Gå til innhold

Hvorfor hører du på den musikken du hører på?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor jeg hører på min musikk :hmm:

Begynte med at jeg var på lan og skaffa snær 3000 sanger som alle viste seg å være techno\dance\trance

så bare bynte jeg å høre på det.. akkurat som nikotin ;)

Men hører en del på Metal og en del andre sjangre og da, og sub'en min begynner å bli veldig sliten ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hører på det meste innenfor metal (unntatt power metal og love metal) og noe klassisk, fordi de er de eneste sjangerene jeg vet om som har en feeling jeg liker. Dessuten liker jeg ikke musikk som er laget til et formål; nemlig å selge mest mulig.

Akkurat nå går det for det meste i Anorexia Nervosa, Cannibal Corpse, Emperor og Mayhem fordi de er de som har den feelingen jeg har inni meg. Dessuten å spille deres sanger er så godt som umulig (jeg klarer ikke spille bassen til De Mysteriis dom Satanas uten at fingrene mine er stive av melkesyre :p ).

Også teksten på sangene har aldri vært noe jeg har brydd meg noe om. De er bare der for at vokalisten(e) skal ha noe meningsfullt å gjøre. Sanger som er bra bare pga vokalen er noe det verste jeg vet.

NP: Mozart - Requiem

Lenke til kommentar
Hører på musikk jeg mener jeg får noe ut av.

Dette er hovedsak pop/rock-og/eller metal med god teknisk kvalitet. Listepop med forutsigbare akkorder og dårlige arrangementer fenger ikke. Heller ikke techno/trance, da det i mine øyne ikke er ekte musikk fremført av uekte (les digitale) instrumenter.

5912887[/snapback]

Please dude. Musikk trenger ikke nødvendigvis være bygd opp av instrumenter bare fordi det står på blink. Alt som inneholder enten rytme, klang eller tone er musikk, enten du eller de andre metal-folka liker det eller ikke!

Så til topic. Hører på trance, spesielt mye vokal trance fordi jeg elsker de rolige og herlige trance-lydene kombinert med vokaler.

Ferr, er akkurat det samme med meg. :)

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Jeg hører på musikken jeg gjør, fordi jeg liker den. Men jeg hører ikke på hva som helst fordet. Trance/dance/hip-hop/hop-dance/trance-rap/rap, og hva all den smørja heter bruker jeg ikke tid (og ører) på, da det gjør meg trist.

Lenke til kommentar

aner ikke:/ helt frem til åttende var jeg litt wannabis gangstah.. så kom jeg på ungdomskolen og der ble jeg møtt av metal folk:P hørte litt på metallica men syntes det var litt bråkete:P så ble det litt sum41,blink182 osv.. men det kunne ikke tilfredstille meg:P så jeg måtte ha noe mer heavy:P metallica ble det.. bare det hele tiden;) men så roa det seg litt og ble til slutt at jeg ende opp med og høre på Punk rock ( still does) men jeg hører på mye metal også:p alt kommer an på humøret;) var på 1349 konsert og det var ikke så ille egentlig ( frost er syk på trommer :O:O skulle tro han gikk på speed sånn som han holdt på) det var faktisk ikke så ille men ble litt sliten i hue siden jeg ikke er vandt til sånn musikk:P

skjønner at dette sikkert ble veldig dårlig forklart:P kan hende fordi jeg er trøtt.. kan hende det faktisk ikke svarer på hvorfor jeg hører på det jeg hører på.. jaja, får lese over i morra hvis jeg husker det og rette litt.. imens enjoy

Lenke til kommentar

Jeg hører på Rap, fordi jeg kan sette meg selv i mange av følelsene de føler..

Såklart ikke når de rapper om å skyte hverandre osv, men dere skjønner sikkert ;)

Hører litt på litt forskjellig, ikke bare Rap, men det går mest i det.

Litt Enya kan være chill til tider..

Millencolin, gammel Green Day, NOFX, MXPX etc. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...