thinkdifferent Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Heisann. Jeg og en kompis har startet en elevbedrift ved skolen vår. Dermed tenkte jeg å lage en hjemmeside til den. Jeg kan ikke noen HTML koder, og har ikke noe veldig lyst til å begynne å pugge heller. (vet det er mange som sier det er enkelt, men holder meg til WYSIWYG-editorer, foreløpig er det Publisher, noe som sier hvilket nivå jeg er på). Noe som jeg da lurer på er: -Hva er HTML koden til, eller hvordan kan jeg få hele siden sentralisert på den maskinen som andre sitter på? (Hvis ikke noe forsto det, så tenk på skjermoppløsningen) -Noen WYSIWYG-programmer som er lette, men samtidige gode til å lage sider med? Synes Publisher er litt for simpelt. Likte ikke Front-Page noe særlig heller (muligens jeg som er kresen, men). Takker på forhånd for svar Truls Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Macromedia Dreamwave... Ang det første spørsmålet ditt, kan du angi prosent i steden for størrelse. Endret 12. april 2006 av linuxmakke Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Macromedia Dreamwave... Mener du Dreamweaver? Midtstilling med CSS: #wrap { // elementet som inneholder alle andre elementer på siden margin:0 auto; } Den lette, men 10 år gamle, non-valid og mest groteske måten: <center> <!--resten av siden din her--> </center> Endret 12. april 2006 av Loomy Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Akkurat! Dreamweaver Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det smarteste da er kanskje å bruke Dreamweaver, for da kan du se hva du lager mens du lager det, for så å kunne se koden på det du lager. På den måten lærer du sakte men sikkert HTML, for det er kjekt å kunne det grunnleggende ihvetfall når man lager en webside... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå