Gå til innhold

Hvorfor hører du på den musikken du hører på?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Vel, som emne sier, så lurer jeg på hvorfor du hører på akkurat det du hører på? Kanskje en litt vrien måte å si det på, men kom ikke på noe annet.

Så, hvorfor hører du på den musikken du hører på? Enten det er rap, techno, metal eller pop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hører på trance,hardcore og liknende.

grunnen?

hmm

altså jeg liker trance fordi jeg syns det har en good feeling.

trance og slikt er musikk som setter fart på deg. altså som på et diskotek spilles trance så kan man danse ordentlig. jeg vet ikke jeg men det er bare best i mine ører;);)

Lenke til kommentar
hører på trance,hardcore og liknende.

grunnen?

hmm

altså jeg liker trance fordi jeg syns det har en good feeling.

trance og slikt er musikk som setter fart på deg. altså som på et diskotek spilles trance så kan man danse ordentlig. jeg vet ikke jeg men det er bare best i mine ører;);)

5912415[/snapback]

Word :w00t:

Lenke til kommentar

Hører på musikk jeg mener jeg får noe ut av.

Dette er hovedsak pop/rock-og/eller metal med god teknisk kvalitet. Listepop med forutsigbare akkorder og dårlige arrangementer fenger ikke. Heller ikke techno/trance, da det i mine øyne ikke er ekte musikk fremført av uekte (les digitale) instrumenter.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hører på funk fordi:

• Det er musikalsk utfordrende
  • Det er dritmorsomt å lage
  • Liker godt bass, og gode basslinjer. Funk har mye av det.
  • God trening på improvisasjon

Hører på metal fordi:

• Mye av det er musikalsk utfordrende
  • Det er dritmorsomt å lage
  • Liker godt trommer og gode gitarriff.
  • God trening på skalaer og liknende. :)

Altså, på mange måter er metal HELT det motsatte av funk, men likevel liker jeg begge. :)

Lenke til kommentar

Hører på lett metal, heavyrock, indierock.. "GODE" band som har: Vokal, Ledende Gitar, Akk. Gitar, Bass og Slagverk.. Det er noe jeg setter pris på ved et band; at de spiller slike instrumenter. Jeg personlig liker ikke trance nettopp av den grunn. (nå veit jeg at en datamaskin også er karakterisert som instrument, men orker ikke starte en debatt om det :) )

Jeg krever at vokalisten skal ha en fin stemme, at gitaristene skal kunne være gode teknisk, og samtidig klare å framstille det latterlig enkle og geniale. God bassist og trommis er også vesentlig.

Lenke til kommentar

Rap:

Fordi jeg har mange minner til denne musikken. En del av de beste øyeblikkene i livet mitt har utspilt seg med rapmusikk i bakgrunnen. En grunn som er viktigere er at rap engasjerer meg. Utrolig mange historier å høre, og det finnes et par rapartister som setter ord på følelser som ingen andre klarer. Selvfølgelig er det også en fordel at rap er banging på fester :)

Hører på mye annet også, mest det som gir meg følelser/setter meg i en spesiell stemning. Er ikke slavisk mtp sjanger, men de sangene jeg liker best betyr noe for meg. Og det er derfor jeg er så utrolig glad i musikk.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste her hører på den musikken de hører på fordi de liker den. Selv hører jeg på metall, tungrock, hardelektronika, klassisk, folk m/m. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg hører på disse typene musikk, men klassisk og folk er avslappende og behagelig å høre på. Elektronikaen er gjerne rytmisk og atmosfærisk. Metallen og tungrocken er gjerne fengende og rytmisk. Jeg kan ikke gi noen bedre forklaringer enn dette. Musikken appellerer til meg. Det blir litt som å forklare hvorfor man liker/ikke liker sjokolade. :shrug:

Lenke til kommentar

Hører for det meste på metal, litt på rock (ikke norsk) og litt electronica ala Leftfield. Jeg hører på det fordi det for det første ikke er kjedelig musikk, slik som norsk rock (Big Bang, Motorpsycho, og det som verre er), det meste av pop og rap, og techno.

Lenke til kommentar

Hører på Trance

...når jeg vil slappe av og nyte de lange og deilige tonene. Får kroppen til å slappe av og hodet til å kople ut. Hører ikke mest på dette men er deilig etter en lang slitsom dag.

Hører på Techno/Harddance

...for det meste. Liker rytmene og måtene sangene er laget på. Enkle rytmer som er fengende. Blir glad av å høre på sånn musikk, får lyst til å danse. Hører for det meste på dette.

Hører på Metall

...når jeg er irritert, sinna, oppgitt eller i nachspielhumør. Hjelper å få ut aggresjonen i kroppen på en måte. Liker for det meste industrial og trash. Noen sanger har en spesiell virkning. Vanskelig å forklare, men føler at jeg er helt med i sangene.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

hører på rock / metall fordi jeg blir så sinnsykt gira av nokre songar. og nokre eg berre fin til chilling og slappe av med fin gitarspilling og fine trommer. det er den musikken som høyrest best ut i mine øyrer og blei endo meir glad i metall etter jeg begjynte å spille gitar.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt følelsen du får av å høre på musikk som gjør at du vil fortsette å høre:) Det er rett og slett digg når du kjenner musikken i kroppen. Personlig hører jeg på den musikken som jeg føler fenger kroppen mest. Trance gir meg en digg følelse. Rock kan også gi den følelsen, men i høyst grad føler jeg Trance er den sjangeren jeg virkelig får opplevd mentalt musikk nytelse. Hehe.. Men det avhenger mye for meg hvilken stemning jeg er i, men sånn all around blir det mest Trance, men det kan være digg med litt rock eller hip-hop i forskjellige situasjoner, og for variasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...