I FTU 2000-292 var imidlertid statisk elektrisitet et av momentene som gjorde at klager ikke vant fram. (Du finner avgjørelsene på www.forbrukertvistutvalget.no) Jeg kan altså ikke gi et klart svar på spørsmålet ditt. Er maskinen pakkfull av støv vil du neppe vinne fram. Noe støv må man imidlertid kunne påregne at komponentene tåler, litt avhengig av hvilke komponenter det er snakk om. Med vennlig hilsen Torgeir Øines Forbrukerrådet Nordland Vi gjør oppmerksom på at vårt syn er basert på din framstilling av saksforholdet og problemstillingen i din henvendelse. Andre opplysninger som vi ikke kjenner, kan være relevante og medføre et annet resultat." Noe spesielt klokere ble man vel ikke akkukrat. Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Her er svaret som jeg fikk fra forbrukerportalen: "Hei, Hva som dekkes av garantien avhenger av innholdet i garantien. Garantibestemmelsene er imidlertid mindre interessante så lenge du kan gjøre bruk av forbrukerkjøpsloven. Spørsmålet etter loven vil være om statisk elektrisitet er et "forhold på forbrukerens side" som gjør at man ikke kan gjøre et mangelskrav gjeldende. Det er vanskelig å gi et generelt svar på spørsmålet, fordi også andre forhold kan spille inn i mangelsvurderingen. I FTU sak 20040589 anførte innklaget forgjeves at statisk elektrisitet var årsak til feilen. I FTU 2000-292 var imidlertid statisk elektrisitet et av momentene som gjorde at klager ikke vant fram. (Du finner avgjørelsene på www.forbrukertvistutvalget.no) Jeg kan altså ikke gi et klart svar på spørsmålet ditt. Er maskinen pakkfull av støv vil du neppe vinne fram. Noe støv må man imidlertid kunne påregne at komponentene tåler, litt avhengig av hvilke komponenter det er snakk om. Med vennlig hilsen Torgeir Øines Forbrukerrådet Nordland Vi gjør oppmerksom på at vårt syn er basert på din framstilling av saksforholdet og problemstillingen i din henvendelse. Andre opplysninger som vi ikke kjenner, kan være relevante og medføre et annet resultat." Noe spesielt klokere ble man vel ikke akkukrat. 5958522[/snapback] du er jammen meg informativ når du først setter i gang med å besvare Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Har bestemt meg for å kjøpe alt fra netshop! der er det jo mulighet for å få dem til å montere pc'en for den nette sum av 350 kroner =) og alt sammen er 700 kr billigere enn hos komplett hvor jeg dessuten må montere selv noen her som har peiling på leverings tiden fra netshop.no? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 noen her som har peiling på leveringstiden fra netshop.no? 5972061[/snapback] veldig raskt Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 noen her som har peiling på leveringstiden fra netshop.no? 5972061[/snapback] veldig raskt 5972112[/snapback] en hel pc da? går sikkert raskt med et komponent, men jeg skakker om pc med alt hardware, skjerm, headset/høytalere, tastatur og windows Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Netshop er raske med å sende. Snakker av erfaring. Jeg bestilte CPU, minne, kjøler og datamus der på en søndag og fikk det på onsdagen, men de raskeste etter mine erfaringer er MPX. Tok 2 dager for et kabinett Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Netshop er raske med å sende. Snakker av erfaring. Jeg bestilte CPU, minne, kjøler og datamus der på en søndag og fikk det på onsdagen, men de raskeste etter mine erfaringer er MPX. Tok 2 dager for et kabinett 5973509[/snapback] Netshop bruker å sette sammen og sende en PC på samme dag. Har selv sett dem gjøre det. De har vel rundt 5 profosjonelle der som setter sammen og innstallerer drivere osv. Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Netshop er raske med å sende. Snakker av erfaring. Jeg bestilte CPU, minne, kjøler og datamus der på en søndag og fikk det på onsdagen, men de raskeste etter mine erfaringer er MPX. Tok 2 dager for et kabinett 5973509[/snapback] Netshop bruker å sette sammen og sende en PC på samme dag. Har selv sett dem gjøre det. De har vel rundt 5 profosjonelle der som setter sammen og innstallerer drivere osv. 5973548[/snapback] nice! netshop roxx Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 netshop har take away Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 netshop har take away elkjøp selger hermetisert Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 =) mener dere at varene fra netshop har dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå