NozG Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 jeg hadde tatt med dataen fra morra mi til faren (litt bedre data) og tenkte det skulle gå helt fint å bruke internetten hans på dataen min, og det gjorde det jeg måtte bare plugge inn internett kabelen i dataen min og det gikk helt fint.. uheldigvis stoppet plutselig internettkoblingen og fungere etter 3-4 dager uten problemer. jeg ringte med en gang kundeservice for hjelp og jeg fikk all den hjelpen jeg kunne få og hun som hjalp meg skjønte ikke noe for det virket helt fint fra hennes sin side. etter å ha blitt guidet litt fra kundeservice, hadde jeg gått inn på lokal tilkoblingen og-høyreklikk-reparer. men det fungerte ikke det kom bare opp at det var misslykket- fornyingen av ipadressen og noe om dns . etter å skjekket flere ting som jeg fikk beskjed om, tok samtalen vår slutt siden hun skjønte ikke hva som var feil, fikk bare beskjed om å skjekke om internetten på den andre dataen fungerte. visst nok fungerte den noe som sier at internetten fungerer men at det må være noe feil på dataen. har prøvd restart, reinstallering av nettverkskort, flere ganger reparer på lokal tilkobling.. skjønner ikke hva som er feil. det skjedde helt plutselig internetten stoppet å fungere håper å få hjelp snarest mulig takk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei! Last ned Knoppix (Linux fra cd), siden den automatisk kobler opp til internett. Og om den ikke får koblet opp, så er det feil med linjen. God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
NozG Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hei! Last ned Knoppix (Linux fra cd), siden den automatisk kobler opp til internett. Og om den ikke får koblet opp, så er det feil med linjen. God påske! Hilsen, efikkan. 5911807[/snapback] er ikke helt sikker hvordan jeg skal gjøre dette.. når jeg går til siden og skal laste ned kommer jeg hit ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/ . skal jeg laste ned alt eller bare noen av disse filene ? god påske Endret 12. april 2006 av NozG Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei! Last ned Knoppix (Linux fra cd), siden den automatisk kobler opp til internett. Og om den ikke får koblet opp, så er det feil med linjen. God påske! Hilsen, efikkan. 5911807[/snapback] er ikke helt sikker hvordan jeg skal gjøre dette.. når jeg går til siden og skal laste ned kommer jeg hit ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/ . skal jeg laste ned alt eller bare noen av disse filene ? god påske 5911919[/snapback] Last ned "KNOPPIX_V3.9-2005-05-27-EN.iso" og brenn den ut til en cd. (ikke brenn en cd med fila på, men velg "brenn cd-image" eller noe lignende i brenneprogrammet) Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
NozG Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) filen er på 700mb internetten min er skikkelig treig så det tar rundt 10 timer .. er det ikke noe annet jeg kan prøve å gjøre? hva som helst.. det må da være en enklere løsning. den funket jo igår og 2-3 dager siden, det var i dag morges da jeg skrudde på dataen at den plutselig ikke var tilkoblet av en eller annen rar grunn husk at når jeg kobler til den andre dataen min så fungerer internetten, den er tilkoblet. så det ville vært veldig rart hvis det er linja. takk for hjelpen Endret 12. april 2006 av NozG Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 filen er på 700mb internetten min er skikkelig treig så det tar rundt 10 timer .. er det ikke noe annet jeg kan prøve å gjøre? hva som helst.. det må da være en enklere løsning. den funket jo igår og 2-3 dager siden, det var i dag morges da jeg skrudde på dataen at den plutselig ikke var tilkoblet av en eller annen rar grunn husk at når jeg kobler til den andre dataen min så fungerer internetten, den er tilkoblet. så det ville vært veldig rart hvis det er linja. takk for hjelpen 5912090[/snapback] Nei da tar det for lang tid. Prøv "ping" i cmd i Windows. Skriv et domene etter ping. Så ser du om du får kontakt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
NozG Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 skjønner ikke stort når det gjelder data så er ikke helt sikker hva du mener jeg skal gjøre.. men har fulgt noen av de instruksjonene på hjelp og støtte om ping. gikk inn på ledetekst og skrev ping og ip adressen min og fikk packets sent, recieved og lost. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 skjønner ikke stort når det gjelder data så er ikke helt sikker hva du mener jeg skal gjøre.. men har fulgt noen av de instruksjonene på hjelp og støtte om ping. gikk inn på ledetekst og skrev ping og ip adressen min og fikk packets sent, recieved og lost. 5912525[/snapback] Ja det var det du skulle gjøre. Hvor stort var tapet av pakker? Prøv å bytte ut IP-adressen med adresser til nettsider og se om du får kontakt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) jeg skjekket det og det var 4 packets sent og recieved-0 lost. det er det samme som på pcen der internetten funker. en annet ting jeg merket var at ipadressene på pcene var forskjellige, skal ikke de være like hvis de bruker samme linje? maskene er også forskellige.. Prøv å bytte ut IP-adressen med adresser til nettsider og se om du får kontakt. jeg kan ikke ip adresser til andre sider, men siden ip adressen var forskjellige på dataene tok jeg bare ip adressen til den dataen der internetten fungerer og pinget da fikk jeg : Målverte kan ikke nås, sent-4 mottat-0-tapt 4. hvis det kan hjelpe på noen måte : på lokal internettilkobling-tcp/ip har jeg motta ip og dns automatisk og jeg fikk beskjed av kundeservice at det er slik det skal være. skjønner ikke noe Endret 13. april 2006 av NozG Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 er det noen som har forslag hva jeg skjekke eller gjøre? hva som helst er verdt et forsøk.. det er utrolig rart at den bare stopper plutselig en dag Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sjekk at nettverkskabelen er skikkelig tilkoblet og/eller prøv ev. med en ny kabel. Har maskinen flere nettverksforbindelser, prøv ev. en annen. Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Sjekk at nettverkskabelen er skikkelig tilkoblet og/eller prøv ev. med en ny kabel. Har maskinen flere nettverksforbindelser, prøv ev. en annen. 5914238[/snapback] er ganske sikker at den er tilkoblet godt nok, den lampen ved siden lyser jo når jeg kobler kabelen til. har ingen annen kabel men den samme kabelen fungerer på denne dataen der internetten funker. hva mener du med flere nettverksforbindelser? takk for hjelpen Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har du sjekket at nettverksortet er installert uten feil (Kontrollpanel - Enhetsbehandling) ?! Prøv også START - KJØR - CMD Deretter IPCONFIG/RELEASE + Enter og IPCONFIG/RENEW + Enter. Sjekk med IPCONFIG/ALL at du har fått IP adresse fra routeren. Dersom du ikke har fått dette, prøv uansett en annen kabel. Hvor forskjellige er IP-adressen på de 2 maskinene? Normalt skal de 3 første tallsettene være like om maskinene er koblet til samme router og denne er satt opp som DHCP... Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Har du sjekket at nettverksortet er installert uten feil (Kontrollpanel - Enhetsbehandling) ?! Prøv også START - KJØR - CMD Deretter IPCONFIG/RELEASE + Enter og IPCONFIG/RENEW + Enter. Sjekk med IPCONFIG/ALL at du har fått IP adresse fra routeren. Dersom du ikke har fått dette, prøv uansett en annen kabel. Hvor forskjellige er IP-adressen på de 2 maskinene? Normalt skal de 3 første tallsettene være like om maskinene er koblet til samme router og denne er satt opp som DHCP... 5914294[/snapback] hvordan skjekker jeg om det er noe feil med nettverkskortet? på enhetsbehandling står det bare at enheten fungerer som den skal.. har ikke router-trådløs.. det er ikke 2 maskiner som er koblet til en router, det er bare en maskin. men siden jeg har bruk for begge etter behov kobler jeg fra den ene og kobler til den andre. og internettkoblingen til den ene har sluttet å fungere og ipadressene er forskjellige. den maskinen som internetten ikke fungerer på har jeg tatt med fra moren min der jeg bruker en annen internett, men internetten fungerte fint de først 3-4 dagene på maskinen jeg tok med fra morra mi.. skal prøve å taste de kommandoene på begge dataene og sammenligne informasjonen - se hva som er forskjellig/likt. takk for hjelpen Endret 13. april 2006 av NozG Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Om du bruker samme tilkobling for begge maskinene, dvs. bare bytter over kabelen etter behov, er det faktisk noen ISP'er (Blant annet UPC) som kan ha problem med dette. Etter at du har plugget inn maskinen som ikke virker, prøv å trekke ut strømkontakten til modemet/routeren i ca. 20 sek. for så å plugge den inn igjen. Deretter gjør du en "reparer forbindelse" (Alt. IPCONFIG/RENEW) og prøver på nytt... Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Om du bruker samme tilkobling for begge maskinene, dvs. bare bytter over kabelen etter behov, er det faktisk noen ISP'er (Blant annet UPC) som kan ha problem med dette. Etter at du har plugget inn maskinen som ikke virker, prøv å trekke ut strømkontakten til modemet/routeren i ca. 20 sek. for så å plugge den inn igjen. Deretter gjør du en "reparer forbindelse" (Alt. IPCONFIG/RENEW) og prøver på nytt... 5915355[/snapback] slo på maskinen med med internettkabelen inni, og når jeg var inne i windows gjorde jeg det 2 ganger. ble ikke reparert begge gangene jeg forsøkte.. når jeg gjorde reparer kom det bare samme beskjed som før at det var misslykket fornying og noe om dns.. og da jeg gikk cmd ipconfig/renew kom denne beskjeden: ''Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnitte lokal tilkobling 3: Forespørselen ble av brutt''. så misslykket nok en gang når jeg gjorde ipconfig/renew på pcen der internetten funker kom ip adressen, masken og gatewayen. jeg gjorde også ipconfig/all på begge pcene. der fant jeg ut at ip adressene var forskjellige som tidligere sagt. jeg fikk tilkoblingspesifikk dns-suffiks bare på pcen med internett. fysisk adresse var også forskjellig. det 3 siste nummeret på masken var annerledes, det var 0 på pcen uten internett. jeg fikk alle tallene på standard gateway-dhcp og dnc server noe som jeg ikke fikk på dataen uten internett, jeg fikk ikke noe faktisk.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Fysisk adresse på PC'ene (MAC Adressen) er alltid forskjellig. Har du forsøkt å dra ut kontakten på modemet når den maskinen som ikke virker er tilkoblet? Endret 13. april 2006 av trn100 Lenke til kommentar
NozG Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Fysisk adresse på PC'ene (MAC Adressen) er alltid forskjellig. Har du forsøkt å dra ut kontakten på modemet når den maskinen som ikke virker er tilkoblet? 5915758[/snapback] det var det jeg gjorde 2 ganger så prøvde jeg som sagt reparer og renew begge gangene.. Endret 13. april 2006 av NozG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå