Gå til innhold

nazisme og kristendom


Anbefalte innlegg

Jeg skal erlig innrøme at jeg ikke er så god i kristendom men jeg har en stund lurt på hvorfor i allverden nazister er kristene når jesus fra starten av er jøde??

 

 

Ps. ikke bli sure hvis dette støter noen det var i såfall ikke meningen..... og som sakt jeg er ikke veldig god i religion så håper på et bra svar fra dere der ute :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm nei det var et godt sp. men hvorfor gjorde hitler det han gjorde, når hann hadde jødiske gener i kroppen?

 

Er jo det som er så fascinerende med Hitler. De ideologisk menneskene han kjempet for var nærmest det motsatte av det han var selv. Tydelig en mann som avskydde segselv og sitt eget utseende så mye at han faktisk ønsket alle som segselv kaldkvelt.

 

S,

Lenke til kommentar

Et annet perspektiv på dette med Hitler og om han selv var jøde. Utheving foretatt av meg.

Hitler was not sure who his paternal grandfather was, but it was probably either Johann Georg Hiedler or his brother Johann von Nepomuk Hiedler. There have been rumours that Hitler was one-quarter Jewish and that his paternal grandmother, Maria Schicklgruber, had become pregnant after working as a servant in a Jewish household in Graz. During the 1920s, the implications of these rumours along with his known family history were politically explosive, especially for the proponent of a racist ideology. Opponents tried to prove that Hitler, the leader of the anti-Semitic Nazi Party, had Jewish or Czech ancestors. Although these rumours were never confirmed, for Hitler they were reason enough to conceal his origins. Soviet propaganda insisted Hitler was a Jew, though more modern research tends to diminish the probability that he had Jewish ancestors. Historians such as Werner Maser and Ian Kershaw argue this was impossible, since the Jews had been expelled from Graz in the 15th century and were not allowed to return until well after Maria Schicklgruber's alleged employment.

 

Jeg skal heller ikke påberope meg noen ekspertise angående Jesus, men så vidt jeg har skjønt ble han sett på som en trussel av det jødiske styret. Noen av hans tanker gikk i mot den nyere lære, og det var særlig det faktum at han påberopte seg å være messias, noe de jødiske lederne mente han ikke var, som førte til jødenes syn på ham.

Lenke til kommentar
"Kristne" nazister mener at jesus var arianer som ble drept av nettopp -jødene.

5911830[/snapback]

Det er jo heelt wack...

Jesus var det som idag tilsvarer Iraner?

 

Nazier er helt OK med folk fra midtøsten?

5911873[/snapback]

Jesus var vel jøde som i både folkeslag og religion.

 

Nazier er vel ikke en homogen masse, men jeg ville tro at de synes arabere er helt OK så lenge de holder seg i araberland.

Lenke til kommentar
Jesus var vel jøde som i både folkeslag og religion.

Ikke helt enig i religion delen der, for meg var han kristen. Han var den første kristne.

5912341[/snapback]

 

Om jeg måtte sette Jesus som jøde eller kristenså ville jeg også satt Jesus som kristen, men jeg liker ikke å bruke noen av ordene om han siden Jesus er Guds sønn og da høres det litt rart ut. Grunnen til jeg kalte han jøde er at det er det religionsviterne kaller ham.

 

Edit: Jesus er Guds sønn for de som tror

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Jesus var vel jøde som i både folkeslag og religion.

Ikke helt enig i religion delen der, for meg var han kristen. Han var den første kristne.

5912341[/snapback]

Correct me if I'm wrong..

Meen tilber ikke de kristne jesus?

Og hvis jesus tilba segselv så var han vel en humanetiker?

Men humanetikrne hater jo religion over alt på jord (iallefall den læreren jeg hadde før jeg sluttet vil vild protest).

 

PS: Ikke klag på engelsk stavinga mi, jeg er dysletiker^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...