Anew Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) I forhold til (veldig enkel) lyssetting i dybden må jo StoFen Omnibounce nevnes. Når denne brukes innendørs gir den overraskende godt lys også bakover i rommet. Ulempen er en litt "melkete" følelse i lyset (litt vanskelig å beskrive), men totalt sett syns jeg det fungerer bra i de spontane "barn i lek" situasjonene, hvor man i liten grad har tid til å tenke på lyssetting. Endret 25. april 2006 av Anew Lenke til kommentar
Helolle Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei. Jeg har Nikon D50 og Sigma 28mm f1.8 som normalobjektiv. Dette objektivet koster rundt 2500 her i landet og er utrolig deilig. Det er stort men personlig synes jeg bare det er en fordel når man skal bruke det håndholdt. Jeg har også Sigma 18-50 f2.8 som normalzoom men den bruker jeg svært lite etter at jeg fikk meg 28mm:en. f2.8 er det raskeste du får på en zoom og det er helt enkelt ikke raskt nok til innendørs fotografering. Hernest blir det Sigma 20mm f1.8 på meg, nettop til innendørs blitzfri fotografering. Da tror jeg nok at zoomen blir solgt, med mindre jeg får overbevist kona om å overta D50 sånn at jeg kan kjøpe D200 Rådet er altså: Kjøp Sigma 20mm f1.8 til innendørs bruk og 28mm f1.8 som normalobjektiv. Eventuelt Sigma 30mm f1.4, men den kan du ikke ta med deg til 5D eller 1Ds den dagen du finner ut at du vil ha det. Lykke til uansett hva du velger. Mvh Helge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå