kaffi Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hei jeg har hørt en rar smell lyd fra bilen i det siste å har sett under at det er en bolt som er knekt. I Haynes boka tror jeg at jeg har funnet bolten, den er til å holde en "stabilizer bar til noe som kalles "Lateral links" Kan noen hjelpe? er det farlig å kjøre med det slik i noen dager? Endret 12. april 2006 av kaffi Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei jeg har hørt en rar smell lyd fra bilen i det siste å har sett under at det er en bolt som er knekt. I Haynes boka tror jeg at jeg har funnet bolten, den er til å holde en "stabilizer bar til noe som kalles "Lateral links" Kan noen hjelpe? er det farlig å kjøre med det slik i noen dager? 5911301[/snapback] Foran eller bak? Merker du noe på retningsstabilitet etc? Jeg ville nok uansett tatt det svært pent, og leita etter en bolt som kunne fungert til du får tak i originaldel. Hvis du får ut den knekte da..... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Stabilisatorstag? Tror nok den er ganske så viktig, holder vel oppe mesteparten av forstillinga? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Stabstaget er ikke en bærende konstruksjon men en avstivende. Den reduserer krengingen i svingene ,om du knekker en av boltene i festet så kan du knekke av resten også, det er utrolige krefter som stab.staget må tåle, og svikter det helt i en krapp sving så kan det gå riktig ille, få det fikset så fort som mulig. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Dette er bak på venstre hjulet. kjenner at bilen bøyer seg mer i svingene på ene siden ja, men ikke noe veldig... Lenke til kommentar
otis Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Den delen som du har muligens knekt, er jo egentlig relativt viktig. Den sørger for at bilen din ikke er så myk så en meget stor klump med gelè. Det er jo potensielt farlig å kjøre med defekten, men det er vel bare når man kjører hardt/ganske hardt. Delene koster ca. 152,- stk per side på din bil hos Mazda forhandlere. Du trenger da 1 sett per side på bilen. Det kan være ganske vanskelig å få dette byttet da hylsene som er rundt boltene bruker å ruste fast og dermed får du ikke løsnet dette ifra bærebruene. Men en vinkelsliper, liten propanbrenner og hammer og god tid (0,5-1 time per side.) så er det relativt greit å bytte. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Flott flott. får ringe de etter påska. Bare å bytte begge med det samme. Har du navn og nummer på disse delene? Mazda 626 88mod GLX Endret 12. april 2006 av kaffi Lenke til kommentar
otis Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har ingen delenummer på disse delene, men det er veldig enkelt å få kjøpt dem hos Mazda, eller Mekonomen. Vet ikke noe kvalitets forskjell, men originalt er jo såpass billig uansett da. Bra at du skjønner at du bør bytte begge samtidig, det er ikke alle som forstår det. De skjønner ikke at begge sidene er like mye brukt... Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har ingen delenummer på disse delene, men det er veldig enkelt å få kjøpt dem hos Mazda, eller Mekonomen. Vet ikke noe kvalitets forskjell, men originalt er jo såpass billig uansett da. Bra at du skjønner at du bør bytte begge samtidig, det er ikke alle som forstår det. De skjønner ikke at begge sidene er like mye brukt... 5911726[/snapback] Helt enig noe må man skifte på begge sider.Der er kvinnfolkene flinke,sjeldent du ser noen som bare har " Fikset " den ene puppen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Helt enig noe må man skifte på begge sider.Der er kvinnfolkene flinke,sjeldent du ser noen som bare har " Fikset " den ene puppen. 5911840[/snapback] :!: Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) hehe.. Jobber en del med båtmotorer på skolen så dette med skifting av "like" og ellers generelle slitedeler i arbeidsområdet er jeg vant med Endret 13. april 2006 av kaffi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå