Gå til innhold

PS3 sitt OS kjører tungt

SteveVice

Anbefalte innlegg

Oblivion er ett flott spill, men det har også tatt noen snareveier grafikkmessig, du oppdager sikkert hva jeg mener hvis du ser på kvinner som ikke har dekket til halsen. Mange hode-teksturer passer ikke ilag med kropps-teksturene.

5930559[/snapback]

Eller murvegger som later til å ha dybde men er faktisk helt flat. Snarveier er forsatt en nødvendighet for real-time 3D rendering og man finner det overalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stemmer det OJ. ehm bare rollespill? HÆ? hva med GTA? Batllefield som begynner å komme på konsoll? ehm jaja

5932206[/snapback]

Det å sammenligne Battlefield med Oblivion blir bare dumt. GTA, om det blir så stor spillverden, vil nok ha langt mindre tale.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Det kommer an på. Men DVD9 har vist seg å holde i lange tider ennå.

5929872[/snapback]

Dette er såkalte next-gen maskiner da, tror du seriøst DVD9 vil være mer enn nok om 5-6 år? Det vil isåfall garantert være en begrensning for utvikling av spill. Dersom en ikke klarer å tenke seg fram til dette er en rimelig trangsynt.

Lenke til kommentar
Det kommer an på. Men DVD9 har vist seg å holde i lange tider ennå.

5929872[/snapback]

Dette er såkalte next-gen maskiner da, tror du seriøst DVD9 vil være mer enn nok om 5-6 år? Det vil isåfall garantert være en begrensning for utvikling av spill. Dersom en ikke klarer å tenke seg fram til dette er en rimelig trangsynt.

5963924[/snapback]

Om 5-6 år har vi allerede neste neste-generasjon på trappene ;)

Lenke til kommentar
Oblivion bruker allerede hele plassen dvd-platen til spillet.

halvparten av plassen går alene til stemmer, resten til grafikk og annet.

sier litt om hvor plasskrevende hd-grafikk er.

og spill blir ikke akkurat mindre med åra.

Skjønner du da ikke at dette taler for DVD. Med et så stort spillverden og pen grafikk tar grafikken til Oblivion bare opp en halv DVD9 plate. Så mye kapasitet til tale og lyd vil ikke bli vanlig og selv da klarte Oblivion seg med bare en DVD. Dessuten var 90% utviklinken på uferdig xbox360 hw, med mer tid og på ferdig dev kits er det ikke akkurat utenkelig at dem enda hadde klart seg med mindre plass.

5929142[/snapback]

tror ikke kompresjonsrutinene hadde vært bedre.

litt tynt å si at spillet hadde tatt mindre plass hvis dem hadde hatt ferdig 360 hw til utviklingen.

kan du komme med en begrunnelse for dette?

de visste vel under hele utviklingen at de hadde en DL DVD å forholde seg til, og om de ikke visste det, hva skulle de gjort annerledes?

Lenke til kommentar

PS3 vil nok uten tvil ha en fordel med Blu-ray.

da kan utviklerne virkelig slippe seg løs med tanke på stor spillverden, mange unike figurer, fine mellomsekvenser og masse tale.

alt i high definition.

liker ikke helt formatet blu-ray, men utviklerne kommer nok til å godte seg med all plassen.

ikke sikkert 360 vil henge etter på noen måte spillmessig med dl-dvd, men PS3 vil ganske sikkert ha en fordel med blu-ray.

leste av hver blu-ray disk kommer til å koste Sony 100 dollar. dette er ganske mye i produksjonspris bare for den ene stasjonen.

med Cell prosessoren, skjermkort og alt det andre vil nok PS3 bli veldig dyr å lage, ganske sikkert dyrere enn 360.

får se hva prisen havner på når den kommer til butikken da.

de burde virkelig få den ut til jul.

Xbox360 mangler egentlig bare et par killer-titler for å få opp salgene og ødelegge mye for Sony.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Killer-titlene kommer

5964673[/snapback]

Hvilke titler foruten Gears of War er det egentlig som det er store forventinger til nå?

Det var jo vårslipp av noen potensielle killer-apps (GRAW, Oblivion), men jeg vet ikke hva jeg evt skal glede meg til ut dette året. :)

Lenke til kommentar
Killer-titlene kommer

5964673[/snapback]

Hvilke titler foruten Gears of War er det egentlig som det er store forventinger til nå?

Det var jo vårslipp av noen potensielle killer-apps (GRAW, Oblivion), men jeg vet ikke hva jeg evt skal glede meg til ut dette året. :)

5964697[/snapback]

blir sikkert lansert noen titler på E3, men ikke sikkert disse kommer før til jul.

360 har ikke fått noen killer-tittel ennå, slik som de hadde med Halo til Xbox.

En killer tittel er jo så god og unik at den selger konsollen. folk kjøper konsollen for å kunne spille spillet.

PS2 fikk det med GTA III og Metal Gear Solid 2.

Xbox hadde Halo 1 og 2.

Xbox 360 burde vel få sin(e) snart.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Har jo flaggskipet Halo3, men det kommer jo ikkje i år så ;)

5964719[/snapback]

ja, ca et år til det kommer, og det er lenge i konsollverdenen.

skjønner derimot at de vil bruke tid på det. gode spill tar lang tid å utvikle, og utviklingstiden generelt har steget med neste generasjons konsoller.

koster mer pæng og tar lengre tid.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Killer-titlene kommer

5964673[/snapback]

5964697[/snapback]

Too Human er jo et av stortitlene, og Lost Planet fra skaperen av Resident Evil (og ja Resi 4). Nye IP fra mannen bak FF spillene som Blue Dragon og Lost Odyssey, Test Drive Unlimited og Huxley ser ut til å bli bra MMO'er. Det er mye mer men jeg orker ikke ramse opp den lista en gang til. Det er ihvertfall mye jeg ser frem til mot slutten av 2006

Oblivion og Ghost Recon er jo allerede ute og har høstet enormt bra kritikk, Oblivion er virkelig et killer-app, selv om jeg hater det ordet :p

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
tror ikke kompresjonsrutinene hadde vært bedre.

litt tynt å si at spillet hadde tatt mindre plass hvis dem hadde hatt ferdig 360 hw til utviklingen.

kan du komme med en begrunnelse for dette?

de visste vel under hele utviklingen at de hadde en DL DVD å forholde seg til, og om de ikke visste det, hva skulle de gjort annerledes?

5964389[/snapback]

Jeg sier ikke at spillet ville tatt mindre plass, men det er ikke utenkelig at den kunne ha gjordt det. Mer data kraft gir større mulighet for kraftigere/bedre komprimerings algorytmer.

Jeg vil tro at DVD9 vil holde for omlag 90-95% av spillene. For de spillene som vil kreve mer kan benytte seg av flere discer, som ikke vil være et problem for meg.

Lenke til kommentar
Killer-titlene kommer

5964673[/snapback]

5964697[/snapback]

Too Human, Mass Effect, Huxley og Saint's Row er noen titler jeg ser fram til hvertfall. Tviler litt på hvor bra Saint's Row blir eneste.

Lenke til kommentar

Er det noe Xbox har mindre av enn andre konsoller så er det eksklusive titler, men det ser bedre ut denne runden enn sist. Bare gi den litt tid, Xbox 360 ble rushet ut på markedet for å sikre seg noe av det før PS3 kommer. Garanterer at vi vil se mange solide titler på 360 på årets E3.

Sony har allerede en rekke ekslusive, men må i tillegg vise noen nye, noe som de ser ut til å få.

Her er en liste som jeg bare fant på kort tid, den er litt feil da noen tolker eksklusive som titler som ikke den andre har. For meg så er eksklusive titler bare de som er å finne på den ene platformen.

http://www.360insider.net/articles/07-17-2...xclusive-games/

Og den er gammel, så den er kanskje ikke helt rett.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Er det noe Xbox har mindre av enn andre konsoller så er det eksklusive titler, men det ser bedre ut denne runden enn sist. Bare gi den litt tid, Xbox 360 ble rushet ut på markedet for å sikre seg noe av det før PS3 kommer. Garanterer at vi vil se mange solide titler på 360 på årets E3.

Sony har allerede en rekke ekslusive, men må i tillegg vise noen nye, noe som de ser ut til å få.

Her er en liste som jeg bare fant på kort tid, den er litt feil da noen tolker eksklusive som titler som ikke den andre har. For meg så er eksklusive titler bare de som er å finne på den ene platformen.

http://www.360insider.net/articles/07-17-2...xclusive-games/

Og den er gammel, så den er kanskje ikke helt rett.

5965543[/snapback]

Du og andre ms fantaster kan ta det helt med ro.... PS3 kommer til og knuse all motstand når den kommer, hvorfor tror dere xbox360 kom 6 mnd før... ?

Selv om cell bruker 18% av cpu... og hva er 18% sammenlignet med intel prossesorer anyway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...