Gå til innhold

Gamer Pc for konfirmasjonspengene

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg pc fra komplett for konfirmasjonspenga :)

og derfor lurte jeg på om noen av dere eksperter kunne si meg om disse delene er bra/dårlig/for bra og om noen passer eller ikke passer sammen... og vis ikke vil jeg gjerne ha noen anbefalinger/linker til bedre varer :)

--------------------------------------------------------------------------------

Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 309556

Lagerstatus: 4 stk på lager 949,-

--------------------------------------------------------------------------------

Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Varenr.: 308851

Lagerstatus: 100+ stk på lager 949,-

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Varenr.: 309535

Lagerstatus: 100+ stk på lager 850-

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 314090

Lagerstatus: 500+ stk på lager 395,-

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

Varenr.: 313606

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1799,-

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 311700

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2750,-

XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz

Varenr.: 318628

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 494 stk 2006-03-25 2995,-

Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB

Varenr.: 318258

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 6 stk 2006-03-23 2249,-

Microsoft Windows XP Home SP2 Programvare Norsk OEM

Varenr.: 303200

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 885,-

Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

- Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 311134

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2995,-

Creative Inspire 280

Varenr.: 312287

Lagerstatus: 100+ stk på lager 249,-

Icemat Siberia Headset White 18-28 000 Hz, Kabel 2,8m, 99-104dB

Varenr.: 305600

Lagerstatus: 23 stk på lager 499,-

Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail

Varenr.: 310660

Lagerstatus: 100+ stk på lager 245,-

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var veldig bra oppsett, jeg har ingenting å utsette på det ;) . Jeg regner med dette er en ferdigbygd pc?

5912221[/snapback]

nei... kjøper alle delene fra komplett også mekker jeg den sammen :)

det trenger jeg også noen tips på... har aldri bygd pc før... noe jeg på passe meg for og er det noen bestemt rekkefølge ol?

Lenke til kommentar
Det var veldig bra oppsett, jeg har ingenting å utsette på det ;) . Jeg regner med dette er en ferdigbygd pc?

5912221[/snapback]

det trenger jeg også noen tips på... har aldri bygd pc før... noe jeg på passe meg for og er det noen bestemt rekkefølge ol?

5912240[/snapback]

Det går nok fint ;) . Det eneste er at de fleste komponentene var veldig dyre fra komplett, du kan få det billigere fra andre steder ;)

Lenke til kommentar

5912221[/snapback]

5912240[/snapback]

Det går nok fint ;) . Det eneste er at de fleste komponentene var veldig dyre fra komplett, du kan få det billigere fra andre steder ;)

5912252[/snapback]

har prøvd med sånn ca. de samme delene på andre nettbutikker... sånn som databutikken.com og netshop.no, har tilogmed prøvd å mikse alle butikkene etter hva som var billigst... men totalprisen er nesten den samme uannsett :)

Lenke til kommentar
har prøvd med sånn ca. de samme delene på andre nettbutikker... sånn som databutikken.com og netshop.no, har tilogmed prøvd å mikse alle butikkene etter hva som var billigst... men totalprisen er nesten den samme uannsett :)

5912277[/snapback]

prøv å sette opp systemet på prisguide.no, så kan du sjekke da ;)

Lenke til kommentar
Veldig bra oppsett det der  :thumbup:  Men det dere Headsetet tåler absolutt ingenting (fin lyd veldig bra til gaming vel og merke)  men broderen hadde det headsetet der å mistet det i gulvett og det knakk  :dontgetit: Men er du SUPER forsiktig med det så funke der vel  :roll:

5912718[/snapback]

hvordan er det mulig å miste et headset? :confused:

vet at det er bra, søskenbarnet mitt og kompisen min har det... men skal nok kun bruke det til pc'en... skal ikke ha det på bussen eller noe som en annen tulling....

men en ting jeg så i den selvbygger guiden er at man må passe seg for statisk elektrisitet... noen som har noen erfaringer her eller tips til hvordan man skal beskytte seg mot det? hadde jo vært utrolig surt å ødelegge en cpu til 3000 før man overhodet får prøvd den bare på grunn av uvitenhet eller uflaks... hehe, får tårer i øynene av bare å tenke på det... :cry:

noen som har fått hardware ødelagt at statisk elektrisitet her?

en annen ting jeg lurte på var med montering av cpu, det så ganske vanskelig ut, noen som har ekpert-råd? :)

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

og en ting til, hvor lenge vil dere tro at denne pc'en varer? :)

vet jeg ikke kommer til å kunne kjøre de beste spillene på markedet om sånn ca. et år med den men vil ha meg frabedt å være nødt til å bytte alt staset ut om 1-2 år fordi alt oppgraderes så voldsomt... så som sagt, hvor lenge vil den være brukanes? :)

Lenke til kommentar
Oppsettet ser fint ut, men minnet er unødvendig dyrt om du ikke skal overklokke.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5918458[/snapback]

overklokke? :) vet det er litt dyrt... men har jeg råd så hvorfor ikke liksom....

ja god påske! :love:

5918497[/snapback]

Hvis du ikke har tenkt til å overklokke, gå for en bedre prosessor og billigere ram

Lenke til kommentar
Oppsettet ser fint ut, men minnet er unødvendig dyrt om du ikke skal overklokke.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5918458[/snapback]

overklokke? :) vet det er litt dyrt... men har jeg råd så hvorfor ikke liksom....

5918497[/snapback]

Hvis du ikke har tenkt til å overklokke, gå for en bedre prosessor og billigere ram

5918763[/snapback]

ok, men hva er overklokking og hvordan gjør man det og er det vanskelig/lett å lære?

Lenke til kommentar

vet jeg ikke kommer til å kunne kjøre de beste spillene på markedet om sånn ca. et år med den men vil ha meg frabedt å være nødt til å bytte alt staset ut om 1-2 år fordi alt oppgraderes så voldsomt... så som sagt, hvor lenge vil den være brukanes? :)

5918514[/snapback]

Hvor lenge det varer kommer ann på hvor sær du er. Hvis du godtar spill i medium-low på medium oppløsninger holder dette systemet lenge, særlig hvis du er villig til å klokke litt. Da vil den holde greit i 1-2 år tenker jeg. Må du ha all eye-candy på topp på høye oppløsninger går det nok ikke lenge før den blir for svak.

Jeg har montert en 10-15 pcer de siste par åra, og har alldri hatt problemer med statisk elektrisitet. Men er greit å være forsiktig, særlig første gang når man ikke vet hvordan alt skal være. Har du antistatisk-lenke bør du bruke den, og de koster 50,- eller noe sånt, så greit å kjøpe en når man skal bygge en pc. Hvis ikke du har/kjøper det, bør du la på noe av metall før du bygger, for å utlade den statiske elektrisiteten.

Det er ikke vansklig i det hele tatt å instalere prosessorern, noe av det enkleste innen pcbygging. Bare finne hjørnet med merke i, slippe den ned i socketen, og låse den fast. Mye vanskligere å instalere kjøleren, men er ikke veldig ille det heller.

Overklokking er å kjøre komponentene i PCen på hastigheter som er høyere enn spesifisert. Er ikke så veldig vansklig, finnes gode guider i overklokkingsdelen av forumet. Siden du ikke er så erfaren med overklokking ville jeg unasett gått for en billigere ram og kanskje X2 4400+.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5918458[/snapback]

5918497[/snapback]

5918763[/snapback]

ok, men hva er overklokking og hvordan gjør man det og er det vanskelig/lett å lære?

5918794[/snapback]

Overklokking går ut på å stille inn på høyere innstilling på komponenter enn de er beregnet til. Det fører til bedre ytelse men innebærer også risiko. Ikke gjør noe slikt uten at du vet hva du gjør. Legg heller pengene i andre komponenter.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

5918514[/snapback]

Hvor lenge det varer kommer ann på hvor sær du er. Hvis du godtar spill i medium-low på medium oppløsninger holder dette systemet lenge, særlig hvis du er villig til å klokke litt. Da vil den holde greit i 1-2 år tenker jeg. Må du ha all eye-candy på topp på høye oppløsninger går det nok ikke lenge før den blir for svak.

Jeg har montert en 10-15 pcer de siste par åra, og har alldri hatt problemer med statisk elektrisitet. Men er greit å være forsiktig, særlig første gang når man ikke vet hvordan alt skal være. Har du antistatisk-lenke bør du bruke den, og de koster 50,- eller noe sånt, så greit å kjøpe en når man skal bygge en pc. Hvis ikke du har/kjøper det, bør du la på noe av metall før du bygger, for å utlade den statiske elektrisiteten.

5918812[/snapback]

så, hvis jeg har en metalbit i handa så funker det? eller skal jeg ta i f.eks. kabinettet før jeg tar i kortene? :)

men vis jeg skaffer en sånn anti-statisk lenke, må jeg ikke ha en sånn til komponentene også? skal de bare ligge å slenge på skrivebordet mens jeg bygger?

trenger ikke full grafikk :) bare at det kjører tilnærmet knirkefritt, men skal nok klare å kjøre det meste på full grafikk det første året... eller hva?

Lenke til kommentar

Spørs litt på oppløsning du kjører osv, men du ligger iallefall i øvre sikt grafikkmessig.

Når det gjelder pc bygging kommer man langt med sunn fornuft. Det er sarte saker, så behanld dem med forsiktighet. Antistatisklenke virker ved at den fører statiskelektrisitet til jord, ikke pc komponetene når du monterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...