svenil73 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei! Har bestilt meg ny AMD 64 bits cpu.. Er i tvil om hvilken versjon av XP jeg skal installere, Win 86 eller 64? Har hørt at det er mye problemer med Win 64.. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Du vil i noen tilfeller kunne dra nytte av programvare som støtter 64-bit. Jeg ville ha ventet på en fullt utviklet Windows 64-bits versjon, det vil si Vista som kommer om 9 måneder. PC'en din får gå gravid litt til. Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Du vil i noen tilfeller kunne dra nytte av programvare som støtter 64-bit. Jeg ville ha ventet på en fullt utviklet Windows 64-bits versjon, det vil si Vista som kommer om 9 måneder. PC'en din får gå gravid litt til. 5911523[/snapback] Hehe.. Men jeg vil ikke gå glipp av noe ytelse med Win 86? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Windows XP 64-bit vil gi bedre ytelse i noen tilfeller, men det kan også gi deg mer hodebry og problemer enn Windows XP 32-bit i tillegg til at relativt mange programmer ikke støtter dette oprativsystemet enda. Du får velge hva du synes er viktigst. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg har brukt 64 lenge, å må si meg fornøyd. Har installert alle de vanlige programmene jeg hadde fra 32 bit, dvs NOD32, Nero, diverse spyware-fjernere, og alle spillene jeg hadde, pluss nye. Er ikke store forskjellen som jeg har merket. Bare at jeg synes diverse spill får mer FPS i 64 bit, noe som kanskje kommer av hvor mye ressurser som er ledig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Windows XP 64bit har en nyere kernel og siden alle DLL-filene er 64bits så går selv 32bits program raskere enn i 32bits Windows XP. Det eneste problemet er at en del kompoenter har ikke kompatible drivere. Jeg ville gått for Windows XP 64bit. Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Windows XP 64bit har en nyere kernel og siden alle DLL-filene er 64bits så går selv 32bits program raskere enn i 32bits Windows XP. Det eneste problemet er at en del kompoenter har ikke kompatible drivere. Jeg ville gått for Windows XP 64bit. 5912332[/snapback] Eh.. Kernel?? Mulig å få en enkel forklaring på hva det er? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Direkte qoute fra wikipedia. En kjerne (eng kernel) er den innerste delen av et operativsystem. Kjernens oppgave er å starte systemet, håndtere ressurstildelingen, samt å kommunisere med maskinvaren. Vanligvis fungerer kjernen som et beskyttende bindeledd mellom maskinvaren og de programmene som kjøres på systemet. Programmene har i alminnelighet ikke direkte tilgang til maskinvaren, men må først gå via kjernen. Kjernen holder til og med programmene adskilte fra hverandre slik at et program som krasjer ikke nødvendighvis drar med seg andre programmer i fallet. For at programmer skal kunne samarbeide med hverandre sørger kjernen også for at disse kan kommunisere med hverandre, enten lokalt på en avskilt datamaskin, eller over et nettverk. Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Direkte qoute fra wikipedia. En kjerne (eng kernel) er den innerste delen av et operativsystem. Kjernens oppgave er å starte systemet, håndtere ressurstildelingen, samt å kommunisere med maskinvaren. Vanligvis fungerer kjernen som et beskyttende bindeledd mellom maskinvaren og de programmene som kjøres på systemet. Programmene har i alminnelighet ikke direkte tilgang til maskinvaren, men må først gå via kjernen. Kjernen holder til og med programmene adskilte fra hverandre slik at et program som krasjer ikke nødvendighvis drar med seg andre programmer i fallet. For at programmer skal kunne samarbeide med hverandre sørger kjernen også for at disse kan kommunisere med hverandre, enten lokalt på en avskilt datamaskin, eller over et nettverk. 5912795[/snapback] Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå