CandyKing Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har lest litt rundt i forumet og sett at det mulighetene (og fallgruvene) er mange. Mitt problem er at jeg ikke får begynt... mitt hovedkort, et ASUS A7S333 har 4 switcher på hoved kortet det gir en masse muligheter men hva betyr det? det gir meg mulighet med enten : 100 eller 133 mhz cpu og 100, 133 og 166 mhz DRAM Koved kortet har 333fsb (tror jeg) og CPU'en min har 266FSB, hvilke begrensninger/muligheter gir det? Minnet mitt er også for 266FSB HovedKort, hvilke begrensninger/muligheter gir det? Og til slutt for å gjøre min forvirring komplett så har bios en CPU/Memory ratio... valgene er: auto(default) 1:1, 4:3, og 4:5 er dette det samme som switchene på kortet? Bios rapporter at CPU/PCI freq er 133/33 (hvor kommer det tallet fra?) og at CPU Freq Multiplier er 12.0x (1600 mhz) Beklager så mange spørsmål på engang, men jeg føler de hører sammen... i esens... hva kan jeg pelle på, hva kan jeg ikke? mvh Lenke til kommentar
555 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Først skal jeg si at du må stille alt dette i bios ikke med jumpere (alt for mye arbeid) 100 eller 133 mhz cpu * 133 100, 133 og 166 mhz DRAM * ikke rør (133) Koved kortet har 333fsb (tror jeg) og CPU'en min har 266FSB, hvilke begrensninger/muligheter gir det? * hovedkortet har 266 (133) FSB og greier ikke stort over 300 (150) Minnet mitt er også for 266FSB HovedKort, hvilke begrensninger/muligheter gir det? * kan begrense overklokkingen Og til slutt for å gjøre min forvirring komplett så har bios en CPU/Memory ratio... valgene er: auto(default) 1:1, 4:3, og 4:5 * den burde være på 1:1 det gir best ytelse og stabilitet. 1:1 betyr at ramen går på samme hastighet som FSB Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 hmm, kan ikke se at jeg kan stille cpu og dram i bios? switchene på hk er satt(default) til 100/100, det er vel ikke så bra... hvor kan jeg se den faktiske fsb ytelsen? (dvs målt) så jeg kan se hva overklokkinga gjør... jeg kan heller ikke se at jeg har så mange muligheter i forhold til hastiheter... noen som vet om en veldig bra tutorial? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå