Gå til innhold

PS3 sitt OS kjører tungt

SteveVice

Anbefalte innlegg

men med den standard dvd til x360 4,5 gb er det ikke? 

5925288[/snapback]

Du kan multiplisere det med to.

så blir det et helvete å få til GTA der dersom GTA skal bli jævlig stort denne gangen.

Prøvd Oblivion? Det er stort, og det går på 1 DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men med den standard dvd til x360 4,5 gb er det ikke? 

5925288[/snapback]

Du kan multiplisere det med to.

så blir det et helvete å få til GTA der dersom GTA skal bli jævlig stort denne gangen.

5925508[/snapback]

har det ja det er like stort som GTA og xboxen presser seg til å kjøre av det spillet. ri med hest i skogen. multiplisere med 2? okey kan multiplisere det med 3 og men er ikke i nærheten av bluray

Lenke til kommentar
Nå var det det at det var mange filmselskap som stod bak og støttet UMD, for å få det ut på markedet. Formatet er ikke en flopp med tanke på spillene, nei, men det vil jo bare være en fanboy sin måte å skvise noe positivt utav noe negativt, fordi UMD formatet var også en stor satsning blandt filmstudioene for å få filmene sine på UMD. Nå trekker de aller fleste, skal vi si 3d.parts utgiverene og slutter totalt å gi ut filmene sine i dette formatet. Da vil jeg påstå at det kan regnes som en flopp.

5924601[/snapback]

Nå har da BRD støtte av 20th Century Fox, Artisan, Lions Gate Films, Warner Bros, Walt Disney Pictures, Paramount Pictures og Sony Pictures. Det samme gjelder vel UMD også, men at Sony vil trappe opp kampen i større grad enn tideligere for å vinne markedet i kampen med HD-DVD, er ikke akkurat en umulighet. Å si at salget av UMD er en flopp er uansett lite gjennomtenkt; det var blitt solgt rundt ni millioner UMD-filmer i august '05. Salgstallene den siste tiden er kanskje redusert, men en flopp er det ikke.

Lenke til kommentar
multiplisere med 2? okey kan multiplisere det med 3 og men er ikke i nærheten av bluray

5925572[/snapback]

Poenget er at det ikkje treng å vere i nærheten av Blu-Ray. Når spel som Oblivion går på ein DVD, bør dei fleste andre spel gjere det og.

Å si at salget av UMD er en flopp er uansett lite gjennomtenkt; det var blitt solgt rundt ni millioner UMD-filmer i august '05. Salgstallene den siste tiden er kanskje redusert, men en flopp er det ikke.

5925604[/snapback]

Slutter dei store kjedene og selge UMD-filmar no, relativt kort tid etter at formatet vart lansert, vil eg sjå på det som ein flopp.

Lenke til kommentar
...og da er det mye mer plass på cd'n. men med den standard dvd til x360 4,5 gb er det ikke?

5925288[/snapback]

Nok en gang viser du soleklart at du ikke har den fjerneste peiling på det du skriver om.

Moro - keep it up :thumbup:

Forøvrig synes jeg ikke det er noen big deal å måtte skifte DVD en gang eller to i løpet av 30 timers spilletid hvis det noengang slippes spill som går utover kapasiteten. Så travel er jeg tross alt ikke.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
ja det ringer noen bjeller MER plass. blu ray spileren blir mer populær etter som dvd spillere etter hvert skal ta det i bruk og da er det mye mer plass på cd'n. men med den standard dvd til x360 4,5 gb er det ikke? så blir det et helvete å få til GTA der dersom GTA skal bli jævlig stort denne gangen.

Tviler sterkt på at utviklerne kommer til å ha bruk for kapasiteten til BR foreløpig. Når et enormt nextgen-spill som Oblivion ikke klarer å fylle mer enn en enkelt DVD engang så tror jeg ikke det store ekstra lagrings-behovet er tilstede. Det er allerede et problem at det koster fryktelig mye tid og penger å lage "assets" som lyd (audio-spor,variert musikk osv) og grafikk (textures, modeller etc). Ser ikke for meg at spillutviklerne plutselig femdobler utviklngstiden/kostnadene sine fordi de har tilgang til BR.

Videre angående BR til film: Tror ikke at filmmarkedet er så sultent etter film på BR-plater. Filmselskapene er selvfølgelig kåte på det (yay, få alle til å kjøpe filmene om igjen på et nytt format!), men jeg tviler på at den store etterspørselen etter HD-formater er der hos kundene foreløpig. Situasjonen nå er litt anderledes enn da PS2 ble lansert. Da var DVD-funksjonen til ps2 et reellt salgsargument siden DVD allerede var godt på vei til å etablere seg, uavhengig av Sony. Dette er dog ikke tilfellet denne gangen, så det virker som Sony får litt brattere motbakke nå.

Blir spennende å se hvordan det går iallfall. Som sagt tidligere, vi får nå se hvor gode spillene blir. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
...og så har vi jo den eviggode om at PS3 spiser DVD og driter det ut i HD, som var så nylig som sist E3.

Mulig du misforstår hva Sony mener, men det er en fordel at oppskaleringen fra 480p for NTSC og 576p for PAL foregår i spilleren enn i flatskjermen din. De aller fleste flatskjermer som selges idag har en dårlig scaler, og viser derfor bildet bedre om det på forhånd er oppskalert til f.eks. 720p.

Også Microsoft hevdet i høst at XBox360 ville oppskalere DVD til 720p, men gikk tilbake på dette i ettertid. Idag sender XBox360 DVD ut på 480p, noe som bidrar til å gjøre XBox360 til en elendig DVD-avspiller - spesielt for oss PAL-mennesker... Er det noe jeg håper MS fikser med en oppdatering, så er det oppskalering av DVD-materiale til HD-oppløsning.

Ingen hokus pokus heller - Datakjeden selger en Oppo DVD-spiller til 1500 kr med Faroudja DCDi chip som gjør akkurat det samme. Gir glimrende bilder på alle HD-klare flatskjermer.

Lenke til kommentar

5925508[/snapback]

Det er også verdt å merke seg at halvparten av kapasiteten går med til lyd/stemmer. Problemet kommer først når en spill utvikler vil ha med masse HD video i spillet sitt, men med nye og mer effektive komprimerings metoder tror jeg heller ikke det vil by på et veldig stort problem. Det burde heller ikke være noe krise om spillet må bli lagt på 2 DVD'er.

Bethesda er ikke akkurat kjent for sine ytelse optimaliseringer og mtp at xb360 er såpass nytt og Oblivion sannsynligvis var utviklet primert til PC er det ikke så rart resultatet ble slik det ble.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
multiplisere med 2? okey kan multiplisere det med 3 og men er ikke i nærheten av bluray

5925572[/snapback]

Poenget er at det ikkje treng å vere i nærheten av Blu-Ray. Når spel som Oblivion går på ein DVD, bør dei fleste andre spel gjere det og.

Å si at salget av UMD er en flopp er uansett lite gjennomtenkt; det var blitt solgt rundt ni millioner UMD-filmer i august '05. Salgstallene den siste tiden er kanskje redusert, men en flopp er det ikke.

5925604[/snapback]

Slutter dei store kjedene og selge UMD-filmar no, relativt kort tid etter at formatet vart lansert, vil eg sjå på det som ein flopp.

5925661[/snapback]

ja men hør nå her da. tror du spill som kommer fremover vil være sånn som oblivion? nope det kommer mer altså større mere ting osv osv og det klarer ikke den cd'n xbox kjører

Lenke til kommentar

5925572[/snapback]

5925604[/snapback]

5925661[/snapback]

ja men hør nå her da. tror du spill som kommer fremover vil være sånn som oblivion? nope det kommer mer altså større mere ting osv osv og det klarer ikke den cd'n xbox kjører

5926323[/snapback]

Jeg tror sikkert at størrelsen på spill kommer til å øke jevnt etterhvert, men det blir neppe noe kvantesprang i overskuelig framtid (og iallfall ikke til lanseringen av ps3). Tror nok det tar noen år før spillene begynner å utnytte kapasiteten til BR-formatet.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

5926323[/snapback]

Like stort eller større spillverden enn Oblivion vil være en sjeldenhet og som nevnt går halvparten av kapasiteten til lyd og tale, noe som heller ikke akkurat er vanlig.

Lenke til kommentar
utover så tror jeg spill vil ta MYE med plass. er bare bra at de gjør det. fyller opp spillet mer og gjør det enda bedre mer ting osv osv

5926360[/snapback]

Ja, men gi noen logiske grunner for dette da! Jeg skulle også ØNSKE at størrelsen på spillene vokser inn i himmelen i denne generasjonen, men tviler dessverre på dette.

Eneste grunnene jeg kan se til at spill skal ta større plass er:

1. Høyere oppløsninger og bedre lydkvalitet, slik at textures og lydspor tar større plass. PS3 kjører vel så vidt jeg vet noenlunde samme oppløsninger osv som 360, så spill kommer vel ikke til å ta større plass av denne grunnen i denne generasjonen av konsoller.

2. Lenger / større spill, med tilhørende større mengder grafikk og lyd. Her har jeg vanskelig for å se for meg at det blir noen enorm vekst, tvert imot virker det som trenden de siste årene er at spillene blir kortere og kortere jo bedre teknologien blir - dette fordi det er mer og mer tidkrevende (og derfor dyrt) å lage f.eks grafikk og modeller når man skal gjøre ting som nærmer seg "fotorealisme".

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

5925604[/snapback]

5925661[/snapback]

Hvis. Å si at UMD er en flopp er likevel en sterk overdrivelse. Spesielt om man ser på reelle salgstall. TI millioner, og vel så det, solgte UMD-filmer - et tilleggsmedia til en bærbar konsoll - siden lanseringen sent i '04, sier vel sitt.

Lenke til kommentar
xBox trenger ikke mer enn en DVD? Vent og se, for det kommer PS3 til å trenge.

5928436[/snapback]

Tja, om de ikke gidder kjøre komprimering på FF-serien (filmsekvensene) så kanskje. Men ellers, tviler sterkt på at den i det hele tatt vil trenge større plass.

Egentlig ser jeg bare det på en dårlig grunn til at utviklerene vil sløse plass ved å bare slenge inn flere ting bare for å fylle opp plassen de har tilgjengelig. Nå gir dette også en del fordeler, men tviler på at vi vil trenge denne ekstra plassen med det første.

Lenke til kommentar

5928436[/snapback]

Tja, om de ikke gidder kjøre komprimering på FF-serien (filmsekvensene) så kanskje. Men ellers, tviler sterkt på at den i det hele tatt vil trenge større plass.

Egentlig ser jeg bare det på en dårlig grunn til at utviklerene vil sløse plass ved å bare slenge inn flere ting bare for å fylle opp plassen de har tilgjengelig. Nå gir dette også en del fordeler, men tviler på at vi vil trenge denne ekstra plassen med det første.

5928452[/snapback]

Det er en grunn til at GTA hakker på PS2. Og det er ikke pga. grafikken...

Lenke til kommentar

5928436[/snapback]

5928452[/snapback]

Det er en grunn til at GTA hakker på PS2. Og det er ikke pga. grafikken...

5928462[/snapback]

Eh.... jo. Men samtidig, drevet på PS2 er for tregt til å lese av data. Plassen har ikke noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...