Gå til innhold

Anmelder NRK for blasfemi etter Svisj-video

Bilet

Anbefalte innlegg

Dimmu Borgir er bra musikk. Synes det blir for dumt når man skal begynne å saksøke for slikt.

5914632[/snapback]

Vel, hvis det er så god musikk så hadde de vel holdt seg for gode til noe sånt? :ermm:

Men men... det blir vel tatt opp og da får vi svaret om det er blasfemi eller ytringsfrihet.

5914645[/snapback]

Jeg hater musikken til dimmu borgir og andre lignende band.

Men det betyr ikke at det ikke finnes folk som liker det.

Smaken er som baken, delt i to..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det kommer til å bli latterliggjort. Det er ingen lover i Norge mot å vise såkalt blasfemiske ting på TV. Vi har ytringsfrihet, takk og pris. Når det i tillegg går mellom 00-03 på natta..*riste på hodet*

5911120[/snapback]

Vi har faktisk en blasfemiparagraf i grunnloven.

:)

5911311[/snapback]

Ikke i grunnloven. Straffelovens §142, "blasfemiparagrafen". Forøvrig er denne loven i strid med alt man forbinder med ytringsfrihet i et demokrati, og må fjernes. Håper denne saken kan bidra til å få fortgang i det.

Lenke til kommentar
Tror det kommer til å bli latterliggjort. Det er ingen lover i Norge mot å vise såkalt blasfemiske ting på TV. Vi har ytringsfrihet, takk og pris. Når det i tillegg går mellom 00-03 på natta..*riste på hodet*

5911120[/snapback]

Vi har faktisk en blasfemiparagraf i grunnloven.

5911311[/snapback]

Ikke i grunnloven. Straffelovens §142, "blasfemiparagrafen". Forøvrig er denne loven i strid med alt man forbinder med ytringsfrihet i et demokrati, og må fjernes. Håper denne saken kan bidra til å få fortgang i det.

5915136[/snapback]

Okey, beklager. Mente at det var i grunnloven, men jeg er helt enig i at en slik lov ikke hører hjemme i et moderne samfunn, og som jeg sa i en tråd før i dag, så håper jeg at saken her får den fjernet.

Lenke til kommentar
Dimmu Borgir er bra musikk. Synes det blir for dumt når man skal begynne å saksøke for slikt.

5914632[/snapback]

Vel, hvis det er så god musikk så hadde de vel holdt seg for gode til noe sånt? :ermm:

Men men... det blir vel tatt opp og da får vi svaret om det er blasfemi eller ytringsfrihet.

5914645[/snapback]

Så det du sier er at alt av black metal ikke er god musikk fordet at det er blasfemisk? Beste utsagnet idag! (selv om vi bare er tre timer ut i denne dagen)

Lenke til kommentar

Fy faen!

det er han som var lærern min i konfirmasjonstiden :ohmy:

Sjekk profilen min hvor jeg bor, Krokstadelva er i Nedre Eiker!

han var spesiell... jeg og en kamerat måtte ha en kort framføring om Moses...

vi sa han var han magisk rørlegger :wee: han ble dritforbanna :!:

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

to personer sier "hu". han heter helge står det i artikkelen og spazz sier "han".

viktige poenger:

-blasfemilov

-påske - nasjonal høytid i Norge

-statskanalen vår

og det å respektere disse punktene i det hele tatt.

synes ikke sånne ting bør vises på offentlig kanal i kristne norge, aller minst i påskehøytiden.

jeg vet personlig ikke om denne videoen er blasfemisk i det hele tatt siden jeg ikke har sett den. men vet at dimmu borgir er "mot kristendom" i forstand at de synes det er kult med å tilbe satan-lignende ting.

noen nevner at metal bør være utkastelse fra kirken. hvorfor? det er en musikksjanger akkurat som gospel. jeg hører på metall (dream theater, sonata artica etc) og er kristen, vurder tilogmed en teologiutdannelse.

Lenke til kommentar

5914645[/snapback]

Om det er god musikk har jo ingenting med hvordan musikkvideoen er. Finnes gode videoer, som har elendig musikk.

Synes egentlig det er litt morsomt, for at noen har en Jesus som ikke ser så pen ut i en video er jo ikke så gale? Hvordan vet vi at han (hvis han faktisk levde) ikke brukte stygg sminke og alt det der?

Nei, nå begynner jeg å prate tull.

Lenke til kommentar

Hmm, har da vitterlig sett bedre brudd på blasfemiparagrafen en dette. Det er en "sovende paragraf" og burde fjernes.

Når det handler om NRK så er det en statskanal og skal vise litt av alt. Det er så mange fans av Dimmu i Norge at det er ikke videre et sjokk at de blir stemt frem i svisj.

Skal en nå pluttselig ta hensyn til blasfemiparagrafen så må en sensurere det meste som går på TV.

Vi lever i et sekularisert samfunn og takk satan for det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
to personer sier "hu". han heter helge står det i artikkelen og spazz sier "han".

viktige poenger:

-blasfemilov

-påske - nasjonal høytid i Norge

-statskanalen vår

og det å respektere disse punktene i det hele tatt.

synes ikke sånne ting bør vises på offentlig kanal i kristne norge, aller minst i påskehøytiden.

jeg vet personlig ikke om denne videoen er blasfemisk i det hele tatt siden jeg ikke har sett den. men vet at dimmu borgir er "mot kristendom" i forstand at de synes det er kult med å tilbe satan-lignende ting.

noen nevner at metal bør være utkastelse fra kirken. hvorfor? det er en musikksjanger akkurat som gospel. jeg hører på metall (dream theater, sonata artica etc) og er kristen, vurder tilogmed en teologiutdannelse.

5999183[/snapback]

Hva i granskauen mener du med at Norge er kristent?

Lenke til kommentar
Norge har en kristen statskirke

6009013[/snapback]

Men norge er også verdens ledende nasjon innen black metal! så det burde absolutt vært lov å vise hva man vil av slik musikk!

Dimmu borgir er rene barnemusikken i forhold til de "verste" da! :nei: Dette her blir bare for dumt!

Lenke til kommentar
Hvorfor skal noen som helst bestemme over hva andre vil se? Om du ikke liker det: Bytt kanal.

6010542[/snapback]

Så du mener at ingen skal bestemme at p0rn ikke skal vises før etter kl. 24:00? Slik at barn kan se på det etter de har spist middag?

Eller missforsto jeg den feil?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal noen som helst bestemme over hva andre vil se? Om du ikke liker det: Bytt kanal.

6010542[/snapback]

Så du mener at ingen skal bestemme at p0rn ikke skal vises før etter kl. 24:00? Slik at barn kan se på det etter de har spist middag?

Eller missforsto jeg den feil?

6010561[/snapback]

Ikke bli usaklig nå. Barn har på langt nær samme dømmekraft, forståelse og avgjøringsevne som oss.

Innlegget du siterte var i sammenheng med trådstarters artikkel, hvor hele denne "tilfeldigheten" var mistenkelig. Kanhende fikk jeg ikke dette godt nok fram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...