harrir Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) halla, jeg har er problem med filarkiv scriptet som er å finne på mortz.tjokk.net. når jeg skal åpne sida så får jeg denne beskjeden: Permission denied. har funnet ut at det er denne første dele av koden som gjør det: $error = $_GET['error']; $file = $_GET['file']; $dir = $_GET['dir']; $id = $_POST['id']; $comment = $_POST['comment']; $phpSelf = explode("?", $URLToThisPage); if (!strstr($_SERVER['PHP_SELF'], $phpSelf[0])) die("Permission denied."); if (ereg("^[^?]+$", $URLToThisPage)) $URLToThisPage = $URLToThisPage . "?"; Men jeg vet ikke hva som er galt. Endret 12. april 2006 av harrir Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Om jeg ikke tar feil så er det fordi den koden blokkerer at du åpner filen direkte, det er meningen at den skal inkluderes fra en annen fil. Hvis du allikevel vil åpne den direkte er det bare å fjerne linjene: $phpSelf = explode("?", $URLToThisPage); if (!strstr($_SERVER['PHP_SELF'], $phpSelf[0])) die("Permission denied."); edit: Men er kanskje sikkerhetsmessige grunner til at det er sånn, vil du løse det på best mulig måte kan det være nok å endre konfigurasjonen øverst i scriptet, der du legger inn hva som er url'en til siden (navnet på filen). Endret 12. april 2006 av anners Lenke til kommentar
harrir Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Jeg inkluderer den fra en annen fil nå. det funker. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå