linuxmakke Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvilket språk skriver man i når man lager nettsider til mobil? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 html,css men du kan vise et annet stylesheet ved å stille inn media i <link> taggen. media can be used to specify which media the link is associated to. A value such as screen, print, projection, braille, speech or all can be used or a combination in a comma-separated list. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Er vel verdien handheld som brukes til mobiltelefoner og liknende. (?) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvilket språk skriver man i når man lager nettsider til mobil? 5912079[/snapback] Mange telefoner kan vise HTML, men det beste er å bruke WAP / WML.Det kan man lese og lære på WAP-sidene til www.w3schools.com. Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Jeg vil også påstå at godt skrevet HTML/CSS er det beste nå for tiden. Flere og flere mobiler får nettlesere som støtter det, og Opera Mini (sikkert flere også) er tilgjengelig for alle de andre mobilene. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 http://www.openmobilealliance.com/tech/DTD/index.htm <-- her ser du en god del forskjellige muligheter, men om du driver en webside hovedsakelig rettet mot vanlige browsere som du bare vil åpne for mobile brukere, er nok css media=handheld den enkleste og raskeste løsningen, husk at det på samme måte som med browsere også finnes flere forskjellige mobiler som parser markup på ulike måter så det er alltid greit å ha en eller annen form for serverside i bakhånd... driver selv med ett prosjekt i forbindelse med mine studier hvor jeg skal levere wml sider med java servlet, ett godt råd jeg kan gi utfra den erfaringen jeg hittil har opparbeidet innen det er å legge inn en firefox addon ved navn wmlbrowser for å sjekke sidene istedenfor å finne fram mobilen ved hver test... Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Opera leser forresten også wap-sider så vidt jeg kan huske. Shift + F11 for å bytte til small screen rendering også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå