Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 @ Naked Snake; Du har heilt rett at det er spillene som bestemmer en konsolls skjebne.Men i denen tråden er det strengt tatt OS og hw. i maskinene som er poenget,med en del flotte avsporinger og slikt. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Mini-DVD er en flopp, konkurenten UMD vil jeg ikke kalle en flopp, nettopp fordi at det fremdeles finnes støtte for det. 5923050[/snapback] UMD er en flopp. Mange UMD-filmer har blitt trukket tilbake p.g.a markedet ikke var lystne på det. Hvordan blir bilde når man ser UMD på storskjerm?? Ikke bra tenker jeg.. Uansett, hvem vil kjøpe UMD når de kan kjøpe DVD? Som er så mye bedre, og appelerer til MANGE flere?? Og til slutt: Kan folk SKITE i å diskutere hardwaren i konsollene?? Det er SPILLENE som betyr noe.. I går satt jeg å spilte Ocarina of Time (forrige årtusenets betse spill) på min 10 år gamle Nintendo 64, som var den kraftigste konsollen da den kom. Men spilla var til og med hakket bedre. 5923200[/snapback] Slapp av, du skal få lov hos meg til å beholde N64 din, å spille Ocarina of Time, så mye du bare vil. Men både Sony og MS har sagt at ikke dette er rene spill-maskiner, de skal konkurere om plassen i stuen din, Nintendo er fritatt for det, fordi de har sagt at de skal lage en billig spill-maskin. OK, så er ikke UMD noen stor suksess, uansett så sitter mange kunder med UMD-filmer, det blir bra for dem at dem kan spille dem av på sin nye konsoll, det kan vel vi være enige om? Både SACD og DVD-audio er også såkalla flopper, de har vært på markedet siden 2000. Kvaliteten er veldig mye bedre enn en vanlig musikk-cd, men forbrukere flest er fornøyd med CD med 44khz sampilng frekvens og vanlig stereo-musikk. De nye formatene som har surround-musikk inspillt klarer ikke utfordre det etablerte CD-markedet. De to formatene blir ikke lenger reklamert for engang, fordi musikk-CD'ns etterkommer heter MP3 som ikke er bedre enn CD-kvalitet. I musikk-verden degraderes kvaliteten, etter hvert som tiden går. Trist men sant. Men jeg ønsker å ha muligheten å høre surround musikk, med høyest mulig kvalitet, så derfor er jeg veldig glad at for at Sony i det minste har støtte for Super Audio CD på PS3. Fordi at PS3 kommer sannsynligvis også til å bli en sentral del av mitt, og kanskje mange andres hjemmekino-annlegg. I PS3 får vi alt i en pakke, å begynne å klage over at de støtter flere format blir rett og slett for dumt synes jeg. Endret 15. april 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 OK, så er ikke UMD noen stor suksess, UMD feilet. Det er en grunn til at de måtte gi det opp. uansett så sitter mange kunder med UMD-filmer Mange? Er det ikke nettopp det elendige salget - den totale floppen - som gjør at de måtte gi det opp? det blir bra for dem at dem kan spille dem av på sin nye konsoll Se lavoppløsningsfilmer på TVen? Hmm... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Link Syns det virker som om Sony har en del problemer med utviklingen av PS3. Leste selv et intervju med en fra Sony der han sa at utviklingen ikke hadde gått så bra. har desverre ikke link til akkurat den uttalelsen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Link Syns det virker som om Sony har en del problemer med utviklingen av PS3. Leste selv et intervju med en fra Sony der han sa at utviklingen ikke hadde gått så bra. har desverre ikke link til akkurat den uttalelsen. 5924022[/snapback] Han kan vel regne med at får sparken,om han er for krass i uttalelsene sine Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Link Syns det virker som om Sony har en del problemer med utviklingen av PS3. Leste selv et intervju med en fra Sony der han sa at utviklingen ikke hadde gått så bra. har desverre ikke link til akkurat den uttalelsen. 5924022[/snapback] Artikkelen du linker til ble skrevet av Nick Farrell: mandag 02 januar 2006, 08:42 så vi har oppdaget at PS3 blir forsinket.. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) OK, så er ikke UMD noen stor suksess, UMD feilet. Det er en grunn til at de måtte gi det opp. uansett så sitter mange kunder med UMD-filmer Mange? Er det ikke nettopp det elendige salget - den totale floppen - som gjør at de måtte gi det opp? det blir bra for dem at dem kan spille dem av på sin nye konsoll Se lavoppløsningsfilmer på TVen? Hmm... 5923998[/snapback] Jeg skal prøve å forklare det sånn at du også forstår dette. Hvis du har 17 skadde hjerneceller, som arbeider litt senere enn de 23 friskmeldte hjernecellene dine. Så er det fint om hjernen din bruker alle 40 hjernecellene, selv om effekten bare vil bli den samme som det ville blitt med 30 'friske' hjerneceller, istedenfor at du sitter med 23 friske hjerneceller. På samme måten er det med UMD, det er ett funksjonellt lagringsmedium, kan ikke måle seg med blueray, men det har sin nytte. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så grusomt fælt. Endret 15. april 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 UMD feilet. Det er en grunn til at de måtte gi det opp. 5923998[/snapback] Merkelig, siden det selges PSP'er og PSP spill i bøttevis hver dag fortsatt... UMD var jo hovedsakelig ment for og produsere spill til PSP'en på. Å kalle et format som det selges massevis av hver dag som "feilet" blir vel litt feil? Noen andre nevnte også at Sony hadde brukt masse i R&D for UMD. Vel, nå tror ikke jeg de har gjort det. UMD er nemlig veldig likt MiniDisc (i størrelse på disc'en), så det skulle ikke forundre meg om at UMD bare er en videreutvikling av MiniDisc, med billigere wrapping (plastikk etuiet rundt disc'en). Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg bare påpeker at UMD er en flopp, rett og slett. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 UMD er vel en flopp sålangt som filmmedium. Det selges vel allikevel bøttevis med UMD disker som spill til PSP.... Tror faktisk også det vil ta lang tid før Blueray og HDDVD får inpass i filmmarkedet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Flopp og flopp..selv om PSP generelt ikkje har gjort det så bra som Sony kansje hadde ønsket(?) så er jo UMD formatet spillene er på bla. Og de er jo strengt tatt så er det vel dette formatet skal nyttes til i størst mulig grad. PSP-filmene er vel heller noe labert salg av. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Stemmer nok det.. Endret 15. april 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 PS3Portal melder at PS3 bruker hele 14% av den ledige systemkraften og 18,75% av ram'en for å kjøre sitt OS i bakgrunnen mens det kjører spill. Mot Xbox360 sitt OS som bare bruker 4%. EDIT:Linka visst til side 2 i artikkelen, her er fra begynnelsen: http://www.ps3portal.com/ps3/article/352/1 Dette er vel bare enda et tegn på at PS3'en ikke er en like gjennomtenkt maskin som det Xbox360'en er, og derfor, selv med sine påståtte høyere specs, vil kanskje til og med bli en svakere konsoll teknisk sett. Det er synd når Sony pusher hardware specs så kraftig som de gjør i sin markedsføring, og ikke spillene. For da kunne de i det minste gått tilbake til å sagt at "men det er spillene det handler om". Noe Microsoft og Nintendo har sagt hele veien. 5912024[/snapback] hva faen er det du snakker om a? gjennom tenkt. lille fanboy sier jeg bare. My god, the irony! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Flopp og flopp..selv om PSP generelt ikkje har gjort det så bra som Sony kansje hadde ønsket(?) så er jo UMD formatet spillene er på bla. Og de er jo strengt tatt så er det vel dette formatet skal nyttes til i størst mulig grad. PSP-filmene er vel heller noe labert salg av. 5924429[/snapback] Nå var det det at det var mange filmselskap som stod bak og støttet UMD, for å få det ut på markedet. Formatet er ikke en flopp med tanke på spillene, nei, men det vil jo bare være en fanboy sin måte å skvise noe positivt utav noe negativt, fordi UMD formatet var også en stor satsning blandt filmstudioene for å få filmene sine på UMD. Nå trekker de aller fleste, skal vi si 3d.parts utgiverene og slutter totalt å gi ut filmene sine i dette formatet. Da vil jeg påstå at det kan regnes som en flopp. Tenk nå på PS3, spillene skal jo komme på Blu-ray plater, men det Sony skryter av IGJEN, er hvor mange filmstudio de har i ryggen som støtter dette formatet, ringer det noen bjeller? De kommer ut veldig tidlig og prøver å erstatte et standardformat (DVD), men det vi like gjerne, og i mine øyner mer sannsynlig kommer til å se er at det blir et sekundært format og at man stort sett vil bare se spill på disse blu-ray platene, og at det etterhvert blir bare Sony studioene som gir ut filmer på denne måten. Nøyaktig som det vi ser har skjedd med UMD. og UMD på tven? Det ser verre ut en en rusten VHS. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Takke seg til, får man jaggu fanboy slengt etter seg igjen. Eg som hadde fått 360 stemplet i panna sammen med Crocket himself :!: Eg gir opp. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 OK, så er ikke UMD noen stor suksess, UMD feilet. Det er en grunn til at de måtte gi det opp. uansett så sitter mange kunder med UMD-filmer Mange? Er det ikke nettopp det elendige salget - den totale floppen - som gjør at de måtte gi det opp? det blir bra for dem at dem kan spille dem av på sin nye konsoll Se lavoppløsningsfilmer på TVen? Hmm... 5923998[/snapback] umd feilet på psp filmer ikke på spill. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Takke seg til, får man jaggu fanboy slengt etter seg igjen. Eg som hadde fått 360 stemplet i panna sammen med Crocket himself :!: Eg gir opp. 5924641[/snapback] Nai nai. Fanboy kommentaren var ment mot KongRudi og Dilly Man. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Takke seg til, får man jaggu fanboy slengt etter seg igjen. Eg som hadde fått 360 stemplet i panna sammen med Crocket himself :!: Eg gir opp. 5924641[/snapback] Nai nai. Fanboy kommentaren var ment mot KongRudi og Dilly Man. 5924652[/snapback] Okei! So..Brothers In Arms ftw? Endret 15. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Takke seg til, får man jaggu fanboy slengt etter seg igjen. Eg som hadde fått 360 stemplet i panna sammen med Crocket himself :!: Eg gir opp. 5924641[/snapback] Nai nai. Fanboy kommentaren var ment mot KongRudi og Dilly Man. 5924652[/snapback] ja daså, gidder ikke bry meg lenger. venter til ps3. skal bli deilig med killzone,socom 4, MGS,GTA,Lair,osv osv. kose dere med Halo 3 på X360 :!: :!: Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Flopp og flopp..selv om PSP generelt ikkje har gjort det så bra som Sony kansje hadde ønsket(?) så er jo UMD formatet spillene er på bla. Og de er jo strengt tatt så er det vel dette formatet skal nyttes til i størst mulig grad. PSP-filmene er vel heller noe labert salg av. 5924429[/snapback] Nå var det det at det var mange filmselskap som stod bak og støttet UMD, for å få det ut på markedet. Formatet er ikke en flopp med tanke på spillene, nei, men det vil jo bare være en fanboy sin måte å skvise noe positivt utav noe negativt, fordi UMD formatet var også en stor satsning blandt filmstudioene for å få filmene sine på UMD. Nå trekker de aller fleste, skal vi si 3d.parts utgiverene og slutter totalt å gi ut filmene sine i dette formatet. Da vil jeg påstå at det kan regnes som en flopp. Tenk nå på PS3, spillene skal jo komme på Blu-ray plater, men det Sony skryter av IGJEN, er hvor mange filmstudio de har i ryggen som støtter dette formatet, ringer det noen bjeller? De kommer ut veldig tidlig og prøver å erstatte et standardformat (DVD), men det vi like gjerne, og i mine øyner mer sannsynlig kommer til å se er at det blir et sekundært format og at man stort sett vil bare se spill på disse blu-ray platene, og at det etterhvert blir bare Sony studioene som gir ut filmer på denne måten. Nøyaktig som det vi ser har skjedd med UMD. og UMD på tven? Det ser verre ut en en rusten VHS. 5924601[/snapback] ja det ringer noen bjeller MER plass. blu ray spileren blir mer populær etter som dvd spillere etter hvert skal ta det i bruk og da er det mye mer plass på cd'n. men med den standard dvd til x360 4,5 gb er det ikke? så blir det et helvete å få til GTA der dersom GTA skal bli jævlig stort denne gangen. umd var til psp men de fleste bruker en psp når de har tid til overs i bussen eller noe slikt for eksempel. men det holder ikke til en film men på spill så er det noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå