Gå til innhold

PS3 sitt OS kjører tungt

SteveVice

Anbefalte innlegg

Slutt å krangle, kjøp alle konsollene :p

5918582[/snapback]

Det er nok de jeg ender opp med denne gangen og.

Dr Peedee

5918764[/snapback]

jess man må gå etter spillet ikke etter de som lager det;);) jeg skal i hvertfall ha Ps3, har x360 og så skal jeg ha nintendo sin nye konsoll. kan jo bli bra den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på tide å få opp øyene nå, har sett på et klipp der det vises hvordan cell prosessoren kan brukes innen for medisin osv osv

Eg såg ein film der det var ein mann som kunne fly, det betyr ikkje at dette faktisk er tilfelle av den grunn. PR-snakk bør du ta med ein klype salt.

Lenke til kommentar
jeg sier bare en ting. PS3 kommer til å blåse rævhåra deres langt øst. bare vent å se den kommer til å bli konge bra men i mellom tiden så blir det socom 3 og oblivion

5918802[/snapback]

For de som ikke allerede har barbert seg nedentil kan jeg anbefale sterk teip slik at rævhåra ikke lugger sånn når PS3 lanseres! :D

Forøvrig dagens kommentar, Dilly! (ikke ironisk ment heller).

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat kalle det flambait. Han tok opp et aktuelt problem, som han ikke akkurat blåste opp unødig. Problemet er vel at en del fans ikke liker å høre noe som helst negativt om sin konsoll og klarer heller ikke diskutere på en respektabel måte.

Syns det er interessant å høre flere sider av saken. Sony har en stygg tendens til å spre informasjon som de ikke kan holde.

5918669[/snapback]

Vell, for meg sluttet dette å være en seriøs diskusjon, og bli flamebait da Crocketmann hevdet hardnakket at det bare var OS'et som krevde såpass systemkraft, og ikke funksjonene. Selv om han nettopp hadde vert inne å bli oppdatert på tallene, og sannsynligvis også lest This include but are not limited to, masse funksjoner, etterfulgt av de oppdaterte tallene.

Forøvrig har artikkelen blitt forandret for fjerde gang nå, nå er det slik at spillprogrammører kan ta i bruk den siste SPE'en,

De kan fint bruke dem, men dersom spillerene starter videochat eller voicechat, må spillet slippe igjennom den trafikken først på den ene SPE'en.

Lenke til kommentar

Joda,men eg tviler på at flertallet kommer til å bruke sin PS3 til medisinsk bruk. De vil spille,se på film og herje online. Og kom med link til den filmen :)

Skjønner ikkje samtlige folk her at på dette stadiet veit man ikkje ka CELL greier ved praktiske tilstander,som in-game gameplay etc. Firdo Sony viser oss skademodeller på en bil i ein ørken, en hære med soldater linet opp til evigheten osv. Men la os sno se gameplay,og virkelig se åssen utviklerene velger å bruke den utenomjordiske CELL.

Lenke til kommentar
på tide å få opp øyene nå, har sett på et klipp der det vises hvordan cell prosessoren kan brukes innen for medisin osv osv

Eg såg ein film der det var ein mann som kunne fly, det betyr ikkje at dette faktisk er tilfelle av den grunn. PR-snakk bør du ta med ein klype salt.

5918864[/snapback]

lol ass tror ikke det. hva har de som jobber på sykehuset å vinne hvis de bare sier noe på tull? det er litt latterlig syns du sikkert selv. fikk se demostrasjon og alt jeg sier bare en ting dere er sjalu på PS3 :!: :!:

Lenke til kommentar

5918864[/snapback]

lol ass tror ikke det. hva har de som jobber på sykehuset å vinne hvis de bare sier noe på tull? det er litt latterlig syns du sikkert selv. fikk se demostrasjon og alt jeg sier bare en ting dere er sjalu på PS3 :!: :!:

5919024[/snapback]

Det e det som er problemet, SONY har jo enda ikkje vist oss noen spill?KA er vi skalu på? For eg skal spille på in PS3 eg,så får sjukehuset dra nytte av sin Cell CPU på sin måte, slik den er designet for. Eg har enda til gode å se disse mindblowing r0xx0r spilla som Sony til stadghet maser om. På E3 håper eg virkelig eg får se noe stort :)

Lenke til kommentar
Hvis dere leste tittelen på tråden her, så skjønner alle at dette er ren flamebait, så da må dilly man må få lov til å bite på om han vil. :)

5918516[/snapback]

Bare for de som tolker det sånn ("fanboys", som deg), hvordan ellers skulle det blitt skrevet? Hadde jeg skrevet "PS3 sitt OS hadde jeg fått klage fordi det var en for lite beskrivende trådtittel, jeg prøvde bare å gi et inntrykk av hva tråden handla om, det er virkelig i retningslinjene.

Jeg skriver i det minste ikke innlegg basert på ting jeg henter utav lufta eller ikke kan linke til, noe Dilly Man lever av. Det tråden handler om er at Sony sin PS3, ble egentlig sagt å være kraftigere enn Xbox360, men så er fanboys og vanlige folk sitt syn på kraftigere to forskjellige ting da, som vi ser fra Dilly Man sine poster så skal visst PS3 blåse hode og anus av oss når den kommer. Det håper jeg sannelig ikke for det ville nå bråka noe intenst når den skulle prøve seg på det, kroppsdeler ramler da ikke så lett av vel, og så ser vi hva utviklere og spillsider sier, og det er at den tekniske forskjellen er minimal. Men det den artikkelen jeg linket til ville tilsi, var jo at en god del (artikkelen har moderert seg, men det er alikevel alt for mye) av systemkraften og RAM til maskinen går med på å kjøre OS, og med tall som det står i den artikkelen der, så var ikke PS3 SÅ mye kraftigere i utgangspunktet, så den mister jo en god del av potensialet sitt.

Og at Xbox360 er mer gjennomtenkt enn PS3 er på grunn av at Xbox360 sitt OS bruker bare 4%, mens PS3 sitt OS bruker minst 3 ganger så mye for å kjøre akkurat det samme. Det er litt drøy sløsing med ressursene, og tyder på at det kanskje ikke er en like gjennomtenkt arkitektur bak PS3'en som det er i 360'en, siden MS har fått sitt OS til å kjøre på bare 4%.

Lenke til kommentar
Men la os sno se gameplay,og virkelig se åssen utviklerene velger å bruke den utenomjordiske CELL.

5919011[/snapback]

Skyene i den flyvideoen (warhawk på GDC) blei vistnokk raytracet av cell'en med noe som de kalte oguluber technology eller noe, mens resten blei rendret realtime av RSX.

Jeg satte kaffe'en i halsen når han nevnte det i presentasjonen, men jeg skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det slik.

Raytracing pleier å ta mye lenger tid enn vanlig rendring med 3D Studio f.eks, der 3D Studio lager en lystråle som treffer ett punkt, i en enkel scanline, og etter da er den borte, så kan de i raytracing reflektere og sprette millioner av ganger frem og tilbake inne i den virtuelle verden og forsvinner ikke før det treffer linsen (ditt virtuelle kamera).

Du kan fint bruke en dag på å raytrace ett stillbilde.. Så sakte er det.

Og så blir det skikkelig shiny og flott.

Skjønner egentlig ikke hvorfor de skulle finne på å benytte dette i ett spill siden raytracing krever så mye hvis jeg husker rett fra gamle dager, da dette ble brukt, men har en liten mistanke om at de har gjort det bare for å skryte.

Kanskje skyene kommer til å forandre seg.. :D

Lenke til kommentar
[Og at Xbox360 er mer gjennomtenkt enn PS3 er på grunn av at Xbox360 sitt OS bruker bare 4%, mens PS3 sitt OS bruker minst 3 ganger så mye for å kjøre akkurat det samme. Det er litt drøy sløsing med ressursene, og tyder på at det kanskje ikke er en like gjennomtenkt arkitektur bak PS3'en som det er i 360'en, siden MS har fått sitt OS til å kjøre på bare 4%.

5919196[/snapback]

sløsing med ressursene.

360 har mere gjennomtenkt arkitektur pga. av 5,5% lavere OS forbruk..... :no:

Men HDMI x2, AV Multi-out, Optisk Digi out, bluetooth, Blueray, DVD, CD, Super Audio CD (som er blitt veldig viktig for meg etter å ha hørt det), Harddisk, skjermoppløsning, Ethernet x1 inn, 2 ut, PSP Wi-Fi etc, 6 USB, og absolutt alle tenkelige medielagringsformat, er selvfølgelig bare tull, og vitner bare om idiotiske fanboy-kunder. som ikke klarer å bestemme seg, ikke gjennomtenkt i det hele tatt.

Du kan vri og vende så mye du vil på det, MS kan være så fantastisk de bare vil, men PS3 er veldig gjennomtenkt, minst tre år lenger gjennomtenkt enn 360.

Dette er vel bare enda et tegn på at PS3'en ikke er en like gjennomtenkt maskin som det Xbox360'en er, og derfor, selv med sine påståtte høyere specs, vil kanskje til og med bli en svakere konsoll teknisk sett.

5912024[/snapback]

Sånn rent teknisk sett, er det veldig stor forskjell på påståtte høyere specsene.

Jeg ser ikke en ting 360 ligger ann til å klare som ikke PS3 kommer til å kunne gjøre, kan du si det samme?

Lenke til kommentar
skjermoppløsning

Hva snakker du om? 1080p er kuttet, og mye av det andre er også tilgjengelig hos Xbox360.

Sånn rent teknisk sett, er det veldig stor forskjell på påståtte høyere specsene.

Jeg ser ikke en ting 360 ligger ann til å klare som ikke PS3 kommer til å kunne gjøre, kan du si det samme?

Det er minimal forskjell mellom Xbox360 og PS3 sine specs.

Kort sagt: PS3 kan potensielt få litt bedre grafikk, og Xbox360 kan gjøre flere matematiske beregninger enn PS3 (AI, Fysikk osv).

Xbox360 har også et trygt format. Blu-ray kan ikke kalles det samme. De går med livet som innsats inn for å lansere dette formatet, som de kanskje ikke en gang greier. Sony hadde mange selskap i ryggen når det gjaldt UMD, men det ble en flop. Så ikke vær for trygg på at de skal greie det med Blu-ray heller.

Lenke til kommentar
jeg sier bare en ting. PS3 kommer til å blåse rævhåra deres langt øst. bare vent å se den kommer til å bli konge bra men i mellom tiden så blir det socom 3 og oblivion

5918802[/snapback]

For de som ikke allerede har barbert seg nedentil kan jeg anbefale sterk teip slik at rævhåra ikke lugger sånn når PS3 lanseres! :D

Forøvrig dagens kommentar, Dilly! (ikke ironisk ment heller).

Dr Peedee

5918867[/snapback]

hehe ja er nok lurt det. tenkte å barbere jeg da men er usikker jeg da kan hende det kiler litt hahaha

Lenke til kommentar
Og at Xbox360 er mer gjennomtenkt enn PS3 er på grunn av at Xbox360 sitt OS bruker bare 4%, mens PS3 sitt OS bruker minst 3 ganger så mye for å kjøre akkurat det samme.

Igjen, reservert != bruk.

5919978[/snapback]

hmm det er resvervet det betyr ikke at den vil bruke så mye det er RESERVERT.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Og at Xbox360 er mer gjennomtenkt enn PS3 er på grunn av at Xbox360 sitt OS bruker bare 4%, mens PS3 sitt OS bruker minst 3 ganger så mye for å kjøre akkurat det samme.

Igjen, reservert != bruk.

5919978[/snapback]

folk må få med seg ting da. det er reservert som det sies i den quoten. RESERVERT.

5920426[/snapback]

Det betyr fremdeles at det er en mindre SPE de kan bruke til spillene sine. Sier ikke at det kommer til å treige ned spillene, men det kutter av potensialet, de kan nå.

Og så forandrer du hva du sier og da må jeg svare på at det som står i artikkelen er hva den vil konstant bruke på å kjøre OS i bakgrunnen, så det vil si, jo det den vil bruke så mye.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...