Mala Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Dilly Man; Måten du skriver på og uttrykker deg, styrker min påstand om å ikkje ta deg seriøst. Lat som om det er meg,crockett eller Dr.Peedee som har skrevet innleggende dine,så ser du kor latterlig det er. Og du sier VI er fanboys? Det som irriterer meg,og som gjør meg forbanna her på forumet er at så raskt man møter en annen med konstruktiv kritikk, bli man uatomatisk fanboy av ypperste sort. Og ein ting til, var MGS vidoen in-game? Uansett så ser man store forskjeller her og mellom den CGI-rendra Killzone videoen. Om det fortsatt er noen der ute som trur på disse filmene, så må eg bare gratulere verden og trangsynheten som er ute å går her. Du sier også at PS3 spillene ikkje kommer til å hakke..Ja for du har vel spillt satmlige titler allerede? Og ka i svarte veit du om at PS3 vil vere ribbet for barnesjukdommer? Dersom du kan spå,så kan du muligens gjøre karriere. Og eg har gitt opp å prøve å forklare at eg absolutt ikkje er noe fanboy. Men likevel må eg si det slik; EG elsker PS spill som MGS og Gran Turimso. Fantastiske spill dette,og eg gleder meg å se åssen disse spillene vil vere på PS3. Nintendo har alltid vert hjertet mitt nært, spesielt etter at eg fikk min N64. Mange solide titler her. MS har eg alltid vert skeptisk til pga mye negativ omtale pga. dårlig sikkerhet. Eg elsket Halo og samtlige andre xbox titler. Med 360 sere g at eg vil få mange gode timer med denne og spillene som kommer/har kommet. Eg ser på meg sjøl som en nøytral person når det kommer til Sony,MS og Nintendo. Men med alt oppstyret rundt Sony for tiden, kan man jo begynne å lure? Beklager virkelig min OT,men eg følte det nødvendig å få det ned. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Fuck hardware Hjelper ikke hvor kraftig den er om det ikke lages bra spill til konsollen, noe som er er varemerket til PS2. PS2 5921620[/snapback] Endelig en med litt fornuft Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Fuck hardware Hjelper ikke hvor kraftig den er om det ikke lages bra spill til konsollen, noe som er er varemerket til PS2. PS2 5921620[/snapback] Endelig en med litt fornuft 5921626[/snapback] Det er så godt å lese slikt blandt all tekno-pjattet vårt En konsoll er aldri bedre enn spillene som komer til den:wee: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 kjent for å lyve å overdrive? Du husker vel hva de sa om hvor fantastisk PS2 skulle være? De flotte demoene de viste av hvordan grafikken skulle bli? Ble det slik? Nei. Ja, du leste vel denne? Hva synes du om sitatene? hvor da på xbox fan boy forumet. Jeg sitter her med en eneste spillkonsoll under TVen, og det er PS2. God of War (laget av Sony) er forøvrig et av mine favorittspill de siste årene. syns alle bør vente ril den komer ut å se hvor bra den blir. sony har drevet med spill lenge. er lenge siden playstation 1 kom. Ja, vi bør vente til PS3 kommer ut, men når man tenker på hvor mye Sony pleier å lyve så bør vi ta hypen deres med en klype salt. Det er altså ikke bare de som er kritiske som må vente med å utrope en vinner, men også store fans som deg må roe seg ned og ikke utrope en vinner før dere faktisk har sett resultatet. Det går begge veier. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nå består vel PS3 av mer enn bare Cell prosessoren... RSX blant annet er ikke utviklet fra grunnen av, mer som en kraftig modifisert GF 7800 (av en sort). Nå har jeg ikke sett på hele arkitekturen til PS3, så hvordan det er ellers er jeg ikke sikker på. 5921545[/snapback] Sett bort ifra at PCI Express grensesnittet er erstattet med FlexIO og minnebussen er halvert (muligens er også antallet ROPs halvert) er RSX nok veldig lik GeForce 7900. Det kan faktisk godt tenkes at GF 7900 med sin 90nm die shrink er et resultat av RSX (RSX er som kjent på en 90nm prosess). Sony har ihvertfall røpet såpass at RSX er NV47 basert og NV47 er det samme som G70 som igjen er bedre kjent som GeForce 7800. Den største ulempen jeg kan tenke meg med at RSX er hovedsaklig et PC design er mangel på eDRAM, som er et slags lynrask cache for framebuffer operasjoner. Med PC er eDRAM problematisk pga et potensielt veldig stort framebuffer. Men på en annen side gir det også PS3 fordeler med dual display output og bruk av veldig høy oppløsning (1080p), selv om det sistnevnte nok kommer til å bli lite brukt. Lenke til kommentar
huGGGy Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg er ikke akkurat fristet til å bettale over 4000 kr for den der. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 cell prossesoren er krafig nok til å klare det og sikkert mer. den er så kraftig at den brukes innen for medisin. opnen ur eyes Du tok virkelig hele flasken med røde piller du. At den "brukes innenfor medisin" har lite å gjøre med generell ytelse, men at CELL's design med åtte SPU'er er ekstremt effektive på parallellisert vektoroperasjoner. At en DSP kan gjøre spesialiserte oppgaver mye raskere enn en GP prosessor er ingen nyhet. En SPU kan sammenlignes med et skjermkorts pipelines hvor dagens GPU'er har opp mot 24 slike. Tilsammens kan disse gjøre spesialiserte oppgaver hundrevis av ganger raskere enn f.eks AMD eller Intels toppmodeller, men på oppgaver som ikke passer til designet snur tallene seg. Selv om CELL teoretisk har enorm prosesseringskraft er det om jeg husker rett "single precision floatingpoint" opperasjoner den kan godt mens double precision er mye tregere og alle GP opperasjoner blir gjort av en enkel 970 kjerne... ganske lik den 360 har tre av. Så det jeg prøver å si er at selv om CELL kan hoste opp enormt med FLOPS kan det godt være at 360 med sine tre 970 kjerner vil passe bedre for ytelse i spill. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 så mikrosoft er bedre med sin X360? hva med den madden som skulle komme ut. alle så bildene før den skulle komme ut iog var den slik da den kom ut? NEEEEEEEEEEEEEEEEEIII men som de fleste har sett videoen av MGS, det var jo in-game det. så ikke det bra ut? hva med killzone? alle sier det er fikset på MEN MGS har jo bedre grafikk og det var IN-GAME og ja det du ttt skriver at x360 er enn spill maskin ja det er ps3 og. den har cell prossessoren som gjør spillinga bedre ikke noe legg på ps3 og at den tar kvelden sikkert som 360, som sony har sakt. det er ikke mye xbox 360 men heller xbox 1.5 5921519[/snapback] er vel ikke helt sikkert hvor bra Cell prosessoren er til spilling. det har Sony sagt selv. det er en prosessor som er kjempebra på media, f.eks hd-film. men når det kommer til grafikk og spill er det ikke sikkert den er så fantastisk, og ikke sikkert den er bedre enn 360 sin prosessor når det kommer til spilling. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 skjermoppløsning Hva snakker du om? 1080p er kuttet, og mye av det andre er også tilgjengelig hos Xbox360. Mye av det andre er også tilgjengelig hos PS2. Har ikke fått med meg at dem kuttet 1080p, ikke Sony sine hjemmesider heller. Men hvis du sier det, så stemmer det sikkert. Sånn rent teknisk sett, er det veldig stor forskjell på påståtte høyere specsene. Jeg ser ikke en ting 360 ligger ann til å klare som ikke PS3 kommer til å kunne gjøre, kan du si det samme? Det er minimal forskjell mellom Xbox360 og PS3 sine specs. Kort sagt: PS3 kan potensielt få litt bedre grafikk, og Xbox360 kan gjøre flere matematiske beregninger enn PS3 (AI, Fysikk osv). Cell er et monster. På fysikken tar du skammelig feil. Mark Rein (Unreal) mener ihvertfall det, han har sagt rett ut at man får god fysikk på 360, men ikke så bra som på PS3. Også at Ageia brukte PS3 devkit, til å demonstrere hva deres nye fysikk-kort ville klare før de hadde prototypen av sitt eget fysikk-kort klar. Kan jo godt være fordi 360'en er bedre på fysikk, enn Ageia sitt fysikk-kort, men jeg tviler. Grunnen er at SPE'ene tar over halve arbeidet fra PPU'en, som bare kontrollerer arbeidet, ikke glem at SPE'en har egen tilgang til minnet, så i teorien kan de gjøre hva de vil, uavhengig av PPU'en. Xbox360 har også et trygt format. Blu-ray kan ikke kalles det samme. De går med livet som innsats inn for å lansere dette formatet, som de kanskje ikke en gang greier. Sony hadde mange selskap i ryggen når det gjaldt UMD, men det ble en flop. Så ikke vær for trygg på at de skal greie det med Blu-ray heller. 5920411[/snapback] Sony budsjetterte pluss-intekt på UMD, så å kalle det en flopp bare fordi det ikke utkonkurerte DVD-formatet blir feil. Uansett, dersom blu-ray platene begynner å eksplodere av en eller annen grunn, så er jeg rimelig sikker på at PS3'en vil tillate bruk av DVD, det trygge formatet. Selv om Sony sier at alle spillene skal komme på BD-rom tror jeg at det kommer spill i DVD-format til PS3 også, men ikke før PS3 har sørget for større masseproduksjon av BD-rom. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 De har ikke kuttet 1080p de har til og med sagt at de kan prosessere TO bilder i 1080p. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 skjermoppløsning Hva snakker du om? 1080p er kuttet, og mye av det andre er også tilgjengelig hos Xbox360. Mye av det andre er også tilgjengelig hos PS2. Har ikke fått med meg at dem kuttet 1080p, ikke Sony sine hjemmesider heller. Men hvis du sier det, så stemmer det sikkert. Sånn rent teknisk sett, er det veldig stor forskjell på påståtte høyere specsene. Jeg ser ikke en ting 360 ligger ann til å klare som ikke PS3 kommer til å kunne gjøre, kan du si det samme? Det er minimal forskjell mellom Xbox360 og PS3 sine specs. Kort sagt: PS3 kan potensielt få litt bedre grafikk, og Xbox360 kan gjøre flere matematiske beregninger enn PS3 (AI, Fysikk osv). Cell er et monster. På fysikken tar du skammelig feil. Mark Rein (Unreal) mener ihvertfall det, han har sagt rett ut at man får god fysikk på 360, men ikke så bra som på PS3. Også at Ageia brukte PS3 devkit, til å demonstrere hva deres nye fysikk-kort ville klare før de hadde prototypen av sitt eget fysikk-kort klar. Kan jo godt være fordi 360'en er bedre på fysikk, enn Ageia sitt fysikk-kort, men jeg tviler. Grunnen er at SPE'ene tar over halve arbeidet fra PPU'en, som bare kontrollerer arbeidet, ikke glem at SPE'en har egen tilgang til minnet, så i teorien kan de gjøre hva de vil, uavhengig av PPU'en. Xbox360 har også et trygt format. Blu-ray kan ikke kalles det samme. De går med livet som innsats inn for å lansere dette formatet, som de kanskje ikke en gang greier. Sony hadde mange selskap i ryggen når det gjaldt UMD, men det ble en flop. Så ikke vær for trygg på at de skal greie det med Blu-ray heller. 5920411[/snapback] Sony budsjetterte pluss-intekt på UMD, så å kalle det en flopp bare fordi det ikke utkonkurerte DVD-formatet blir feil. Uansett, dersom blu-ray platene begynner å eksplodere av en eller annen grunn, så er jeg rimelig sikker på at PS3'en vil tillate bruk av DVD, det trygge formatet. Selv om Sony sier at alle spillene skal komme på BD-rom tror jeg at det kommer spill i DVD-format til PS3 også, men ikke før PS3 har sørget for større masseproduksjon av BD-rom. 5922365[/snapback] SPE'ene har ikke egen Cache-tilgang, noe hver av kjernene til Xbox360 har. har mye å si når man skal hente informasjon fram og tilbake. ved medieavspilling har ikke dette noe å si, men i spill har det en del å si. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 så mikrosoft er bedre med sin X360? hva med den madden som skulle komme ut. alle så bildene før den skulle komme ut iog var den slik da den kom ut? NEEEEEEEEEEEEEEEEEIII men som de fleste har sett videoen av MGS, det var jo in-game det. så ikke det bra ut? hva med killzone? alle sier det er fikset på MEN MGS har jo bedre grafikk og det var IN-GAME og ja det du ttt skriver at x360 er enn spill maskin ja det er ps3 og. den har cell prossessoren som gjør spillinga bedre ikke noe legg på ps3 og at den tar kvelden sikkert som 360, som sony har sakt. det er ikke mye xbox 360 men heller xbox 1.5 5921519[/snapback] er vel ikke helt sikkert hvor bra Cell prosessoren er til spilling. det har Sony sagt selv. det er en prosessor som er kjempebra på media, f.eks hd-film. men når det kommer til grafikk og spill er det ikke sikkert den er så fantastisk, og ikke sikkert den er bedre enn 360 sin prosessor når det kommer til spilling. 5922281[/snapback] Cell er ett monster, som er laget med tanke på media, det blir veldig spennende å se hvordan utviklerene velger å ta den i bruk. Tror at grafikken i spillene bør holde mål. De 7 SPE'ene rendrer ca. 30% raskere enn Nvidia 7800 GT OC. Ifølge Keenan Crane, som har testet det. Ved konvertering av CG shader fra AOS til SOA form, ble SIMD utilization mye høyere, noe som igjen resulterte i at Cell gjorde det 5-6 ganger raskere enn Nvidia 7800 kortet. Naturligvis kommer RSX som er noenlunde det samme som ett 550 mhz klokket 7900 (uten GT, og GTX), til å gjøre mesteparten av GPU-jobben uansett, siden det tross alt er jobben dens. Men jeg er veldig spent på hva som kommer til å skje etter hvert som spillene begynner å låne fra Cell. PS2, er vell den mest utskjelte konsollen jeg vet om når det gjelder hype, og vi hørte akkuratt de samme uttalelsen dengang, den var vanskelig å programmere, dvd var alt for dyrt maskinen ville koste alt for mye, etc.: Ser man på gamle tech-demoer fra Sony til PS2, som f.eks disse: http://ps2movies.ign.com/media/news/video/...emos/psx2_2.mpg http://ps2movies.ign.com/media/news/video/...emos/psx2_1.mpg http://ps2movies.ign.com/media/news/video/...emos/psx2_3.mpg så synes ihvertfall jeg at dem har levert varene, med tanke på hva som stod i konsollen. Hadde vært moro å kunne reist tilbake i tid, med God of War, eller Shadow of the Collossus, så hadde ingen trodd på at det var ett ekte spill. UMULIG, alt det der er en animasjon, tror jeg alle hadde dem skreket dengang, tror det er dette dilly man prøver å ville frem til, på sin egen måte. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 SPE'ene har ikke egen Cache-tilgang, noe hver av kjernene til Xbox360 har. har mye å si når man skal hente informasjon fram og tilbake. ved medieavspilling har ikke dette noe å si, men i spill har det en del å si. 5922503[/snapback] Her addresserer arstechnica dette problemet.. The main differences between an individual SPE and an early RISC machine are twofold. First, and most obvious, is the fact that the Cell SPE is geared for single-precision SIMD computation. Most of its arithmetic instructions operate on 128-bit vectors of four 32-bit elements. So the execution core is packed with vector ALUs, instead of the traditional fixed-point ALUs. The second difference, and this is perhaps the most important, is that the L1 cache has been replaced by 256K of locally addressable memory. The SPE's ISA, which is not VMX/Altivec-derivative (more on this below), includes instructions for using the DMA controller to move data between main memory and local storage. The end result is that each SPE is like a very small vector computer, with its own "CPU" and RAM. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 har nok tatt av litt for mye jeg ja hehe lol. men ble litt små irritert når folk mener cell prosessoren bare er en prosessor. det er den kraftigste prosessoren som er ute. altså selv går jeg egentlig etter spill. men når folk som sier det dit og dat så blir det litt irriterendes. men nå vil jeg bare vente til ps3 kommer ut for uansett hvor mye man diskuterer så blir det bare feil for ingen har testa maskina enda så blir jo å vente til E3 som er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Ja no spørs det jo kor mange som får teste en PS3 da Dilly Man; Vær så snill og bruk stor bokstav! Det blir så slitsomt å lese innleggene dine Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) De 7 SPE'ene rendrer ca. 30% raskere enn Nvidia 7800 GT OC.Ifølge Keenan Crane, som har testet det. Ved konvertering av CG shader fra AOS til SOA form, ble SIMD utilization mye høyere, noe som igjen resulterte i at Cell gjorde det 5-6 ganger raskere enn Nvidia 7800 kortet. Dette var vel i forbindelse med en type algorytme og ikke rendering generelt. Jeg lurer dog på om det er den svake dynamic branching ytelsen til RSX som gjør at Cell kommer så mye bedre ut på dette, jeg skulle likt å vist hvordan det hadde målt seg opp med Xenos. Endret 15. april 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) har nok tatt av litt for mye jeg ja hehe lol. men ble litt små irritert når folk mener cell prosessoren bare er en prosessor. det er den kraftigste prosessoren som er ute. Som noen allerede har prøvd å forklare deg så kommer det ann på bruksområde. Endret 15. april 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Sony budsjetterte pluss-intekt på UMD, så å kalle det en flopp bare fordi det ikke utkonkurerte DVD-formatet blir feil. 5922365[/snapback] Hvem bryr seg om Sony tjener penger eller ikke på denne tiden? Selvfølgelig er det en flopp om sony ikke får en sikker inntektskilde i framtiden! Hvor mye penger tror du er lagt i forskning for å få til dette formatet. Så selv om hver enkelt plate går med pluss, betyr ikke det at hovedprosjektet generelt går i overskudd. Enkelte tror at det er dritenkelt å lage et nytt format. Merkelig dette. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Poenget er uansett at det er fremdeles er støtte for det... Sitter du med en UMD-film du har kjøpt på http://www.tma.co.jp/ kan du jo fint spille den på to skjermer på engang om du vil.. Filsystemet på UMD er cracket, DVD er ett like bra og billigere alternativ, for ett større marked. Men det er jo ett lagringsmedium. Mini-DVD er en flopp, konkurenten UMD vil jeg ikke kalle en flopp, nettopp fordi at det fremdeles finnes støtte for det. Dersom du allerede har noe UMD-produkter så blir ikke det verdiløst når du kjøper ny konsoll. :-/ Skjønner ikke hvordan dere klarer å fremstille dette som negativt for oss forbrukere. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Mini-DVD er en flopp, konkurenten UMD vil jeg ikke kalle en flopp, nettopp fordi at det fremdeles finnes støtte for det. 5923050[/snapback] UMD er en flopp. Mange UMD-filmer har blitt trukket tilbake p.g.a markedet ikke var lystne på det. Hvordan blir bilde når man ser UMD på storskjerm?? Ikke bra tenker jeg.. Uansett, hvem vil kjøpe UMD når de kan kjøpe DVD? Som er så mye bedre, og appelerer til MANGE flere?? Og til slutt: Kan folk SKITE i å diskutere hardwaren i konsollene?? Det er SPILLENE som betyr noe.. I går satt jeg å spilte Ocarina of Time (forrige årtusenets betse spill) på min 10 år gamle Nintendo 64, som var den kraftigste konsollen da den kom. Men spilla var til og med hakket bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå