cholas1 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei, Jeg har kjøpt en vapochill cpukjøler med vifte, men viftens strømforsyning har 4 ledere, mens det bare er tre på hovedkortet! Leste et sted at det bare er å plugge kontakten i hovedkortet, bare at man må sørge for at svart, gul og grønne leder er forbundet med hovedkortet. Er dette riktig? Er jo litt redd for å svi CPUen min... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 En kompis har 4 pins plugg på sin cpu vifte og det er ingen problem så lenge strøm ledningen og turtallsledninga er kobla til hk. husker ikke hva den 4 gjorde fornoe, men den er ikke viktig Lenke til kommentar
cholas1 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 En kompis har 4 pins plugg på sin cpu vifte og det er ingen problem så lenge strøm ledningen og turtallsledninga er kobla til hk. 5911647[/snapback] Hei, takk! Jeg leser følgende et annet sted (http://forum.vapochill.com/showthread.php?t=9984) Black wire : Ground (GND)Yellow wire : +12V Green wire : Tacho signal Blue wire : PWM control signal For those of you who only have a 3-pin connector you must connect it by using the BLACK, YELLOW and Green wires of the connector. Dette skulle tyde på at det er viktig å få med seg JORD, og ikke PWM (hva nå dette måtte være - kontrollerer hasitgheten??) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 En kompis har 4 pins plugg på sin cpu vifte og det er ingen problem så lenge strøm ledningen og turtallsledninga er kobla til hk. 5911647[/snapback] Hei, takk! Jeg leser følgende et annet sted (http://forum.vapochill.com/showthread.php?t=9984) Black wire : Ground (GND)Yellow wire : +12V Green wire : Tacho signal Blue wire : PWM control signal For those of you who only have a 3-pin connector you must connect it by using the BLACK, YELLOW and Green wires of the connector. Dette skulle tyde på at det er viktig å få med seg JORD, og ikke PWM (hva nå dette måtte være - kontrollerer hasitgheten??) 5911706[/snapback] for å få en krets må du ha +12v og jord.. så da får du de og den som måler hastigheten Lenke til kommentar
wilai Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 den gule måle hastigheten Lenke til kommentar
cholas1 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Da skjønner jeg TACH står for tachometer :!: fra thefreedictionary.com: tachometer - measuring instrument for indicating speed of rotation PWM står for pulse width modulation. Jeg har ennå ikke skjønt hva denne fjerde lederen er til... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Da skjønner jeg TACH står for tachometer :!: fra thefreedictionary.com: tachometer - measuring instrument for indicating speed of rotation PWM står for pulse width modulation. Jeg har ennå ikke skjønt hva denne fjerde lederen er til... 5911854[/snapback] Har vel ikke noe å si nor du ikke kan bruke den uansett :!: Lenke til kommentar
gxi Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Det fjerde lederen kan brukes til å styre en PWM-modulator i viften. Denne modulatoren gir viften pulser på 12V i x antall prosent av tiden (det er dette man kan styre via denne lederen). Dette er en alternativ måte å senke hastigheten på viften som bruker mindre effekt/strøm og fungerer på langt lavere hastigheter enn en vanlig spenningsregulator. Endret 21. april 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kobl den inn der den passer så går det nok til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå