SteveVice Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) PS3Portal melder at PS3 bruker hele 14% av den ledige systemkraften og 18,75% av ram'en for å kjøre sitt OS i bakgrunnen mens det kjører spill. Mot Xbox360 sitt OS som bare bruker 4%. EDIT:Linka visst til side 2 i artikkelen, her er fra begynnelsen: http://www.ps3portal.com/ps3/article/352/1 Dette er vel bare enda et tegn på at PS3'en ikke er en like gjennomtenkt maskin som det Xbox360'en er, og derfor, selv med sine påståtte høyere specs, vil kanskje til og med bli en svakere konsoll teknisk sett. Det er synd når Sony pusher hardware specs så kraftig som de gjør i sin markedsføring, og ikke spillene. For da kunne de i det minste gått tilbake til å sagt at "men det er spillene det handler om". Noe Microsoft og Nintendo har sagt hele veien. Endret 13. april 2006 av Crockett Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 De sier det hovedsakelig på grunn av at de vet de ikke kan selge på maskinvare. Markedsføringstategiene til selskapene Microsoft. Vi vil selge for vi er først og Next gen starter NÅ Nintendo: Vi er annerledes og satser på spillbarhet og inovasjon fremfor grafikk Sony: Vi har utviklet et råskinn av en maskin. Den vil være dyr men også best. Tror nok PS3en kommer til å gjøre det bra. Tror ivertfall ikke at den blir værre en 360. Det er jeg ganske sikker på. Nå er ikke internett den sikreste kilden heller. (leste ikke artikkelen og så ikke hvor den kom ifra) Det er like mye rykter om dette som det er om alt annet. Blir vel snart en konsoll konspirasjon også. Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 PS3Portal melder at PS3 bruker hele 23% av den ledige systemkraften for å kjøre sitt OS i bakgrunnen mens det kjører spill. Mot Xbox360 sitt OS som bare bruker 4%. EDIT:Linka visst til side 2 i artikkelen, her er fra begynnelsen: http://www.ps3portal.com/ps3/article/352/1 Dette er vel bare enda et tegn på at PS3'en ikke er en like gjennomtenkt maskin som det Xbox360'en er, og derfor, selv med sine påståtte høyere specs, vil kanskje til og med bli en svakere konsoll teknisk sett. Det er synd når Sony pusher hardware specs så kraftig som de gjør i sin markedsføring, og ikke spillene. For da kunne de i det minste gått tilbake til å sagt at "men det er spillene det handler om". Noe Microsoft og Nintendo har sagt hele veien. 5912024[/snapback] Det siste jeg leste nå var at ps3 kanskje ikke blir spillbar på E3. http://www.gamereactor.no/nyheter/?id=103352 Synes dette virkelig ser mørkt ut for Sony. Jeg begynner til og med å lure på nå om de klarer å få konsollen sin ut i tide. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Nå er ikke internett den sikreste kilden heller. (leste ikke artikkelen og så ikke hvor den kom ifra) Det er like mye rykter om dette som det er om alt annet. Blir vel snart en konsoll konspirasjon også. 5912122[/snapback] Nå var det en PS3 fanside som skriver dette, jeg hadde ikke lagt det ut dersom det var skrevet av en 360 fanside. Så det tyder jo på at det er skepsis selv hos PS3fansene. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Det var en veldig høy prosentandel. Ikke mange positive nyheter angående Sony de siste månedene. Men de må da kunne klare å få redusert dette, har aldri sett på Linux som en platform som er tungkjørt når man kjører spillene. Kanskje er ikke Cell rett type prosessor til å kjøre den type oppgaver. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hmm, all PR er god PR..var den en gang noen som sa :!: Men det faktusm at det kom fra en PS3 side er vel grunn til å tenke litt. Lker heller ikkje tanken på at muligheten til å prøvePS3 på E3 blir begrenset. Dersom det viser seg å vere sant, må ihvertfall Sony lempe ut bilder og film fra konsollen/spillene i stor grad :!: Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Dette ser heller mørkt ut for Sony synes jeg, etter min mening burde de gått for Nintendo sin taktikk, altså å ikke gi ut all mulig info om konsollen deres, for å så bare gi oss utsettelser og skuffelser. Eller er dette taktikken dems? Tenk dere; Bigbarabom, PS3 blir lansert om en uke, etter offisielle pressemeldinger fra Sony, og PS3 blir gitt ut med 15 lanseringsspill, samt "Sony Live" som har alle demoer og alt klart til kundene. Som plaster på såret til alle fanboys, får vi en stor demo av det nye UT-spillet, med 4 forskjellige multiplayerbaner, og vi får teste ut 40% av det totale arsenalet spillet tilbyr. Eller er det bare nikotinen som tar overhånd av hjernen min? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kan kanskje stemme dersom disse DVR-ryktene stemmer. Jeg regner med at opptak av en TV-kanal, mens du spiller vil kreve litt. Kan ikke tenke meg noen annen grunn til at såpass systemresurser skal være reservert. men så er det disse anonyme kildene da.. :-/ Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Glem det, jeg som så feil. Endret 13. april 2006 av Kannath Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sony bør gjere det stort på E3 om dei skal klare å overbevise meg om at PS3 er noko å bruke penger på. men så er det disse anonyme kildene da.. :-/ 5913087[/snapback] Hadde dei stått fram med fullt namn, hadde dei vore arbeidsledige no. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det var en veldig høy prosentandel. Ikke mange positive nyheter angående Sony de siste månedene. Men de må da kunne klare å få redusert dette, har aldri sett på Linux som en platform som er tungkjørt når man kjører spillene. Kanskje er ikke Cell rett type prosessor til å kjøre den type oppgaver. 5912313[/snapback] Linux er veldig skalerbart, så tror ikke det blir noe problem om sony har gjort hjemmeleksa si. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Kan kanskje stemme dersom disse DVR-ryktene stemmer. Jeg regner med at opptak av en TV-kanal, mens du spiller vil kreve litt. Kan ikke tenke meg noen annen grunn til at såpass systemresurser skal være reservert. men så er det disse anonyme kildene da.. :-/ 5913087[/snapback] Det er ikke snakk om opptak i bakgrunnen. Det er helt enkelt bare snakk om at 1 av de 7 SPE'ene vil konstant være reservert for å kjøre OS i bakgrunnen, ikke reservert til opptak av TV. Ser artikkelen er oppdatert nå og han har kommet frem til 14% av systemkraften og 18,75% av den totale rammen vil gå til dette. Og han som sist gikk ut med navn og snakket om PS3 fikk sparken fra Sony (mannen som skrev artikkelen om Xbox360 vs PS3(hvor han så på Xbox360 som den bedre maskinen)). Han var nylig på Major Nelson sin podcast. Han sin var sann og det var mange som tvilte på at han egentlig var en Sony ansatt. Så at de ikke går ut med navn har ikke så mye å si, for da hadde de som sagt tidligere, fått sparken. Endret 13. april 2006 av Crockett Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Håper PS3 uansett leverer som bare f... Bare slik kan en sunn konkurranse opprettholdes. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Man skal ikke tro på alt man leser. Fint ordtak som mange her bør ta seg til. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Man skal ikke tro på alt man leser. Fint ordtak som mange her bør ta seg til. 5915337[/snapback] Sony har jo lagt grunnlag for et lignende ett de siste årene; Man skal ikkje tro på noe som kommer fra oss. Men fra spøk til allvor, uansett om dette er sannt så er det vel ikkje noens tor grunn til å tvila maksimalt på maskina. Den kommer til å sparke rompe,men rompa vil derimot koste Endret 13. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Enig der Mala, jeg tror virkelig PS3 kommer til å kjøre styggbra grafikk. Men dette kommer til å koste, også tar det vel utrolig lang tid til man får brukt konsollen optimalt, derfor er det fint vi kan kose oss med Revolution til den dagen kommer. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Enig der Mala, jeg tror virkelig PS3 kommer til å kjøre styggbra grafikk. Men dette kommer til å koste, også tar det vel utrolig lang tid til man får brukt konsollen optimalt, derfor er det fint vi kan kose oss med Revolution til den dagen kommer. 5915392[/snapback] Tja, når maskinen i utgangspunktet var knapt en liten smule kraftigere enn Xbox360 i utgangspunktet, og dette med et så tungtdrevet OS, så tviler jeg på at vi kommer til å se bedre grafikk på PS3 enn på 360. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Så det at PS3 reserverer en av sine 7 SPU'er til OS betyr at OS'et er tungdrevet? Jeg ser ikke helt logikken der. Forskjellen på 6 eller 7 ledige SPU'er har nok nesten ingen ting å si da det nok blir ekstremt få tilfeller hvor lasten kan deles opp i så mange tråder. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Så det at PS3 reserverer en av sine 7 SPU'er til OS betyr at OS'et er tungdrevet? Jeg ser ikke helt logikken der. Forskjellen på 6 eller 7 ledige SPU'er har nok nesten ingen ting å si da det nok blir ekstremt få tilfeller hvor lasten kan deles opp i så mange tråder. 5915922[/snapback] Du leste visst ikke artikkelen du.OS'en bruker 14% av maskinkraften og 18,75% av rammen til PS3. Da har det endel å si. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kan kanskje stemme dersom disse DVR-ryktene stemmer. Jeg regner med at opptak av en TV-kanal, mens du spiller vil kreve litt. Kan ikke tenke meg noen annen grunn til at såpass systemresurser skal være reservert. men så er det disse anonyme kildene da.. :-/ 5913087[/snapback] Det er ikke snakk om opptak i bakgrunnen. Det er helt enkelt bare snakk om at 1 av de 7 SPE'ene vil konstant være reservert for å kjøre OS i bakgrunnen, ikke reservert til opptak av TV. Ser artikkelen er oppdatert nå og han har kommet frem til 14% av systemkraften og 18,75% av den totale rammen vil gå til dette. 5914950[/snapback] Jeg tror ikke helt du forsto hva jeg prøvde å si.. Dersom en hel SPE er reservert bort fra spill-delen, så skal jeg vedde 1000 kroner med deg, at dette blir gjort med tanke på funksjoner som vil kreve store mengder maskinkraft, og ikke bare med tanke på ett enkelt linux-OS som skal styre PS3 sin låste hardware. Dette er ikke en ny aktør som skal inn på markedet, med en halvferdig maskin, dette er ett av de største hardware-selskapene i verden som skal levere ett forsøk på å kapre stuen din, og de bruker linux i veldig mange apperater effektivt. Eneste grunnen jeg kan se for at såpass mye maskinkraft skal være reservert bort fra spill, er hvis jeg skal spille Gran Turisimo Vision, samtidig som jeg tar opp en TV-kanal på harddisken uten at det går utover spillet, i tillegg til at OS'et, og de funksjonene nevnt i artikkelen, som forøvrig ikke er i nærheten til å trenge den maskinkraften som blir referert til i artikkelen. Hvis det blir DVR på denne maskinen derimot, så trenger det straks mere maskinkraft. Men det vil bety veldig mye for markedsandelen, i USA spesielt. Men de vil utkonkurere sitt eget Tivo-produkt som har litt suksess der borte, noe som gjør at jeg ikke vet om de kommer til å ta det med, men teknologien har dem hatt siden PSX. Selv da syntes jeg at det hørtes ut til å trenge vel mye maskinkraft. Forstå meg rett, jeg sier ikke at disse anonyme kildene lyver. Jeg sier bare at det ikke høres logisk ut at så lite funksjoner som det som ble nevnt, plutselig skal kreve så mye maskinkraft. Og jeg velger å ikke tro på det før, jeg får vite at disse anonyme kildene vet hva dem snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå