KjellElvis Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Stepping C0, har prøvd ut litt med denne og ender opp på 3,6Ghz som maksimal OC. ETT hakk over, så booter windows til en sånn fin blå skjerm. Noen tips? Resten av innmaten er et MSI 865PE Neo2 hovedkort, 2GB TwinMos 3200 DDR ram (Som går på 400 nå), kjøling: Thermaltake BW 735, ALDRI over 44 grader. Skal jeg tukle med kjernespenning? Eller har jeg nådd limit? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 du kan prøve og skru opp Vcore litt et lite hakk, Så kan du prøve litt til. Husk og kjøre noen runder superpi/3dmark/prime95 for og sikre stabilitet Mvh Sweet PS: all OC jøres på eget ansvar. Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 du kan prøve og skru opp Vcore litt et lite hakk, Så kan du prøve litt til. Husk og kjøre noen runder superpi/3dmark/prime95 for og sikre stabilitet Mvh Sweet PS: all OC jøres på eget ansvar. 5911334[/snapback] Takker Skal teste ut dette i morra. Andre snodige "bivirkninger": Windows finner ikke printer, Skype gir rar lyd UT.. Hmm Lurer på om jeg er "passed the limit" her.. Systemet forøvrig går helt dønn stabilt etter noen timer på 3,6 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 ap ap ap, har du satt på PCI LOCK? dersom du drar opp PCI i tillegg kan du skade HD; lydkort, osv : last ned clock gen for og holde øye med PCI, hvilket hovedkort har du egnetlig? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 ap ap ap, har du satt på PCI LOCK? dersom du drar opp PCI i tillegg kan du skade HD; lydkort, osv : last ned clock gen for og holde øye med PCI, hvilket hovedkort har du egnetlig? 5913219[/snapback] Det står i første post, MSI 865pe. 865pe er trolig det beste overklokkings-chipsete på markede nå. Jeg har akkuratt det samme kortet og kjører [email protected] , min stepping er E0, og jeg kjører på 1.5 volt Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 ap ap ap, har du satt på PCI LOCK? dersom du drar opp PCI i tillegg kan du skade HD; lydkort, osv : last ned clock gen for og holde øye med PCI, hvilket hovedkort har du egnetlig? 5913219[/snapback] Det står i første post, MSI 865pe. 865pe er trolig det beste overklokkings-chipsete på markede nå. Jeg har akkuratt det samme kortet og kjører [email protected] , min stepping er E0, og jeg kjører på 1.5 volt 5918467[/snapback] Ser ikke ut til at jeg får låst pci noe sted.. Alt som er er ett alternativ for hastighet på PCI buss. Hvor 33/66 er det laveste.. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 ja men det er det den skal stå på Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 ja men det er det den skal stå på 5918795[/snapback] Så da låses den der? Hehe.. lærer stadig noe nytt.. Ser uansett ut til at USB lydkortet jeg bruker til Skype tilter under overklokking.. Synd i grunn. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 har samme hovedkort jeg finner ingen plass å låse PCI så den følger bare med når jeg øker FSB Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 har samme hovedkort jeg finner ingen plass å låse PCI så den følger bare med når jeg øker FSB 5930566[/snapback] Ser faktisk ut som det samme skjer her og.. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 last ned clockgen og se om den øker Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 last ned clockgen og se om den øker 5931457[/snapback] Takk for tipset, og nei den gjør faktisk ikke det Eneste som følger etter er RAM hastighet, logisk nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå