phewBAR Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Heisan! Kjøpte meg denne fra MPX siden alle 'reviews' sier den er enkel å sette opp. Noe som er bra for meg da jeg er BLANK på sånne ting. Menne... ser ut som også denne er for innviklet for meg. Har 2 bærbare maskiner som har trådløs kort i seg. Begge disse finner D-Link Wireless som jeg har valgt å kalle nettverket, og begge kobler seg til. Men ingen verdens ting skjer når jeg prøver å åpne feks vg.no. Om jeg bruker en kabel å kobler til maskinen, da fungerer det perfekt! Men altså ikke trådløst. Har sett på div innstillinger, men blir bare skremt og forvirret av alt man kan velge i. Er sikkert noe med IP instillinger som jeg ikke skjønner, så om noen som kan peke meg i riktig rettning hadde det vært fint! Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Lurer på om du ikke har en router i modemet ditt som skaper problemer? Eventuelt kan du sette modemet ditt i bridge mode. (ikke lett å forklare dette uten noe mere informasjon om hvem som er internet leverandør, og hva modemet ditt heter) Kent Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Lurer på om du ikke har en router i modemet ditt som skaper problemer?Eventuelt kan du sette modemet ditt i bridge mode. (ikke lett å forklare dette uten noe mere informasjon om hvem som er internet leverandør, og hva modemet ditt heter) Kent 5910814[/snapback] Hei! Takk for svar! Har ADSL fra Telenor, speedtouch modem. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Gå til Basic >Wan > Wan Mode > settes til å kjøre på DHCP (det heter DHCP med bruk av v1.6 firmware) . Muligens kan det være Dynamic . Da vil routeren din få IP fra Telenor routeren og alt burde fungere som det skal . Om du besøker Telenor sine sider vil du kunne lese om hvordan du eventuelt setter ditt eget modet i Bro (bridge) men det vil uansett fungere slik jeg forteller det . Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Gå til Basic >Wan > Wan Mode > settes til å kjøre på DHCP (det heter DHCP med bruk av v1.6 firmware) . Muligens kan det være Dynamic . Da vil routeren din få IP fra Telenor routeren og alt burde fungere som det skal . Om du besøker Telenor sine sider vil du kunne lese om hvordan du eventuelt setter ditt eget modet i Bro (bridge) men det vil uansett fungere slik jeg forteller det . 5911768[/snapback] Hmm.. du hadde rett i at det ikke sto i DHCP i 'wan mode' , men når jeg flyttet den til DHCP virket ingen ting.. ikke kablet engang.. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Og du har fyllt ut de feltene under der for DNS server ? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei. Forsøk å sette kabelen fra Telenor boksen inn i en av LAN portene på DGL4300. Da blir det mindre krøll. Er ofte problemer når man bruker 2 routere etter hverandre, og begge har DHCP. Kopler du i LAN inngangen vil etter det jeg har skjønt DGL4300 fungere som et aksesspunkt. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Og du har fyllt ut de feltene under der for DNS server ? 5913895[/snapback] Ja Hei. Forsøk å sette kabelen fra Telenor boksen inn i en av LAN portene på DGL4300. Da blir det mindre krøll. Er ofte problemer når man bruker 2 routere etter hverandre, og begge har DHCP. Kopler du i LAN inngangen vil etter det jeg har skjønt DGL4300 fungere som et aksesspunkt. 5914401[/snapback] aquiring network adress var alt som skjer da.. Bare lurte på... når jeg velger DHCP i WAN mode så forsvinner brukernavn & passord som PPPOE bruker. Skal jeg da skrive inn brukernavn & passord i speedtouch modemet? Og hvordan kommer jeg inn i det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Bare lurte på... når jeg velger DHCP i WAN mode så forsvinner brukernavn & passord som PPPOE bruker. Skal jeg da skrive inn brukernavn & passord i speedtouch modemet? Og hvordan kommer jeg inn i det? 5915224[/snapback] Du skal ikke fjerne PPPoE, glem og rote med modemet hvis det funker med kabel i D-linken. Har du satt opp kryptering på det trådløsenettet ditt? Hvis ja så skru det av og se om det funke uten. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Bare lurte på... når jeg velger DHCP i WAN mode så forsvinner brukernavn & passord som PPPOE bruker. Skal jeg da skrive inn brukernavn & passord i speedtouch modemet? Og hvordan kommer jeg inn i det? 5915224[/snapback] Du skal ikke fjerne PPPoE, glem og rote med modemet hvis det funker med kabel i D-linken. Har du satt opp kryptering på det trådløsenettet ditt? Hvis ja så skru det av og se om det funke uten. 5915266[/snapback] Ok, men når jeg valgte DHCP i WAN mode så forsvant PPPoE og ingen ting virket lenger. Har prøvd slå av kryptering, virket ikke da heller! En kompis som sikkert kan fikse det her for meg, men han er på påskeferie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå