Gå til innhold

Anmelder NRK for blasfemi etter Svisj-video

Bilet

Anbefalte innlegg

Humpet over denne da jeg satt å leste VG her nå nettopp:

Anmelder NRK for blasfemi etter Svisj-video

Jeg ber dere spesielt legge merke til disse utsagnene og informasjonen vi får i artikkelen:

Kateket Helge Rotevatn i Nedre Eiker menighet anmelder NRK for blasfemi etter å ha sett en musikkvideo på TV i påsken.

Helge lå tilfeldigvis våken og så på Svisj-metal natt til onsdag da videoen «Sorgens kammer del II» av Dimmu Borgir dukket opp klokken 2.20.

At en kateket i det hele tatt sitter å følger Svisj Metal bør vel kanskje vere nok til utestengelse fra kirken.

...forøvrig mener jeg at mannen må være dum :p

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe tror ikke det hjelper noe særlig. Kan ikke begynne å sensurere alt mulig rart noen syns er upassende. Hvem andre enn metalfans sitter opp kl 2 på natta og ser på svisjmetal uansett? Og når ble det "forbudt" å vise blasfemiske ting på TV i Norge? Hun burde flytte til Afghanistan hvis hun vil ha styring på alt som går på TV.

Søte små kristne barnesjeler ligger jo og sover midt på natta :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Tror det kommer til å bli latterliggjort. Det er ingen lover i Norge mot å vise såkalt blasfemiske ting på TV. Vi har ytringsfrihet, takk og pris. Når det i tillegg går mellom 00-03 på natta..*riste på hodet*

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Tror det kommer til å bli latterliggjort. Det er ingen lover i Norge mot å vise såkalt blasfemiske ting på TV. Vi har ytringsfrihet, takk og pris. Når det i tillegg går mellom 00-03 på natta..*riste på hodet*

5911120[/snapback]

Vi har faktisk en blasfemiparagraf i grunnloven.

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra gjort av denne kateketen; for det virker som det er mye orkesløse mennesker uten ryggrad innenfor det meste av kirkemiløet!

De peker ofte til boken de baserer seg på for å finne hva som er rett og galt, men det ser ikke ut som de gidder å oppfylle noe som står i boken.

Akkurat som om de ikke helt har tillit til Bibelen... Noe som kanskje er heller uheldig for dem?

Uansett tipper jeg denne karen har lite peiling på Norges Lover, og går med Bibelen som lovbok istedet. Det funker jo heller dårlig i det norske rettsvesenet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Dimmu Borgir er bra musikk. Synes det blir for dumt når man skal begynne å saksøke for slikt.

5914632[/snapback]

Vel, hvis det er så god musikk så hadde de vel holdt seg for gode til noe sånt? :ermm:

Men men... det blir vel tatt opp og da får vi svaret om det er blasfemi eller ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...