Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[FIXED]Fett problem med WLAN-oppsett.

Anbefalte innlegg

Sitter her med en bærbar toshiba og en 3Com router. Nå har det seg slik at toshibaen har vært utenlands en stund, og når jeg nå har den her igjen så nekter den å koble seg opp mot routeren. Har fikla med innstillingene som en gal, men jeg klarer ikke å få has på det. Når det ser ut som den kobler seg til så stopper det på "Mottar IP-adresse", eller noe deromkring.

Etter det så låser statusen seg på "Not connected", og videre skjer ikke en drit.

Forøvrig har jeg 128-bits kryptering på routeren, og jeg er ganske så sikker på at key'en er rett innskrevet på bærbar-maskina(prøvd opptil fler ganger).

Jeg har også prøvd å slå krypteringen av helt, forså å koble til, men det kan virke som om datamaskinen blir nektet adgang.

Noen inspill?

Endret av Edge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPconfig=hæ?

Jeg klarte å opprette kobling nå; Sett fast ip på laptopen, og fôr inn rett info til routern. Det ble tilkoblet, men internet funker fortsatt ikke.

IPconfig er et fremmedord for meg og.

Nå står det bare og furter på "acquiring network address", og kommer ikke lenger.

Er det noen DHCP-innstillinger jeg må fikle med? Synes det er rart at det ikke virker, når det virka for 6 uker siden..

EDIT- Krypteringa er forresten WPA-PSK. Alle tall er riktig innfôret, jeg bare fatter ikke dette..

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Overraskende høy adresse (IP Adress........: 192.168.1.168). Vanligvis er øverste halvdel for trådløs. Kan du avinstallere drivere for det trådløse kortet, restarte og installere på nytt? I denne fasen bør du slå av kryperting på router samt evt. MAC filtrering.

Lenke til kommentar

Restarter nuh.. Får håpe at det ligger drivere og lurer på intel sine hjemmesider, for jeg finner ikke CD'en min :p

EDIT- Note-to-self

EDIT2- Steike for en svær driver(81.6 mb, og bare såvidt over 100kb/s)

Får kobla til uten kryptering, men når jeg slår den på funker det ikke.. drit :p

Endret av Edge
Lenke til kommentar
Restarter nuh.. Får håpe at det ligger drivere og lurer på intel sine hjemmesider, for jeg finner ikke CD'en min :p

EDIT- Note-to-self

EDIT2- Steike for en svær driver(81.6 mb, og bare såvidt over 100kb/s)

Får kobla til uten kryptering, men når jeg slår den på funker det ikke.. drit :p

5911606[/snapback]

Ikke whine du, sist gang lastet jeg den ned i 30kb/s! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kan vel prøve..

Redigere: Ja, med kabel funker det, men det hjelper ikke på problemet med å få kobla til med trådløst..

5911528[/snapback]

Det ser ut som om du sliter med akkurat det samme som meg. Si fra hvis du finner ut hva som må gjøres.

Ferril

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...