Gå til innhold

Gamer Pc for konfirmasjonspengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk alle sammeN!

 

huh, men det er jo enda en liten stund til jeg får råd til den :)

men gruer meg så sinnsykt til å montere... har jo ikke lyst til å bruke 12 000 på spikermateriale bare fordi jeg kløner det til eller er uheldig med den der ESD'en;S

 

God Påske alle sammen! :love:

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

ta hendene bort i kabinettet så du får slått ut statisk elektrisitet. evt. eller er det bare noe som skjer når vi går ut av bilen, og skal lukke døra.

 

fikk nettop støt av hiperen, så gikk jordbrytern, sikkert 220 watt jeg fikk i meg, kraftigere har jeg alldri vært borti. samme skjer med komponenter, de overlever ikke, du gjør. plastikk teppe, bobledress, plastisolert telt, bunn, tak etc, hund

Lenke til kommentar
Fint det der ja :) skal huske å ta i kabinettet :)

men 500 til hs er vel rimelig? har sett hs til 700-1000;s

og har allerede mus som jeg skal bruke :)

5922588[/snapback]

 

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SENHD202

https://prisguiden.no/fritekst_sok....max=0&start=100

5922916[/snapback]

 

jeje, siberia er behagelig og har god lyd, og det er en selvfølge at jeg tar godt vare på det;) tror jeg holder meg til siberia....

 

Kan godt være dette er nevnt tidligere i tråden. Jeg ville byttet til en Samsung disk, da den har fått bedre skussmål i diverse tester og jeg har selv en som jeg er fornøyd med.

5922928[/snapback]

 

hmm, wd er vel bra det også? uansett så skal jeg ha 250gb 16mb og kan ikke huske at samsung hadde en med disse spesifikasjonene :)

men takk for tipset :dribble:

Lenke til kommentar

MBTF: Mean Time Between Failures.

 

Vanligvis er det ikke gunstig at en disk kjører 24/7, men det fins spesielle disker som er laget for dette. 1,2 millioner timer tilsvarer da nesten 137 år, noe som slettes ikke er så verst. :cool:

 

Lag deg en handlevogn med de aktuelle varene, så skal du se at det blir mye enklere.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
MBTF: Mean Time Between Failures.

 

Vanligvis er det ikke gunstig at en disk kjører 24/7, men det fins spesielle disker som er laget for dette. 1,2 millioner timer tilsvarer da nesten 137 år, noe som slettes ikke er så verst.  :cool:

 

Lag deg en handlevogn med de aktuelle varene, så skal du se at det blir mye enklere.

5927887[/snapback]

 

137 år... det er slettes ikke så værst, nei :)

har lagd handlevogn, er nok bare litt utalmodig.. skal ta meg tid en dag til å mekke alle varene etter hvor de er billigst, men samtidig ikke velge fra for mange forskjellige steder for da blir pengene jeg sparer å gå til tretten forskjellige portogebyr... :(

Lenke til kommentar

Jeg lurer et par ting... en her i forumet sa at enhver pc bygger er forpliktet til å tilbringe mange timer i BIOS, for det første... hva er BIOS? er det den kjipe, DOS-lignende blåaktige menyen?

og for det andre, hva brukes BIOS til? er det bare de grunnleggende instillingene eller massevis av vanskeligheter som man trenger experthjelp til for å gjennomføre?

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar
hva betyr "Harddisken har 1,2 millioner timer MTBF, og er beregnet for å kjøres 24/7. Western digital gir tre års garanti på denne harddiskserien. " ?

 

MTBF? er det så mange timer den kan kjøres før den går i stykker/smelter?

5925239[/snapback]

 

jeg har wd 250gb eneste er at den blir 15-20 grader varmere enn dem andre.

har 3 wd hd. jeg sluttet å anbefale wd da jeg fant ut at de var 15-20 grader varmere, det gjelder da sata2, eller 250gb 16mb cache sata2 SE

Lenke til kommentar
hva betyr "Harddisken har 1,2 millioner timer MTBF, og er beregnet for å kjøres 24/7. Western digital gir tre års garanti på denne harddiskserien. " ?

 

MTBF? er det så mange timer den kan kjøres før den går i stykker/smelter?

5925239[/snapback]

 

jeg har wd 250gb eneste er at den blir 15-20 grader varmere enn dem andre.

har 3 wd hd. jeg sluttet å anbefale wd da jeg fant ut at de var 15-20 grader varmere, det gjelder da sata2, eller 250gb 16mb cache sata2 SE

5932428[/snapback]

 

hva har det å si hvor varmt et stykke hardware er? så lenge det ikke smelter? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg lurer et par ting... en her i forumet sa at enhver pc bygger er forpliktet til å tilbringe mange timer i BIOS, for det første... hva er BIOS? er det den kjipe, DOS-lignende blåaktige menyen?

og for det andre, hva brukes BIOS til? er det bare de grunnleggende instillingene eller massevis av vanskeligheter som man trenger experthjelp til for å gjennomføre?

5932422[/snapback]

 

Johan91 is tapping his foot, waiting for some answers :)

 

har testet wow... :love:

Lenke til kommentar

Ja, BIOS er den kjipe blå menyen man kan velge å se i ved oppstart. Smart å vite hva man kan gjøre der, men kjeder du deg er det ikke lurt å tukle for mye. Ikke med en gang.

 

På fabrikker er det slik at arbeidere som benytter antistatiske lenker får færre feil enn de som ikke gjør det. Jeg har ingen antistatisk lenke på meg i det hele tatt, og har montert mange maskiner uten noen feil. Ikke å si at det er lurt, men det går. Da har jeg alltid koblet strømforsyningen til veggen som er jordet, hatt den på "av" og satt inn i hovedkortet før jeg har gått videre. Dette fordi statisk elektrisitet like godt kan bygge seg opp i et kabinett som i deg selv. Ta på kabinettet eller utsiden av strømforsyningen før hver gang du skal ta på en ny komponent. Hvis du ikke får inn strømforsyningen før hovedkortet er skrudd fast, kan du legge strømforsyningen oppå kabinettet et passende sted - da får de kontakt og alt er jordet. Ikke bygg maskin på denne måten mens det lyner i området, og er luften svært tørr en dag kan det være lurt å fukte den med kokende vann i nærheten, for eksempel. Koble den avslåtte strømforsyningen til hovedkortet før du installerer noen andre komponenter.

 

Synes oppsettet ditt ser veldig bra ut, tror du vil fortsette å være fornøyd i flere år. Du kunne ha valgt et grafikk-kort som var SLI-klart, for da kunne du ha kjøpt ett til om et år når det var blitt billigere og tilnærmet doblet ytelsen. Kabinettet og strømforsyningen vil holde lenge, så skal du oppgradere vil du jo "bare" trenge hk, cpu, ram og gpu.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ja, BIOS er den kjipe blå menyen man kan velge å se i ved oppstart. Smart å vite hva man kan gjøre der, men kjeder du deg er det ikke lurt å tukle for mye. Ikke med en gang.

 

På fabrikker er det slik at arbeidere som benytter antistatiske lenker får færre feil enn de som ikke gjør det. Jeg har ingen antistatisk lenke på meg i det hele tatt, og har montert mange maskiner uten noen feil. Ikke å si at det er lurt, men det går. Da har jeg alltid koblet strømforsyningen til veggen som er jordet, hatt den på "av" og satt inn i hovedkortet før jeg har gått videre. Dette fordi statisk elektrisitet like godt kan bygge seg opp i et kabinett som i deg selv. Ta på kabinettet eller utsiden av strømforsyningen før hver gang du skal ta på en ny komponent. Hvis du ikke får inn strømforsyningen før hovedkortet er skrudd fast, kan du legge strømforsyningen oppå kabinettet et passende sted - da får de kontakt og alt er jordet. Ikke bygg maskin på denne måten mens det lyner i området, og er luften svært tørr en dag kan det være lurt å fukte den med kokende vann i nærheten, for eksempel. Koble den avslåtte strømforsyningen til hovedkortet før du installerer noen andre komponenter.

 

Synes oppsettet ditt ser veldig bra ut, tror du vil fortsette å være fornøyd i flere år. Du kunne ha valgt et grafikk-kort som var SLI-klart, for da kunne du ha kjøpt ett til om et år når det var blitt billigere og tilnærmet doblet ytelsen. Kabinettet og strømforsyningen vil holde lenge, så skal du oppgradere vil du jo "bare" trenge hk, cpu, ram og gpu.

 

Lykke til!

5933261[/snapback]

 

Hva? er ikke skjermkortet mitt sli ready?:S

kan du linke til et som er sli ready med de samme specsa? skal jo seff ha sli, knall å bare kjøpe det samme når det begynner å bli for dårlig med bare ett :)

 

knall forklaring, Mar1us! :love: beste på lenge:D

tror jeg er noenlunder sikker for statisk elektrisitet, bare jeg fjerner alle teppene på rommet mitt, kjøper sånn lenke-ting og mekker pc'en i underbuksa :)

men må innrømme at jeg er ganske redd for esd... vis jeg kommer til å ødelegge skjerkortet eller cpu'en så er pc'en ubrukelig... og jeg bruker nesten alle pengene mine på den, så aldri om jeg får råd til et eksra stykke hardware fordi jeg ødela det gamle... pluss at ingen forhandler vil gi meg nytt vis det blir ødelagt av statisk elektrisitet :(

får vel bare si til meg selv et par tusen ganger "det går bra, det går bra" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...