uranus Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei! Jeg sitter på en bærbar PC med innebygget WAN og jeg mister hele tiden forbindelsen til internett, men pcen oppe som er koblet til routeren med kabel mister aldri forbindelsen. I følge den lille bobla her, har jeg perfekt forbindelse, men mister forbindelsen minst 5 ganger daglig, oftest på kvelden. Routeren er en Dlink sak, husker ikke navnet på den, men det er verre nå enn før. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Eventuellt noe innstillinger eller noe? Lenke til kommentar
smh Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Rekner med at det er innebygd WLAN du meiner. Dersom Dlinken har 108Mb kan du prøve å sette den til standard 54Mb. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Typisk feil når flere kjører på samme kanal! Prøv å sette opp den trådløse routeren din til en annen kanal... Kent Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Hvem kjører samme kanal, alle pcene? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Problemet oppstår når det er flere trådløse nettverk i nærheten som forstyrrer hverandre. Skift kanal på routeren, så skal du se at det ordner seg? Kent Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Må jeg ikke gjøre endringer på pcene her og da? PS: jeg tror ikke det er flere routere i nærheten, finner ingen når jeg søker. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det bør ikke bety noe at du ikke finner noen andre nettverk, hvis de har slått av SSID brodcast vil du ikke se de... Tror ikke du behøver å gjøre noe med klientene. Kent Lenke til kommentar
uranus Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Jeg har bytta kanal greia til auto select nå. Stod på kanal 6 før. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tror jeg ville satt den på en bestemt kanal, auto opplegget er ikke alltid like bra... Kent Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Noe så enkelt som en restart av routeren kan også hjelpe mye iblant. En annen ting som kan lage problemer er om det innebygde trådløse kortet setter opp nettverket samtidig som windows zero configuration gjør det (2 programmer til samme jobb). Turning off Wireless Zero Configuration Lenke til kommentar
dmasta Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 jeg har selv hatt akkurat samme problem. har en d-link router (DI-624+) og intel centrino platform på bærbar pc.. grunnen til at det datt ut for meg er at firmwaren som lå i routeren fra fabrikk ikke fungerer riktig sammen med centrino. gå inn på d-link sine sider og finn en oppdatering til routeren så ordner det seg nok;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå